Scania-Vabis LB76
Oto, jak dzięki starannemu oświetleniu, umiejętnemu ujęciu i uporządkowanej oprawie udało się stworzyć sielankę w kabinie Scanii-Vabis. W rzeczywistości nie było tak komfortowo, choć, jak na ówczesne czasy…?
Te promocyjne obrazy podkreślały walory Scanii-Vabis LB76. Tymczasem seria, która pojawiła się w 1963 roku nie pozostawiała pozytywnych wrażeń właśnie ze względu na mankamenty kabiny, dość ciasnej i niewygodnej. Model ten został zastąpiony w 1968 roku nowym - LB110, z nową kabiną, odchylaną i bardziej atrakcyjną.
Oczywiście Szwedzi nie byli jedynymi, którzy upiększali rzeczywistość. W tym samym czasie broszura handlowa amerykańskiego przewoźnika Johnson Star Line System przedstawiała równie wyidealizowaną wizję sielanki, w dwuosobowej załodze, podczas nocnej podróży, służącym do transportu międzynarodowego, ciągnikiem COF. 4000. Ciężarówka ta była co najmniej tak niewygodna jak LB76
W XX wieku wizerunek dwuosobowej załogi, z jednym jej członkiem relaksującym się, a drugim za kierownicą, była często wykorzystywany w reklamach producentów ciężarówek. Tak jak w katalogu Henschel, wychwalającym walory HS 16, ciężarówki, której kabina była nowocześniejsza i przyjemniejsza niż w Scani LB76.
Johnson Star Line System - ciągnik COF. 4000
W katalogu Henschel wychwalano walory ciężarówki HS 16