Wiadomości z rynku

Autor: ZM
Zdjęcia:
Tygodnik Truck.pl, 2021(5)
z dnia 19.07.2021

Wnętrze zmienne jak kameleon

W nowym Volkswagenie Caddy

Fot. Volkswagen

 
Dwie wyjątkowe cechy nowego Volkswagena Caddy: możliwość elastycznej adaptacji wnętrza oraz duża pojemność przestrzeni ładunkowej.
Nowy Caddy oferuje nawet siedem miejsc siedzących. Pojedyncze fotele można w nim w zależności od potrzeb składać, przechylać do przodu lub wyjąć. Dodatkowo, po raz pierwszy w historii tego modelu, dostępne są dwa pojedyncze fotele w trzecim rzędzie. Trzeci rząd siedzeń to wyposażenie standardowe w wariancie Caddy Maxi z dłuższym rozstawem osi lub wyposażenie opcjonalne w wersji Caddy. Dwuosobowa kanapa i pojedynczy fotel w drugim rzędzie - teraz z regulacją kąta nachylenia oparcia, opcjonalnie składany fotel pasażera z przodu oraz przestrzeń ładunkowa o pojemności nawet 3,7 metra sześciennego, to kolejne przemyślane rozwiązania, którymi charakteryzuje się nowy Caddy.
Długość nowego modelu to 4.500 mm, a jego rozstaw osi to 2.755 mm. Dla tych, którym to nie wystarcza, jeszcze więcej miejsca i możliwości zapewnia wersja Maxi, dłuższa o 35 cm (4.853 mm), o rozstawie osi 2.970 mm.
Opcjonalny hak holowniczy – w zależności od wersji silnikowej o uciągu do 1.500 kg i nacisku pionowym do 75 kg - oraz dodatkowy bagażnik rowerowy, zapewniają jeszcze większe możliwości przewozu przedmiotów.
Do Caddy Cargo natomiast można załadować dwie europalety, ponieważ przy szerokości 1.230 mm jest w nim znacznie więcej miejsca między nadkolami. Boczne drzwi przesuwne w wersji Maxi mają szerokość 840 mm, co daje możliwość załadowania przez nie jednej palety w ułożeniu poprzecznym. Druga paleta wchodzi wtedy wzdłuż lub również w poprzek przez otwór bagażowy w tyle, zamykany w zależności od wyboru klienta klapą bagażnika lub drzwiami skrzydłowymi.

Duże możliwości aranżacji

W zależności od potrzeb, przestrzeń ładunkowa w tych wersjach może być przekształcona w warsztat, w którym mieści się niezbędne wyposażenie. Posłuży również kurierom w ich codziennej pracy.
W wersjach Caddy Maxi, Life Maxi i Style Maxi, siedem miejsc należy do wyposażenia standardowego. Dzięki dwóm dodatkowym pojedynczym fotelom w trzecim rzędzie, które można łatwo złożyć lub wyjąć, tył Caddy zamienia się w pojemną przestrzeń bagażową.
W standardowym wyposażeniu ten kompaktowy MPV jest samochodem pięciomiejscowym, przy czym w drugim rzędzie siedzeń mamy jedno pojedyncze siedzenie umieszczone za fotelem pasażera z przodu oraz dwuosobową kanapę. Nowość: możliwość regulacji kąta nachylenia ich oparć.
W najnowszym Caddy umieszczono sprawdzone rozwiązania: fotele w wersji osobowej i w wersji Kombi można składać i przesuwać. Można je oczywiście również łatwo wyjąć. Dwa opcjonalne, dodatkowe, pojedyncze fotele w trzecim rzędzie sprawiają, że nawet standardowe Caddy staje się samochodem siedmiomiejscowym. Trzy siedzenia w drugim rzędzie można całkowicie złożyć, można je też wyjąć, by jeszcze bardziej powiększyć przestrzeń bagażową - do 2.556 litrów w wersji z krótkim rozstawem osi i do 3.105 litrów w Maxi.
Ważnym udogodnieniem, istotnym dla rodzin z dziećmi jest to, że standardowo wszystkie zewnętrzne fotele drugiego i trzeciego rzędu oraz opcjonalnie fotel pasażera w przodzie, są wyposażone w gniazda ISOFIX do mocowania kompatybilnych fotelików dziecięcych. Fotele nowego Caddy zapewniają też stoliki dla pasażerów drugiego rzędu (rozkładane z oparć foteli kierowcy i pasażera z przodu) oraz szuflady pod przednimi fotelami. W Caddy Life stoliki i szuflady należą do wyposażenia seryjnego.

