Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Objętościowa nie musi być ciężka

Nowa naczepa Kögel: Mega Lightplus
8 kwietnia 2021

Firma Kögel przedstawiła nową naczepę - Mega Lightplus

Fot. Kögel

 
Firma Kögel przedstawiła nową naczepę - Mega Lightplus, określając ją jako „specjalistę w zakresie objętości, spełniającego wszystkie wymagania przemysłu motoryzacyjnego”. Dzięki szerokiej gamie wyposażenia i niewielkiej masie własnej pojazd ten można dostosować do wymagań wielu ładunków.
Niewielka masa własna tej wielkogabarytowej naczepy pozwala oszczędzać paliwo, a tym samym zapewnić redukcję emisji CO2.

Wyjątkowo mała masa własna

Każda innowacja inżynierów firmy Kögel łączy w sobie ekonomikę i zrównoważony rozwój – zapewnia producent. Kluczem do sukcesu Mega Lightplus jest specjalnie opracowana lekka konstrukcja . W wyposażeniu podstawowym pojemna i smukła naczepa waży 5.400 kg, czyli jest o około 700 kg lżejsza niż standardowa naczepa Mega. Dzięki specjalnemu wyposażeniu, jak np. aluminiowe felgi, lekkie opony i aluminiowe zbiorniki powietrza, można jeszcze bardziej obniżyć wagę, o ponad 200 kg. Podwozie o lekkiej konstrukcji stalowej z niską szyjką ramy (90 mm) zapewnia maksymalną użytkową wysokość wnętrza i dużą objętość.
Pomimo optymalnego wykorzystania materiałów naczepa Kögel Mega Lightplus ma być stabilna i trwała. Ciężar jest równomiernie rozłożony dzięki wysokiej jakości stali drobnoziarnistej i wzmacniającym dźwigarom poprzecznym. Ponadto lekka naczepa ma zoptymalizowany profil ramy zewnętrznej i ulepszone nadwozie, jak wszystkie naczepy Kögel generacji NOVUM.

Nowe nadwozie o lekkiej konstrukcji

Ściana przednia, przednie kłonice narożne, tylne kłonice narożne oraz tylny portal drzwiowy w ramach wyposażenia podstawowego są wykonane z aluminium. Dodatkowe aluminiowe pałąki dachowe pozwalają zmniejszyć wagę naczepy. Standardowy dach podnoszony sprawia, że załadunek boczny jest prosty. Bez problemu można również załadować trzy koszopalety umieszczone jedna na drugiej. Kolejnym optymalnym rozwiązaniem jest pas dachowy w kształcie litery L, który umożliwia uzyskanie wysokości załadunku trzech metrów na całej długości, nawet przy pełnym załadunku palet na szerokość.
Kieszenie na listwy wsuwane na przednich i tylnych kłonicach narożnych są dobrze z nimi zintegrowane, dzięki czemu są chronione przed uszkodzeniami. Dla wygody użytkowników wszystkie kieszenie na listwy mogą być również dowolnie rozmieszczane pod względem wysokości.

Prostsze rozwiązania

Naczepa Mega plus ma wiele dodatków, które mają ułatwić jej obsługę. W połączeniu ze specjalnie wzmocnionym, opcjonalnym nadwoziem Strong & Go, producentowi udało się znacznie zmniejszyć ilość koniecznego wyposażenia do uzyskania różnych certyfikatów. W ten sposób można zagwarantować wytrzymałość nadwozia określoną normą DIN EN 12642 Code XL i wytyczne Daimler 9.5 bez zastosowania listew wsuwanych. Certyfikat na przewóz napojów dla jedno- i dwuwarstwowego transportu na standardowych paletach wymaga tylko jednego rzędu listew.
Również w tym przypadku inżynierowie Kögel poszli o krok dalej: dzięki opcjonalnemu systemowi zabezpieczającemu, który stanowi dodatkowy pas przyspawany do bocznej plandeki, użytkownik nie musi stosować rzędu wsuwanych listew.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.