Wiadomości z rynku

wtorek
21 maja 2024

Maszyny pieczołowicie wożone

Najnowsze oferty naczep niskopodwoziowych
26 kwietnia 2021

Naczepa Langendorf SATÜV 40 o rozsuwanym pokładzie

Fot. Langendorf

 
Wbrew kryzysowi spowodowanemu pandemią, naczepy niskopodwoziowe, m.in. przeznaczone do przewozu maszyn budowlanych, cieszą się sporym popytem. Rynek nie przygasł, a producenci mają do zaoferowania kolejne nowe, udoskonalone modele.
Wytwórcy muszą sprostać rosnącym wymaganiom nabywców, którzy za kluczowe cechy takich naczep uważają: trwałość, zwrotność i odporność na warunki eksploatacji. Istotna jest też niska masa własna, przy pożądanych własnościach trakcyjnych. Wiele takich pojazdów to produkty projektowane i produkowane na zamówienie, z uwzględnieniem specyficznych oczekiwań konkretnych przyszłych użytkowników.
Popularne są na rynku naczepy typu semi, z tzw. balkonem oraz umieszczonym niżej pokładem ładunkowym, zazwyczaj rozsuwanym. Wzięcie mają zwłaszcza pojazdy trzyosiowe, z pokładem o 2,5-metrowej szerokości, który można poszerzyć do 3 metrów. Alternatywę stanowią naczepy typu tiefbett, z rozsuwanym pokładem ładunkowym tuż nad jezdnią, z wózkiem jezdnym odsuniętym do tyłu. Stosuje się je głównie do przewozu wyjątkowo wysokich ładunków. Nabywcy mają do wyboru też tzw. platformy, z całkowicie płaskim pokładem ładunkowym, oferowane również w wersji rozciąganej, do przewożenia wyjątkowo długich ładunków.

Zachwiane dostawy komponentów, rosnące ceny surowców

Pandemia koronawirusa nie wpłynęła znacząco na rynek naczep niskopodwoziowych, ale producenci borykają się z brakiem komponentów i rosnącymi cenami surowców.
Potwierdza to m.in. Marcin Szpojankowski, regionalny manager sprzedaży Nooteboom Trailers B.V.:
– Pandemia nie miała znaczącego wpływu na ilość zamówień, co było dla nas zaskoczeniem. Rok 2020 zakończył się wzrostem sprzedaży, nawet w stosunku do planów sprzed pandemii. Trend ten został podtrzymany także w pierwszym kwartale 2021 roku. Od pewnego czasu jednak pojawiają się problemy z podażą komponentów. Zwiększyliśmy zapasy magazynowe komponentów, aby mieć większy bufor w razie opóźnień w dostawach. Ceny surowców i materiałów do produkcji wyraźnie wzrosły, szczególnie stali wysokogatunkowej, ale też innych komponentów. Oczywiście będzie musiało to mieć wpływ na ceny naczep, tak jak nastąpił wzrost cen na rynku innych pojazdów, np. osobowych, czy też użytkowych. Mimo wszystko, producenci widzą możliwości rozwoju rynku w tym segmencie w bieżącym roku.
– Oceniamy, że rynek będzie odnotowywał wzrost, jesteśmy optymistycznie nastawieni – dodaje przedstawiciel Nooteboom. – Planowane inwestycje po pandemii (fundusze UE) będą mieć pozytywny wpływ na sprzedaż, szczególnie maszyn, a zatem i naczep niskopodwoziowych. Niepewnym czynnikiem jest kurs złotego do euro, a większość zamówień na maszyny, urządzenia i pojazdy użytkowe nominowana jest w europejskiej walucie.
Według naszego rozmówcy zwiększonym zainteresowaniem klientów cieszą się naczepy do przewozu maszyn budowlanych, szczególnie do cięższych ładunków, a ponowny rozwój energetyki wiatrowej w Polsce kreuje popyt na naczepy do przewozu elementów wiatraków.
Poniżej prezentujemy najnowsze oferty naczep niskopodwoziowych przeznaczonych m.in. do przewozu maszyn budowlanych.

