Amerykańska firma wzywa rządy na całym świecie do wspierania projektów pilotażowych Eco-truck
Wszechobecny brązowy samochód dostawczy UPS zapewnia dostawę na ostatnim odcinku i jest powszechnym widokiem w miastach na całym świecie. Jednak długodystansowy transport paczek i innych przesyłek między centrami dystrybucji UPS wymaga większych zestawów ciężarówek. Eko-ciężarówki wykorzystywane w pilotażowych programach przewożą więcej towarów niż standardowe kombinacje.
Amerykańska firma rozwija i udoskonala wydajne, bezpieczne i zrównoważone metody multimodalnego transportu towarów. Firma obsługuje całą gamę pojazdów użytkowych, aby codziennie dostarczać ponad 24 miliony paczek na całym świecie.
Większa wydajność i mniejszy wpływ na środowisko
Złożoność sieci transportu drogowego UPS wymaga różnych pojazdów różnej wielkości, aby bezproblemowo dostarczać paczki do firm i konsumentów. Przedstawiciele firmy są przekonani, że w przypadku działalności prowadzonej zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie, wdrożenie eko-ciężarówek ma kluczowe znaczenie dla bieżącej misji zwiększania wydajności i zmniejszania wpływu na środowisko.
UPS wzywa zatem rządy na całym świecie do wspierania projektów pilotażowych Eco-truck, które są obecnie dozwolone tylko w 18 krajach, w celu dalszej poprawy systemów transportu drogowego.
W USA UPS korzysta z różnych konfiguracji pojedynczych, podwójnych i potrójnych naczep, w tym ciężarówki Eco. Te dłuższe pojazdy poruszają się tylko na niektórych autostradach w 17 stanach, głównie w zachodniej części kraju. Na tych trasach UPS obsługuje najbardziej obciążone przewozy. W 2020 r. Eco-ciężarówki UPS przejechały ponad 36 milionów mil, przy czym pojazdy te uczestniczyły w zaledwie 11 wypadkach zgłoszonych przez rząd, osiągając w ten sposób najniższy wskaźnik wypadków spośród wszystkich konfiguracji ciężarówek we flocie UPS.
Pilotażowe programy w Europie
W UE UPS stopniowo zwiększa wykorzystanie eko-ciężarówek. W 2006 i 2007 roku firma z powodzeniem uczestniczyła w próbie w niemieckiej Nadrenii Północnej-Westfalii, osiągając zmniejszenie zużycia paliwa o 21.700 litrów na dystansie 70 tys. kilometrów. Firma zmniejszyła emisję CO2 na trasach ekologicznych ciężarówek o 26% w porównaniu z transportem tej samej ilości zwykłymi ciężarówkami.
Obecnie UPS obsługuje 31 ciężarówek ekologicznych w Niemczech, 26 w regionie skandynawskim i rozpoczął ich wdrażanie w Hiszpanii i Holandii. Ich wykorzystanie oznacza, że firma może przewieźć tę samą ilość towaru, przejeżdżając o 5,4 miliona kilometrów mniej.
Krótko mówiąc, eko-ciężarówki pozwalają UPS przewozić więcej towarów, przy mniejszym zużyciu paliwa i mniejszej emisji, przy jednoczesnym osiągnięciu doskonałych wyników w zakresie bezpieczeństwa. Gdyby eko-ciężarówki mogły działać w większej liczbie krajów członkowskich UE i poza jej granicami, korzyści byłyby ogromne.
Eko-ciężarówki były do tej pory eksploatowane tylko w 18 krajach, w tym w Australii, Argentynie, Chinach, Meksyku, RPA, USA i niektórych krajach UE – we wszystkich przypadkach z powodzeniem. Ich stosowanie na całym świecie jest jednak utrudnione przez brak zharmonizowanych przepisów, a zatem operacje transgraniczne przy użyciu eko-ciężarówek pozostają rzadkością.