Wiadomości z rynku

Autor: AM
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2021(19)
z dnia 06.06.2021

Elektryczna rewolucja Volvo

FE Electric jedzie na służbę do klientów

Fot. AM

 
Volvo Trucks robi krok milowy i wprowadza na rynek elektryczne ciężarówki. W ubiegłym tygodniu szwedzka marka zaprezentowała model FE. Pojazd mający zrewolucjonizować transport miejski.
Oczywiście, to nie koniec, bo w przeciągu kilku miesięcy do gamy Volvo dołączą kolejne modele elektryczne - FH, FM i FMX Electric. Każdy z pojazdów jest adresowany do odbiorców realizujących większość dostaw w miastach. Zerowa emisja CO2 oraz niski poziom hałasu poprawi komfort pracy nie tylko kierowców, ale też mieszkańców narażonych na wielkomiejski ruch uliczny.

 

Fot. AM

 

Na pozór, jak spalinowy

– Aspekt ekologiczny naszych produktów jest w pełni spójny z wartościami Volvo Trucks, do których należy troska o środowisko, a dzięki zerowej emisji i niskiemu poziomowi hałasu poprawiamy komfort życia i bezpieczeństwo – mówiła podczas oficjalnej prezentacji Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Na pierwszy rzut Volvo FE Electric prawie niczym nie różni się od tradycyjnej wersji z silnikiem spalinowym. Z wyjątkiem przedniej części kabiny, którą charakteryzuje atrapa przypominająca plaster miodu, będący synonimem zgody z naturą. W ergonomicznie zaprojektowanym wnętrzu kabiny kierowca ma wygodną pozycję i łatwy dostęp do wszystkich urządzeń pokładowych.
Model FE Electric ma dopuszczalną masę całkowitą do 27 ton. Posiada trzyosiowe podwozie elektryczne z zabudową GT Trailers, skrzynię z windą o ładowności ok. 13 tys. kg, mogącą pomieścić do 19 europalet. Pojazd napędzają dwa silniki elektryczne.
Ciężarówka uzyskuje zasięg ok. 200 km, w zależności od konfiguracji akumulatorów i cyklu jazdy. Interesujące jest to, że na szybkie ładowanie akumulatora (265 kWh) potrzeba zaledwie dwóch godzin. Zwykłe ładowanie zajmuje ok. 11 godzin.

 

Fot. AM

 

Będą sięgać dalej

– Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i zapewnić im elektryczne ciężarówki, które będą gwarantowały tę samą produktywność, co dzisiejsze konwencjonalne rozwiązania, dlatego nowa gama FH, FM i FM X w przyszłym roku będzie gwarantować 300 km zasięgu, a dążymy do 500 km – powiedział Piotr Werner z Volvo Trucks.
Volvo FE Electric będzie poddany testom, w ramach projektu badawczo-edukacyjnego EKOLOG Ekologiczna Logistyka. Inicjatorem projektu jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, a patronat nad badaniem objęła ambasada Szwecji. Pojazd będzie sprawdzany przez partnerów projektu - firmę H&M (dostarczając produkty do sklepów) oraz IKEA (dostarczając produkty zarówno do sklepów, jak i klientów). Za zarządzanie pojazdem i realizację całego procesu operacyjnego, odpowiedzialny będzie logistyczny partner projektu – firma No Limit.
Gościem specjalnym ubiegłotygodniowej prezentacji była znana youtuberka Iwona Blecharczyk, którą oficjalnie Volvo Trucks Polska ogłosiła ambasadorem marki w Polsce.

 

Fot. AM

 

 

Fot. AM

 

 

Fot. AM