Do wysokich ładunków

Wysokość ładunku często okazuje się dużym wyzwaniem w codziennym transporcie. Wymogi prawne i trudny profil trasy regularnie powodują bóle głowy. Tam, gdzie liczy się każdy milimetr, w sukurs przychodzi Faymonville. Przedstawiciele firmy twierdzą, że oferuje ona największy wybór naczep niskopodwoziowych.
Naczepy zagłębiane z trzech serii produktów MegaMAX, GigaMAX i VarioMAX umożliwiają przestrzeganie ustawowych ograniczeń wysokości nawet przy dużym obciążeniu. Dzięki małej wysokości jezdnej, naczepy niskopodwoziowe przejeżdżają przez tunele, mosty i pod liniami wysokiego napięcia, co sprawia, że nawet skomplikowane projekty mogą bezpiecznie dotrzeć do celu.
Naczepa zagłębiana MegaMAX, o ładowności od 20 do 80 ton charakteryzuje się wysuwanym wysięgnikiem, obniżonym pokładem i podwoziem z 1-5 osiami. W celu uzyskania dodatkowej ładowności i optymalnego rozłożenia ciężaru, w razie potrzeby, między ciągnikiem siodłowym, a wysięgnikiem można zamontować 1- lub 2-osiowy wózek samosterowny.
 

Naczepa zagłębiana Faymonville MegaMAX, o ładowności do 80 ton

Fot. Faymonville

 
Naczepa niskopodwoziowa GigaMAX zabierająca od 30 do 70 ton charakteryzuje się tym, że jedna lub dwie osie wahliwe są na stałe zamontowane w wysięgniku. W ten sposób użytkownik uzyskuje maksymalnie kompaktową całkowitą długość zestawu, przy jednocześnie dużej długości ładunkowej. Zintegrowane osie wahliwe zwiększają ładowność w przedniej części pojazdu.
Naczepa zagłębiana VarioMAX, przewożąca ładunki od 30 do 135 ton cechuje się zdejmowanym podwoziem z osią wahliwą między wysięgnikiem, a obniżonym pokładem. Solidna i dobrze przemyślana konstrukcja zapewnia, że to rozwiązanie ma optymalny stosunek ładowności do ciężaru własnego dla ciężkich klas tonażu.
Szeroka gama typów wysięgników firmy Faymonville pasuje do każdego ciągnika siodłowego. Naczepy z zagłębianym pokładem występują w kilku typach i kategoriach ładowności. Obszar ładunkowy jest dostępny jako platforma koparki, platforma rolnicza, zewnętrzne belki ze stałą podłogą, zewnętrzne belki ze zdejmowaną podłogą, poszerzane zewnętrzne belki, pokład statku z hydraulicznym poszerzeniem i płaski pokład. Jak zapewnia producent, w przypadku wszystkich naczep zagłębianych z trzech serii produktów Faymonville, intuicyjna i prosta obsługa ułatwia przewozy wszelkiego rodzaju.

 

Faymonville GigaMAX zabiera do 70 ton ładunku

Fot. Faymonville

 

 

