Wiadomości z rynku

Autor: ZM
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2021(13)
z dnia 06.04.2021

Actrosy i naczepy Schmitz na służbie

Raben Transport inwestuje w nowoczesną flotę

Flotę Raben Transport zasili 26 ciągników Mercedes Actros

Fot. Raben

 
Raben Transport rozpoczął rok od inwestycji. Flotę firmy zasili 26 ciągników Mercedes Actros najnowszej generacji oraz prawie 180 nowoczesnych naczep firmy Schmitz Cargobull, dostarczonych przez EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o.
Raben Transport od lat łączą partnerskie relacje z firmą Mercedes-Benz Trucks Polska. Nie dziwi zatem, że firma zdecydowała się zakupić w 2021 roku 26 pojazdów MB Actros piątej generacji, które do końca marca zasilą firmową flotę.

„Wypasione” Actrosy

– Nowoczesna i innowacyjna flota nie tylko poprawia komfort pracy i bezpieczeństwo naszych kierowców, ale przyczynia się również do optymalizacji kosztów transportowych, co w obliczu dzisiejszej sytuacji rynkowej jest niezbędne, aby budować przewagę konkurencyjną nie tylko naszej firmy, ale przede wszystkim naszych klientów – komentuje Piotr Banasiak, dyrektor zarządzający Raben Transport.
Nowe Actrosy wyposażone są w system PPC (Predictive Powertrain Control) stosowany w poprzedniej wersji ciągnika tylko na drogach szybkiego ruchu, natomiast nowe rozszerzenie funkcji PPC umożliwia wykorzystanie zalet systemu również na drogach krajowych w Polsce i za granicą. Predictive Powertrain Control łączy sposób jazdy dostosowany do topografii trasy z pracą automatycznego systemu przełączania biegów i w połączeniu z odpowiednio ustawionymi parametrami umożliwia zaoszczędzenie nawet 5% paliwa. System bazuje z jednej strony na lokalizacji satelitarnej, a z drugiej na precyzyjnych mapach 3D. Zastosowanie tzw. inteligentnych tachografów 4. generacji, umożliwia automatyczne czytanie danych oraz zdalne kontrole drogowe, bez potrzeby zatrzymywania pojazdu przez służby kontrolne.
Mając na celu zapewnienie bezpieczeństwa, w pojazdach zastosowano system Active Brake Assist 5, umożliwiający automatyczne wyhamowanie pojazdu w razie stwierdzenia przez urządzenia pomiarowe zagrożenia w ruchu drogowym np. nagłe wtargnięcie pieszego na drogę. I wreszcie absolutna innowacja – kamery MirrorCam, które zastępują lusterka zewnętrzne, zapewniają większe bezpieczeństwo podczas manewrowania, skręcania i zmiany pasa ruchu. Dodatkowo pozwalają obniżyć zużycie paliwa ponieważ nie powstają opory powietrza występujące przy tradycyjnych lusterkach.

178 naczep Schmitz Cargobull

W przypadku naczep Raben Transport także postawił na sprawdzoną markę - Schmitz Cargobull, zamawiając aż 178 pojazdów różnego typu, dystrybuowanych przez firmę EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o. Dział transportu krajowego wzbogaci się o naczepy Schmitz SCS Standard w wersji kurtyna uniwersalna oraz kurtyna model X-Line, charakteryzujący się obniżoną masą własną, co umożliwia efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej.
Z kolei do transportu międzynarodowego wykorzystywane będą naczepy w wersji MEGA, z systemem podnoszenia dachu, szczególnie ważnym w przypadku branży automotive. Na uwagę zasługują również naczepy typu Power Curtain będące alternatywą dla naczepowych desek i posiadające specjalny certyfikat do przewozu opon.
Jak informuje Jacek Fiuk, key account manager EWT Truck & Trailer Polska , naczepy kurtynowe z plandeką z listwami pionowymi są stosowane głównie w sektorze motoryzacyjnym, do transportu części zamiennych. W zabudowie z plandeką Schmitz Cargobull z listwami pionowymi plandeka charakteryzuje się wysoką wytrzymałością mocowania bocznego. Ponadto z uwagi na możliwość zrezygnowania z desek burtowych w przypadku tego rodzaju zabudowy, znacznie skrócony zostaje czas załadunku i rozładunku towarów.

W przypadku naczep Raben Transport także postawił na sprawdzoną markę - Schmitz Cargobull, zamawiając aż 178 pojazdów różnego typu

Fot. Raben