Naczepę Lamberet SR2 Heavy Duty wyposażono w urządzenie FresH2
Rozpoczęty w regionie Occitanie (Francja) pod koniec 2019 r. projekt Bosch FresH2 wszedł we wrześniu 2021w fazę testów drogowych z udziałem grupy STEF, zajmującej się logistyką żywności.
Agregat chłodniczy zasilany ogniwem paliwowym firmy Carrier Transicold montowany jest na naczepie Lamberet i stanowi ciekawą alternatywę dla silnika wysokoprężnego.
Zamiast diesla
Ciężarówki chłodnie są szeroko stosowane do transportu produktów spożywczych i farmaceutycznych. W celu dekarbonizacji sektora bez wpływu na możliwości pojazdów, Bosch przyjrzał się innowacyjnej, czystej i cichej technologii: ogniwom paliwowym zasilanym wodorem. Mają zapewniać energię niezbędną do działania agregatu chłodniczego, bez ingerencji akumulatora.
Wszyscy czterej partnerzy odpowiedzialni za ten projekt są ekspertami w swojej dziedzinie. Bosch zaangażował swój zespół w Rodez do opracowania rozwiązania zasilania wodorem i powiązania go z jednostką chłodniczą Carrier Transicold Vector HE19.
Można zastosować w każdej chłodni
- Projekt FresH2 doskonale ilustruje naszą pasję do innowacji i odzwierciedla nasze zaangażowanie w zrównoważony łańcuch chłodniczy, w szczególności w elektryfikację naszego asortymentu - powiedział Jean-Pascal Vielfaure, dyrektor zarządzający Carrier Transicold na Francję i Europę Południową. - Ambicja Boscha jest jasna: produkują w zakładzie w Rodez trwałe i konkurencyjne rozwiązanie „pod klucz”, które można zintegrować ze wszystkimi typami naczep chłodni, nowych lub używanych. I w ten sposób przyczynić się na dużą skalę do celu neutralności klimatycznej wyznaczonego dla sektora transportu w ramach Porozumienia Paryskiego.
Aby przetestować system w rzeczywistych warunkach użytkowania, organizowane są rundy dostaw żywności we wrześniu, przez zespoły STEF . Damien Chapotot, zastępca dyrektora generalnego STEF Transport, jest entuzjastycznie nastawiony:
- Eksperymenty z tym prototypem w rzeczywistych warunkach operacyjnych są pierwszymi w firmie STEF, która mocno wierzy w wodór jako paliwo przyszłości. Firma zabudowująca Lamberet zintegrowała urządzenie FresH2 z naczepą SR2 Heavy Duty, bez uszczerbku dla jej wyglądu i objętości użytkowej.