Wielofunkcyjne semi-niskopodwoziowe

Nooteboom rozszerzył swój program SMART o nowy model: rozciąganą i lekką naczepę semi-niskopodwoziową OSDS-48-03V(EBW) z zagłębieniami pod koła. Ta 3-osiowa naczepa z osią samoskrętną ma ładowność nie mniej niż 39 ton przy 80 km/h. Dzięki zastosowaniu nowej koncepcji, otrzymano stopniowo rozciągany pokład ładunkowy do 4.750 mm, przy bardzo małej masie własnej wersji bazowej, wynoszącej zaledwie 8.700 kg. Dzięki głębokim muldom na koła, również większe typy ładowarek kołowych i wozideł przegubowych do 39 ton masy własnej mogą być transportowane naczepą z serii OSDS, a wcześniej było to możliwe tylko z wykorzystaniem pojazdu z serii EURO z pokładem zagłębionym. Ponadto model OSDS-48-03V(EBW) jest w dalszym ciągu wielofunkcyjny i może służyć do transportu ładunków podzielnych, kontenerów i gąsienicowych maszyn budowlanych. Krótki rozstaw między pierwszą a drugą osią wynoszący zaledwie 2.260 mm przyczynia się do optymalnej zwrotności. A ponieważ ta naczepa jest produkowana w serii SMART, jej cena zakupu jest nawet o 50% niższa niż w przypadku pojazdu z pokładem zagłębionym. Jak poinformował Marcin Szpojankowski, takie naczepy polecane są głównie firmom budowlanym, przewożącym maszyny, w szczególności ładowarki, ale także firmom transportowym, które specjalizują się w przewozie takich maszyn (np. dla dealerów, producentów). Jednak uniwersalność tej naczepy pozwala przewozić nią znacznie większą gamę ładunków.
Pokład ładunkowy w połączeniu z ruchomą rampą najazdową na łabędzią szyję można wydłużyć o 3.730 mm, do 12.730 mm za łabędzią szyją. Sama szyja, rampa najazdowa na nią oraz pokład ładunkowy są opcjonalnie dostępne z wykończeniem twardym drewnem, stalową kratownicą lub ich kombinacją.
Jak podkreśla producent, naczepa OSDS-48-03V(EBW) jest wyjątkowo mocna a jej sztywna rama standardowo zabezpieczana jest długotrwałą konserwacją, ponieważ jest w pełni ocynkowana na gorąco. Zwiększa to żywotność naczepy i przyczynia się do jej wyższej wartości rezydualnej. O wysokiej jakości świadczy także zastosowanie wyłącznie najwyższej jakości komponentów klasy A, takich jak np. nogi podporowe Jost, osie SAF, oświetlenie Hella, opony Goodyear i układ hamulcowy Wabco. Naczepa jest wyposażana w kompletne elementy standardowe, w tym wysuwane konsole poszerzające pokład ładunkowy i może być dalej zoptymalizowana zgodnie z wymaganiami klienta za pomocą dostępnych opcji. Obejmują one m.in. oś podnoszoną, zdejmowane stoły pokładowe, skrzynię narzędziową na łabędziej szyi, uchwyty promowe, rampy aluminiowe lub hydrauliczne o różnych długościach oraz kosze i skrzynki narzędziowe pod podłogą ładunkową.
Asymetryczny kształt zagłębień pod koła ułatwia np. załadunek ładowarek kołowych. Specjalny kąt nachylenia wynoszący zaledwie 35 stopni wraz z głębokością muldy aż 400 mm ułatwia wyjazd załadowanego sprzętu. Ponadto, te łatwo dostępne zagłębienia są wyposażone w naspawane stalowe żebra poprzeczne, które zapewniają maksymalną przyczepność podczas wjeżdżania i wyjeżdżania. Umiejscowienie muld zapewnia również optymalny rozkład ciężaru między łabędzią szyją a wózkiem osiowym. Wymiary zagłębień są odpowiednie dla wszystkich popularnych marek i typów ładowarek kołowych z różnymi średnicami kół, rozstawami osi i masami. Są to na przykład CAT 980K, Doosan DL500, Liebherr L586, Volvo L220G, Hitachi ZW370 lub Komatsu A500-6. To tylko kilka przykładów dużych i ciężkich ładowarek kołowych, które można transportować taką naczepą.
Wnęka na przednie koła przewożonego sprzętu powstaje poprzez rozciągnięcie podłogi ładunkowej. Dzięki opcjonalnemu przesuwanemu stołowi pokładowemu ze ściętymi krańcami, wymaganą przestrzeń ładunkową można dostosować do rozmiaru opon i rozstawu osi ładowarki kołowej lub wywrotki. Długie tylne ścięcie 1.150 mm z dużym prześwitem sprawia, że załadunek i rozładunek maszyn jest łatwy. Aby zapewnić maksymalną przyczepność, pokład ładunkowy jest we wszystkich możliwych miejscach wyposażony w podłogę z twardego drewna. Do załadunku i rozładunku maszyn budowlanych klient ma do wyboru szeroki wybór ramp, od aluminiowych o długości 2,4 m do automatycznie składanych hydraulicznych o długości 3, 4 lub 5 m. W przypadku bardzo szerokich maszyn, rampy hydrauliczne i standardowe wysuwane konsole do poszerzeń można wysunąć na boki do ponad 3 metrów. Rampy aluminiowe można również zaczepić na szerokości powyżej 3 metrów. Mniejsze maszyny mogą także wjechać na łabędzią szyję za pomocą specjalnych ramp zahaczanych na tylną ścianę balkonu.
 