 

Fot. Volkswagen

 

Cargo: przemyślane rozwiązania

W wersji Cargo zastosowano nowe, wyjątkowo solidne punkty mocowania, które ułatwiają mocowanie i zabezpieczanie materiałów, towarów, narzędzi lub bagażu w przestrzeni ładunkowej. Nowością w kabinie Cargo jest składany przedni fotel pasażera ze wzmocnioną ścianką tylną, która dzięki zintegrowanemu blatowi roboczemu pełni funkcję mobilnego biurka. Dodatkowo fotel ten posiada regulację wysokości. Nowość w fotelu kierowcy i fotelu pasażera w przodzie: po raz pierwszy w Caddy Cargo można je teraz opcjonalnie wyposażyć w podłokietniki.
Jak deklaruje producent, wszystkie materiały zastosowane we wnętrzu Caddy Cargo i Maxi są odporne na zabrudzenia i wytrzymałe.

Fotele na długie trasy

Polecane na długie trasy, indywidualnie regulowane fotele AGR ergoComfort (AGR = Niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców) są dostępne jako opcja dla wersji Cargo i osobowych: Caddy, Life, PanAmericana, Style. Te wyjątkowo ergonomiczne fotele zostały opracowane specjalnie z myślą o osobach podróżujących na długich trasach i o kierowcach, którzy spędzają długie godziny w drodze w związku z wykonywaną pracą. Fotele AGR ergoComfort posiadają wielostopniową regulację, częściowo elektryczną, częściowo ręczną: oprócz regulacji wzdłużnej i wysokości, zapewniają indywidualną regulację nachylenia i głębokości siedziska oraz 4-stopniową regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa.

 

Fot. Volkswagen

 

Nawet 3,7 m3 pojemności w wersji Maxi

Nowy Caddy w wersji osobowej i Kombi dysponuje przestrzenią bagażową o pojemności do 2.556 litrów (załadowany do wysokości dachu do pierwszego rzędu siedzeń, drugi rząd wymontowany); przy pięciu osobach przestrzeń bagażowa wynosi 1.057 litrów. Długość przestrzeni ładunkowej wynosi 1.913 mm do pierwszego rzędu siedzeń; maksymalna szerokość między nadkolami: 1.185 mm.
Pomimo kompaktowych wymiarów, nowy Caddy Cargo dysponuje jedną z najszerszych przestrzeni ładunkowych na rynku, wynoszącą 1.614 mm. Między nadkolami jest do dyspozycji aż 1.230 mm (Cargo). Maksymalna szerokość między nadkolami Caddy w wersji osobowej wynosi 1.185 mm. Nowy Caddy Cargo i osobowy / Kombi, mają ambicję wyznaczania również nowych standardów w zakresie długości przestrzeni ładunkowej:
1.797 mm (Cargo) / 2.150 mm (Cargo Maxi) do ściany działowej to jeden z najlepszych wyników w segmencie. Mierząc do pierwszego rzędu siedzeń, Caddy osobowy / Kombi, zapewnia 1.913 mm długości przestrzeni ładunkowej (mierząc po podłodze).
Gdy zachodzi potrzeba zabrania większej ilości towaru, nowa generacja Caddy może pochwalić się dużą kubaturą ładunkową: w Cargo wynosi ona 3,1 m3 (standardowy rozstaw osi, według nowej metody pomiaru, normy SAE V6) / 3,7 m3 (w Maxi). Do tego dochodzi wysoka maksymalna ładowność wynosząca odpowiednio do 715 i 750 kg. Próg załadunkowy o wysokości 562 mm jest położony nisko (Caddy Cargo: 586 mm). Ładowność dachu wynosi 100 kg.

Nowości w zawieszeniu

Nowy Caddy bazuje na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB), stosowanej również w Golfie. Oprócz foteli, elastyczności i różnorodnych możliwości załadunku, w Caddy zastosowano wiele nowych technologii, które sprawiają, że jest on jeszcze bardziej praktyczny i wydajny. Jak zapewnia producent, nowa oś tylna (sztywna, prowadzona wahaczem wleczonym z drążkiem Panharda), jest wytrzymała i została zaprojektowana i wyważona w taki sposób, że zapewnia zwiększoną zwinność przy każdym obciążeniu, a jednocześnie zapewnia komfort jazdy.

 

Fot. Volkswagen

 

Najpopularniejsze tagi