Wiadomości z rynku

niedziela
12 maja 2024

Większy komfort jazdy Sprinterem

Nowy silnik dla wszystkich wersji dużego vana Mercedes-Benz
24 sierpnia 2021

Od jesieni wszystkie warianty Mercedesa Sprintera będzie można zamówić z nowym silnikiem OM 654

Fot. Mercedes-Benz

 
Od jesieni wszystkie warianty Mercedesa Sprintera będzie można zamówić z mocnym i wydajnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM 654.
Dotąd, od końca zeszłego roku, jednostka ta była dostępna wyłącznie dla furgonu oraz podwozia do zabudowy z napędem na tylne koła. Zmiana poprawi komfort jazdy Sprinterem.

Większy komfort przy niższym zużyciu paliwa

Czy to na placu budowy, czy jako shuttle bus, czy też jako baza dla kampera: dzięki OM 654 od jesieni 2021 roku Sprinter zapewni większy komfort we wszystkich swoich wersjach, zarówno na drodze, jak i poza nią – od podwozia do zabudowy po furgon i Tourera z napędem na tylne, przednie lub na wszystkie koła. Do tego każda z nich ma zużywać mniej paliwa.
Generacja silników OM 654, zgodna z normami emisji Euro VI-E i Euro 6d, dysponuje lepszą charakterystyką hałasu i wibracji. Oznacza to, że wnętrze auta jest ciche, a uciążliwe wibracje zostały zredukowane. Aluminiowa obudowa ze stalowymi tłokami, stopniowy proces spalania i powłoki ścianek cylindrów NANOSLIDE®, zmniejszające tarcie w silniku, w połączeniu z dynamiczną wielokierunkową recyrkulacją spalin i oczyszczaniem ich w silniku to kombinacja, która pozwala obniżyć spalanie oraz emisję CO2. Dzięki położeniu blisko jednostki napędowej układ oczyszczania spalin działa przy niewielkich stratach ciepła i w optymalnych warunkach.
Silnik OM 654 jest dostępny dla Sprintera w czterech kategoriach mocy, w zależności od wybranego wariantu napędu i nadwozia: 114, 150, 170 i 190 KM.
Kolejna nowość Mercedes-Benz to połączenie tego nowoczesnego silnika o pojemności 2,0 l z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC, również w Sprinterze z napędem na tylne koła. 6-biegowa manualna skrzynia biegów pozostaje niezmiennie dostępna.

Także z napędem elektrycznym

Od 2020 roku duży van Mercedes-Benz jest również dostępny z napędem elektrycznym. eSprinter zapewnia lokalnie bezemisyjną logistykę miejską w pełnym zakresie zastosowań. Pomocne może tu być także narzędzie doradcze eCharging Planner, będące częścią ekosystemu eVan Mercedes-Benz Vans. Podpowiada ono, co należy wziąć pod uwagę, podejmując decyzję o przejściu floty na napęd elektryczny.
Kolejna generacja eSprintera jest już opracowywana: ta modułowa koncepcja składa się z przedniego modułu dla komponentów wysokonapięciowych, modułu w podwoziu dla akumulatora wysokonapięciowego i tylnego modułu z elektrycznie napędzaną tylną osią. Dzięki temu eSprinter nowej generacji – który będzie produkowany od drugiej połowy 2023 r. – ma zapewnić większą swobodę w rozwoju i projektowaniu różnych nadwozi. Ponadto następna generacja eSprintera będzie produkowana w sposób neutralny pod względem emisji CO2 – to kolejny krok w ramach „Ambition2039”, zrównoważonej strategii korporacyjnej Mercedes-Benz.

 

Silnik OM 654, zgodny z normami emisji Euro VI-E i Euro 6d, dysponuje lepszą charakterystyką hałasu i wibracji, zapewniając większy komfort jazdy

Fot. Mercedes-Benz

 

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.