Najnowsza naczepa Nooteboom OSDS-48-03V(EBW) semi-niskopodwoziowa jest polecana do transportu ładowarek kołowych i wywrotek, ale także ładunków podzielnych, kontenerów i gąsienicowych maszyn budowlanych

Fot. Nooteboom

 
Hydrauliczna rampa najazdowa łabędziej szyi ma optymalny kąt nachylenia w połączeniu ze specjalnie przystosowaną do niej konstrukcją części przedniej naczepy. Mniejsze platformy robocze i maszyny budowlane mogą być łatwo i bezpiecznie przewożone w części przedniej pojazdu, a cała długość pojazdu może być wykorzystywana do transportu innych ładunków.
Rampy obsługiwane hydraulicznie są dostępne w różnych długościach i konstrukcjach, w tym w specjalnym wariancie z elementami wykończeniowymi do dodatkowej przyczepności przejeżdżającego sprzętu. Rampa o długości 5.000 mm zapewnia, w połączeniu z długim tylnym ścięciem powierzchni ładunkowej, niski kąt natarcia – zaledwie 9 stopni. To ułatwia załadunek maszyn o małym prześwicie, takich jak podnośniki nożycowe. Unikalna jest hydrauliczna regulacja szerokości ramp, dzięki której można je całkowicie złożyć do siebie bez prześwitu pomiędzy nimi. Jest to szczególnie ważne w przypadku bezpiecznego i szybkiego załadunku i rozładunku małych i wąskich maszyn. Do załadunku bardzo szerokich maszyn rampy można przesuwać do 2 x 250 mm poza standardową szerokość powierzchni ładunkowej. Za pomocą sterowanej radiowo wciągarki elektrycznej na łabędziej szyi można również załadować uszkodzone platformy ładunkowe, podnośniki nożycowe lub inny sprzęt.
W razie potrzeby zagłębienia można łatwo zamknąć, tworząc całkowicie płaską podłogę ładunkową. W tym celu dostępne są zdejmowane ocynkowane wsporniki ze zintegrowanymi poszerzeniami i wykończeniem drewnem części górnej. Opcjonalnie te muldy mogą być również całkowicie wypełnione elementami z twardego drewna. Naczepa może być nawet wyposażona w trzy pary otworów na zamki kontenerowe, dzięki czemu można również transportować kontenery 20′, 30′ i 40’.
Aby zabezpieczyć ładunek, pojazd jest wyposażony w różne uszaki mocujące z certyfikatem TÜV. Pozwalają one na zabezpieczenie ładunku pod każdym kątem. Na przykład łabędzia szyja jest wyposażona w uszaki mocujące TÜV o mocy 5000 daN, a podłoga ładunkowa ma nie mniej niż 22 sztuki zaczepów mocujących TÜV o mocy 8000 daN, rozłożonych na całym pokładzie.
Jak zwraca uwagę Marcin Szpojankowski, naczepa ta, podobnie jak inne produkty tej marki, wyróżnia się jakością, przemyślaną konstrukcją, opartą o szczegółowe analizy wymiarów oraz mas dostępnych na rynku ładowarek kołowych.
– Cała naczepa podlega cynkowaniu ogniowemu przed lakierowaniem w standardzie, inne elementy konstrukcji wykonane są ze stali nierdzewnej lub galwanizowane, stosowane są komponenty czołowych dostawców (osie, układy hamulcowe, elektryczne, itp. ), ale tam, gdzie dostępne na rynku komponenty nie spełniają ostrych wymogów Nooteboom, zastosowane są własne rozwiązania (np. zawieszenie) – informuje M. Szpojankowski. – Dzięki takiemu podejściu naczepy Nooteboom cieszą się szczególną wytrzymałością i długowiecznością, docenianą przez klientów.
Jak dodaje nasz rozmówca, Nooteboom inwestuje obecnie w najnowsze środki produkcji, rozwija też nowe typy naczep, opartych na modułowej konstrukcji ( podobnie jak w przemyśle motoryzacyjnym.

