Pierwszy raz takie pojazdy z automatyczną skrzynią Paccar
22 kwietnia 2021
Fot. Kenworth
Kenworth wprowadza na rynek nową linię średnich ciężarówek, która obejmuje ciągniki i inne pojazdy, w tym dystrybucyjne oraz jako podwozia pod zabudowy, m.in. betonomieszarki.
Nowe modele zostały zoptymalizowane pod kątem jeszcze większych obciążeń. Po raz pierwszy w pojazdach o średniej ładowności w Ameryce Północnej montowana jest nowa automatyczna skrzynia biegów NMD Paccar TX-8. Ta 8-biegowa przekładnia jest standardem w T180 i T280. Jak zapewnia producent, osiąga ona najlepszy w swojej klasie stosunek mocy do wagi. Pojazdy są również wyposażane w najnowszą skrzynię biegów ZF.
Fot. Kenworth
Miejskie dostawy i transport regionalny
W obu modelach do napędu służą silniki PACCAR: standardowo PX-7 (200 - 360 KM, 520 - 800 Nm maksymalny moment obrotowy), opcjonalnie - PX-9 (260 - 450 KM, 860 – 1.250 Nm). Kenworth T180, samochód do miejskich dostaw, jest dostępny jako prosta ciężarówka w konfiguracji 4x2, o dopuszczalnej masie całkowitej do 19 tys. funtów (ok. 8.600 kg).
Model T280 polecany jest do przewozów regionalnych, jako pojazd o DMC 26 tys. funtów (ok. 12 ton).
Nowe modele Kenworth mają przestronną kabinę o szerokości 2,1 metra z miejscami dla trzech osób (standardowa kanapa w modelach Kenworth T180, T280 i T380 oraz opcjonalnie w T480) oraz wyjątkową widoczność dzięki większej przedniej szybie (zwiększającej widoczność kierowcy o 17%). Mogą być dostarczane ze standardowym dachem niskim lub, na życzenie - z wysokim.
Nowy, 7-calowy cyfrowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości wykorzystuje najnowocześniejszą technologię do dostarczania najważniejszych informacji operacyjnych dla kierowcy, przy minimalnym rozpraszaniu uwagi.
Fot. Kenworth
Asystenci dla poprawy bezpieczeństwa i ekonomiki jazdy
Samochody są wyposażane w tempomat adaptacyjny, który odczytuje warunki drogowe za pomocą czujnika radarowego skierowanego do przodu i reguluje gazem oraz hamulcami, aby utrzymać ciężarówkę w ustalonej odległości od pojazdu znajdującego się przed nią. System ograniczania skutków kolizji wykrywa, kiedy ciężarówka może zderzyć się z innym pojazdem lub obiektem, ostrzega kierowcę i, w razie potrzeby, wykonuje hamowanie wyprzedzające, aby uniknąć lub znacznie zmniejszyć siłę zderzenia.
Inny system nieustannie monitoruje martwe pola ciężarówki i zapewnia kierowcy ostrzeżenia dźwiękowe i wizualne, gdy w tych strefach znajdzie się inny pojazd lub obiekt – to rozwiązanie nieocenione podczas zmiany pasa ruchu lub pokonywania wąskich miejskich uliczek. Z kolei asystent psa ruchu monitoruje położenie ciężarówki na pasie i automatycznie emituje ostrzeżenie dźwiękowe w przypadku wykrycia niezamierzonej zmiany pasa ruchu.
Układ Predictive Cruise Control ma zapewniać do 2% oszczędności w zużyciu paliwa, zwłaszcza podczas jazdy na pagórkach. W przeciwieństwie do standardowego tempomatu, który utrzymuje zadaną prędkość niezależnie od terenu, tempomat PCC wykorzystuje technologię GPS i mapy 3D do przewidywania zmian nachylenia nawet o milę (1,6 km) do przodu. Wykorzystując te dane wejściowe, technologia automatycznie modyfikuje reakcję standardowego tempomatu, aby zmaksymalizować oszczędność paliwa. PCC jest zintegrowany z funkcją neutralnego biegu skrzyni, aby jeszcze bardziej zwiększyć oszczędność paliwa. System zmienia bieg na neutralny, gdy ciężarówka zbliża się do wzniesień i zjeżdża z nich.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.
Obsługę plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Nie pokazuj więcej