Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

MAN będzie produkował nowego diesla

Common Base Engine także dla pojazdów Scanii i Navistar
4 października 2021

Nowa hala produkcyjna dla generacji CBE powstaje w pobliżu przyszłych zakładów produkcyjnych, które będą produkować elektryczne układy napędowe

Źródło: MAN

 
W zakładzie MAN w Norymberdze odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod nową halę, w której będzie produkowany Common Base Engine (CBE), wspólna platforma dla przyszłych silników wysokoprężnych stosowanych w pojazdach MAN, Scania i Navistar.
Wysoce wydajny silnik wysokoprężny opracowany we współpracy marek Grupy będzie służył jako technologia pomostowa prowadząca do elektrycznych układów napędowych przyszłości.

Zanim przejdą na elektryczne

Producent pojazdów użytkowych w pełni zobowiązał się do neutralnych pod względem emisji układów napędowych w ramach swojej strategii transformacji NewMAN. Niemniej silniki wysokoprężne będą nadal potrzebne w transporcie długodystansowym i terenowym podczas przechodzenia na transport towarowy o neutralnej emisji. W ramach koncepcji lead-engineeringu Scania i MAN od 2017 roku pracują nad rozwojem tej nowej platformy silników, która miała na celu spełnienie surowych przepisów dotyczących ochrony środowiska i dalszą minimalizację emisji CO2.
– Koncentrujemy się w szczególności na opracowywaniu akumulatorowo-elektrycznych systemów napędowych do autobusów i ciężarówek – powiedział dr Frederik Zohm, członek zarządu MAN Truck & Bus odpowiedzialny za badania i rozwój. – Jesteśmy jednym z wiodących europejskich producentów pojazdów użytkowych również w tej dziedzinie. Równolegle prowadzimy w Norymberdze badania nad wodorowymi układami napędowymi. Wspólny rozwój i produkcja całkowicie nowej generacji silników Diesla dla segmentu ciężkich pojazdów, które będą ostatnimi w swojej klasie, opłacają się nam na wiele sposobów. Nie tylko opracowaliśmy wyjątkową platformę silników, ale także stworzyliśmy potencjał finansowy i kadrowy, który możemy wykorzystać w rozwoju neutralnych pod względem emisji układów napędowych. I oczywiście ściśle współpracujemy w tym obszarze również z naszymi partnerami z TRATON GROUP i Volkswagen Group.

Start w 2024 roku

Fabryka MAN w Norymberdze rozpocznie produkcję silników generacji CBE w 2024 r. – czyli mniej więcej w tym czasie, kiedy w zakładzie firmy w Monachium rozpocznie się seryjna produkcja długodystansowych elektrycznych pojazdów użytkowych MAN. Zastosowane w tych pojazdach systemy e-drive będą również produkowane w Norymberdze.
W ramach transformacji technologicznej w przyszłości będą tu produkowane konwencjonalne i elektryczne systemy napędowe.
– Wraz ze zmianą strategicznego ukierunkowania MAN, Norymberga stanie się głównym zakładem firmy zajmującym się alternatywnymi i konwencjonalnymi technologiami napędowymi – powiedział Ulrich Zimmer, który jest odpowiedzialny za produkcję układów napędowych w MAN i pełni funkcję dyrektora zakładu w Norymberdze. – Tutaj można dosłownie zobaczyć transformację branży pojazdów użytkowych. Nowa hala produkcyjna dla generacji CBE powstaje w pobliżu przyszłych zakładów produkcyjnych, które będą produkować elektryczne układy napędowe oraz stanowiska testowe dla wodorowych ogniw paliwowych. Nie możemy pożegnać się z silnikiem Diesla po prostu naciskając przycisk.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.