 

Trzyosiowa naczepa Nooteboom OSDS-48-03V(EBW) może przewozić do 39 ton przy 80 km/h

Fot. Nooteboom

 

 

Siła w różnorodności

Jednym z najważniejszych atutów przemawiających za naczepami Kässbohrer jest różnorodność oferowanych pojazdów. W ofercie naczep niskopodwoziowych producent posiada zarówno pojazdy rozciągane jak i nierozciągane, od naczep 3-osiowych do specjalistycznych 8-osiowych, płaskie i z zagłębianym pokładem, dając tym samym uniwersalność transportowanych ładunków. Dzięki takiej różnorodności, pojazdy Kässbohrera znajdują się w czołówce sprzedawanych na polskim rynku naczep niskopodwoziowych.
Jak twierdzą przedstawiciele marki, oferta jest dopasowywana do potrzeb najbardziej wymagających klientów.
Największą popularnością wśród naczep niskopodwoziowych tej marki cieszy się czteroosiowy model rozciągany SLA4 oraz jego nierozciągana wersja SLS4. Równie duży popyt jest na powyższe pojazdy w wersji 3-osiowej.
Jednym z atutów Kässbohrera jest zastosowanie twardego drewna egzotycznego o podniesionej wytrzymałości i grubości 45 mm, wypełniającego podłogi naczep niskopodwoziowych. Spawana konstrukcja ramy, wykonana z drobnoziarnistej stali, zapewnia sztywność i wytrzymałość przy transporcie ciężkich ładunków. Zastosowane na ramie pierścienie do mocowania ładunku o wytrzymałości od 5.000-13.000 kg dają pewność, że transportowany ładunek będzie dobrze zabezpieczony. Każda z naczep wyposażona jest w stalową skrzynkę narzędziową oraz tablice gabarytowe. Można je też wyposażyć w różnej długości dwuczęściowe rampy najazdowe, rozkładane hydraulicznie, dostosowane do różnych obciążeń i parametrów ładowanych maszyn.
- W perspektywie ostatniego roku, można zauważyć, że poprzez wzrost cen poszczególnych surowców, ceny naczep niskopodwoziowych również uległy zmianie. Pomimo wzrostu cen, zainteresowanie pojazdami niskopodwoziowymi nie maleje, dlatego optymistycznie patrzymy na rozwijający się rynek transportowy – stwierdza Marcin Izdebski, dyrektor handlowy TIMEX S.A. Partner Kässbohrer.

