Wiadomości z rynku

Autor: ZM
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2021(24)
z dnia 09.06.2021

DACHSER powiększa przestrzeń ładunkową

Niemiecka firma logistyczna przestawia się na naczepy mega

Dachser wprowadzi naczepy mega, ale zachowa też nadwozia wymienne

Fot. Dachser

 
DACHSER stawia na naczepy typu mega, które przy standardowej długości i szerokości, zapewniają większą przestrzeń ładunkową oraz mniejsze zużycie paliwa, zwłaszcza na długich trasach. W Niemczech proces wymiany blisko 680 naczep ma zakończyć się do 2027 roku.
W perspektywie kilku najbliższych lat planowana jest również przebudowa floty w kolejnych 24 krajach, w których działa DACHSER European Logistics.

Dlaczego naczepy przestrzenne?

Naczepy typu mega mają taką samą długość i szerokość jak standardowe naczepy, a ich całkowita wysokość nie przekracza czterech metrów, czyli maksymalnej wysokości pojazdu dopuszczalnej w Niemczech. Wewnątrz mają dodatkowe 20 centymetrów wysokości, ponieważ podwozie znajduje się niżej niż w klasycznych naczepach, czyli nieco poniżej 100 centymetrów nad drogą. Pozwala to wygenerować 8 metrów sześciennych więcej przestrzeni ładunkowej. Dzięki podwójnej podłodze naczepa mega może pomieścić 67 europalet. Tym samym zbliża się do pojemności naczepy siodłowej z dwoma nadwoziami wymiennymi, która zapewniając o pięć miejsc paletowych więcej niż mega naczepa, na razie pozostanie w DACHSER preferowanym rozwiązaniem.
– W przypadku ładunków drobnicowych czynnikiem ograniczającym nie jest zazwyczaj dopuszczalna masa całkowita 40 ton, lecz dostępna przestrzeń ładunkowa. Większa przestrzeń to większa możliwość przewozowa, w przypadku naczepy typu mega nawet o 18 procent w porównaniu do standardowej naczepy. Jest to wydajne, a także korzystne pod względem śladu węglowego rozwiązanie, ponieważ redukuje liczbę transportów – wyjaśnił Christian Schütz, Department Head Technics/Technical Purchase w DACHSER.

Takie pojazdy to mniejsza emisja

– DACHSER 50 lat temu był pionierem we wprowadzaniu nadwozi wymiennych i nadal pozostaje dla wielu wzorem w zakresie efektywnego wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Dziś chcemy być pierwszym dużym dostawcą ładunków drobnicowych w Europie, który zamiast standardowych naczep stosuje naczepy typu mega. Co prawda są one droższe, ale ich zakup zwraca się podczas eksploatacji dzięki większej efektywności. Ponadto poprawa wydajności wpisuje się w naszą długoterminową strategię ochrony klimatu
– powiedział Alexander Tonn, COO Road Logistics w DACHSER.
W ramach strategii ochrony klimatu DACHSER stawia na efektywną logistykę i innowacje technologiczne. Firma wierzy, że jest to najlepszy sposób na utrzymanie wzrostu średniej temperatury na świecie poniżej 2 stopni Celsjusza ustalonego w ramach porozumienia paryskiego. To także szansa na osiągnięcie celów ochrony klimatu Unii Europejskiej i wielu innych krajów w perspektywie średnio- i długoterminowej. W tym zakresie firma współpracuje z klientami i partnerami, którym również zależy na rozwoju logistyki w kierunku technologii nisko- i bezemisyjnych.