Wiadomości z rynku

piątek
3 maja 2024

Neutralność emisji CO2 Mitsubishi Fuso

Zakład w Tramagal ma być „zielony” do roku 2022
3 sierpnia 2021

Fabryki Mitsubishi Fuso są modernizowane w kierunku osiągnięcia neutralności emisji CO2
Fot. MFTBC

 
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC; siedziba: Kawasaki, Japonia), stanowiąca integralną część Daimler Truck AG, ogłasza, że pójdzie za przykładem Daimler Trucks & Buses w realizacji ambitnych planów dotyczących osiągnięcia neutralności emisji CO2 przez zakłady produkcyjne.
Firma stawia sobie za cel przestawienie wszystkich zakładów produkcyjnych na zeroemisyjne tory do roku 2039. Należąca do MFTBC portugalska spółka zależna, Mitsubishi Fuso Truck Europe S.A. (MFTE; siedziba: Tramagal, Portugalia), osiągnie neutralność węglową już w roku 2022, a zakłady zlokalizowane w Japonii najpóźniej w 2039 r.
Od 2015 r. fabrykom MFTBC w Kawasaki i Nakatsu udało się ograniczyć poziom emisji CO2 o 17%.

Tylko nowe, "czyste" pojazdy

MFTBC realizuje cel Daimler Trucks & Buses, polegający na sprzedaży wyłącznie nowych pojazdów, które są neutralne emisyjnie na drodze („tank-to-wheel”/ „od zbiornika energii do kół napędowych pojazdu”) w Europie, Japonii i Ameryce Północnej najpóźniej od 2039 r.
Daimler Truck AG zamierza osiągnąć ten cel poprzez elektryfikację swoich pojazdów w ramach dwutorowej strategii. Według planów już od 2022 r. oferta Daimler Trucks & Buses na głównych rynkach sprzedaży w Europie, USA i Japonii ma zawierać seryjnie produkowane pojazdy z akumulatorowym napędem elektrycznym. Począwszy od 2027 r. firma chce uzupełniać swoje portfolio o produkowane seryjnie pojazdy z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Ostatecznym celem jest osiągnięcie neutralności emisji CO2 w transporcie drogowym do roku 2050.
Poza wymienionymi celami dotyczącymi produktów, Daimler Truck AG zaangażował się we wspieranie zasad zrównoważonego rozwoju w odniesieniu do innych aspektów łańcucha tworzenia wartości, w tym także w procesie produkcyjnym. Wszystkie zlokalizowane w Europie zakłady Daimler Trucks & Buses będą od 2022 r. korzystać z neutralnych emisyjnie dostaw energii.

Zakład w Tramagal osiągnie neutralność węglową do roku 2022

Obecnie portugalska fabryka stanowi europejskie centrum produkcji lekkich samochodów ciężarowych FUSO Canter i elektrycznych ciężarówek eCanter. Inicjatywy podejmowane w zakładzie w Tramagal:
• umowy na dostawy „zielonej energii”, zwiększenie produkcji energii słonecznej na miejscu oraz przestawienie się na konsumpcję własną
• wszystkie pojazdy należące do logistyki zakładowej oraz flota magazynowa zostaną wymienione na pojazdy elektryczne
• zakład przeanalizuje również możliwości w zakresie produkcji tzw. zielonego wodoru z wykorzystaniem paneli słonecznych, aby z czasem zastąpić zużycie gazu ziemnego.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.