 

Spośród niskopodwoziowych naczep Kässbohrer nabywcy często wybierają pojazdy czteroosiowe

Fot. Kässbohrer

 

 

Lekkie, wytrzymałe i wszechstronne

Naczepy i przyczepy niskopodwoziowe Fliegl polecane są do przewozu różnorodnych ładunków, w tym maszyn budowlanych. Nabywcy mają do wyboru pojazdy osadzone na jednej do pięciu osi, o ładowności od 6 do 60 ton, oraz różne warianty wyposażenia.
Naczepy niskopodwoziowe do transportu maszyn budowlanych oferowane są w konfiguracjach 2-, 3- ,4- i 5-osi, a DMC pojazdów sięga od 21 do 57 ton. Przyszli użytkownicy mają do wyboru dolny pokład sztywny lub rozsuwany. Dostępne są tylne podpory do wjazdu ciężkich maszyn, najazdy mechaniczne lub hydrauliczne (różne długości najazdów z hydrauliczną regulacją rozstawu), poszerzenie do 3.000 mm, uchwyty 5-tonowe i 10-tonowe, zagłębienia w dolnym pokładzie. Producent zapewnia indywidualne rozwiązania projektowe i szeroki wybór uchwytów do mocowania ładunków. Przyczepy niskopodwoziowe do transportu ciężkich maszyn budowlanych, DTS i VTS, dostępne są jako pojazdy 2-, 3- i 4-osiowe, w wersji lakierowanej i ocynkowanej. Masa własna od 5.400 kg, długość dolnego pokładu: 5.900-7.900 mm. Uwagę zwraca wysokość dolnego pokładu: tylko 860 mm. Tylne podpory ułatwiają wjazd ciężkich maszyn. Najazdy proponowane są w wariantach mechanicznym lub hydraulicznym, przy czym dostępne są różne długości najazdów z hydrauliczną regulacją rozstawu. Podczas transportu szerokich maszyn praktycznym rozwiązaniem jest poszerzenie: do 3 000 mm. Producent zastosował także inteligentnie rozłożone wzmocnienia poprzeczne w rozstawach od 280 do 400 mm. Klienci mogą wybierać wśród szerokiej gamy uchwytów mocujących, a ustabilizowanie ładunku ułatwiają także otwory na dodatkowe mocowania.
 

Przyczepy niskopodwoziowe do transportu ciężkich maszyn budowlanych Fliegl DTS (na zdjęciu) i VTS, dostępne są jako pojazdy 2-, 3- i 4-osiowe, w wersji lakierowanej i ocynkowanej

Fot. Fliegl

 
Przyczepa Fliegl TSK - tandem z trójstronnym wywrotem, budowana na ramie ocynkowanej, może przewozić materiały budowlane, ale jest też przystosowana do przewozu maszyn budowlanych, dysponując najazdami schowanymi pod powierzchnią załadunkową. Długość skrzyni wynosi od 4,5 do 5,5 m.
 

Fliegl TSK może wozić materiały budowlane i maszyny

Fot. Fliegl

 
Z kolei TPS to przyczepa tandem do transportu lżejszych maszyn budowlanych. Oferowana jest w wariantach o DMC od 11.800 kg do 18.000 kg, z ładownością od 9.000 kg do 14.000 kg. Nabywcy mają do wyboru kilka długości przestrzeni załadunkowej, od 5.000 mm do 7.500 mm. Producent proponuje najazdy ocynkowane mechaniczne lub hydrauliczne, dyszel o regulowanej wysokości. Cała powierzchnia ma szerokość paletową. Stabilna podłoga wykonywana jest z blachy lub z wypełnieniem drewnianym. Szerokie możliwości zabezpieczenia towaru i możliwość doposażenia pojazdu w burty aluminiowe czynią naczepę TPS bardziej uniwersalną.
 

Fliegl TPS to przyczepa tandem do transportu lżejszych maszyn budowlanych

Fot. Fliegl

 
Podobnym pojazdem marki Fliegl jest TTS – przyczepa tandem do transportu mniejszych maszyn budowlanych, występująca w wersjach: TTS60 – ładowność 3.550 kg, DMC 6.000 kg; TTS 89 – ładowność 6.450 kg, DMC 8.900 kg i TTS 100 – ładowność 8.050 kg, DMC 10.500 kg.
Szerokość powierzchni załadunkowej TTS to aż 2.050 mm, a wysokość pokładu załadunkowego to tylko 630 mm! Eksploatację ułatwia regulowana wysokość dyszla oraz Load Lock Profil – otwory w burcie na dodatkowe mocowania ładunku. Specjalna konstrukcja podłogi obejmuje przetłoczenia wzmacniające powierzchnię załadunkową oraz zwiększające nacisk punktowy. Do tego oferowane są najazdy ocynkowane z regulacją rozstawu.

 

Fliegl TTS – przyczepa tandem do transportu mniejszych maszyn budowlanych, o szerokości powierzchni załadunkowej 2.050 mm

Fot. Fliegl

 

 

Nie tylko do maszyn budowlanych

Spółka Langendorf, odpowiedzialna za rozwój naczep niskopodwoziowych w Grupie Wielton, wprowadziła do swojej oferty nową naczepę SATÜV 40. To nowoczesny model czteroosiowej naczepy niskopodwoziowej o rozsuwanym pokładzie, gwarantującym uniwersalność wykorzystania w zależności od wielkości i masy ładunku. To specjalistyczny pojazd o solidnej konstrukcji w jakości premium, który dedykowany jest do transportu maszyn budowlanych, górniczych, rolniczych oraz elementów konstrukcyjnych i ładunków ponadgabarytowych. W modelu tym wprowadzono możliwość demontażu platformy ruchomej - pokład po zsunięciu z platformą ma długość 9.400 mm, a bez platformy 8.650 mm. Rama naczepy SATÜV 40 została wykonana z wysokowytrzymałej stali S700, pozwalającej na zachowanie stosunkowo niskiej masy własnej pojazdu, przy jednoczesnej gwarancji utrzymania parametrów wytrzymałości i sztywności konstrukcji.
 

W naczepie SATÜV 40 wprowadzono możliwość demontażu platformy ruchomej

Fot. Langendorf

 
Jak zapewnia producent, model został zbudowany wyłącznie z komponentów od czołowych producentów na rynku, które zapewniają długą żywotność konstrukcji oraz bezawaryjną pracę nawet w trudnych warunkach użytkowania. W pojeździe zastosowano osie marki SAF z podnośnikiem pierwszej osi i dwiema osiami skrętnymi. Wysokość pokładu platformy wynosi 880 mm (od podłoża), a dopuszczalna masa całkowita naczepy 58.000 kg. Klient może standardowo wybierać spośród trzech wysokości siodła (1.150 - 1.250 - 1.350 mm), a dodatkowo istnieje możliwość dostosowania wysokości siodła pod indywidualne zamówienie.
Naczepy SATÜV 40 są zabezpieczane antykorozyjnie z wykorzystaniem cynkowania natryskowego Zinc Primer, gwarantującego wysoką trwałość powłoki, a następnie pokrywane trójwarstwowym lakierem zapewniającym efekt głębokiego koloru.
Pojazdy są dostosowywane do indywidualnych potrzeb klientów, z wykorzystaniem wielu możliwości standardowego wyposażenia. Nabywcy otrzymują w podstawowej wersji m.in. Smart Board, z możliwością regulacji zawieszenia, programowania blokad osi skrętnych czy kontroli nacisków na osiach. Ponadto, system poszerzenia pokładu platformy naczepy SATÜV 40 jest dwuskokowy: pierwszy skok poszerza pokład do szerokości 2.750 mm, z wypełnieniem drewnianym o grubości 70 mm, a drugi skok poszerza pokład do 3.000 mm. Dostępne są najazdy w różnych szerokościach (700-900-1.100 mm) i dwóch długościach 3.000/4.650 mm z możliwością wyboru wypełnienia (drewno twarde/kratownica/guma wulkanizowana).

 

Model SATÜV 40 może być wyposażony w najazdy o długości 3.000 lub 4.650 mm

Fot. Langendorf

 

 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.