Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Testują przedprodukcyjne E-Transity

Ford Pro chce wspomóc amerykański biznes
29 listopada 2021

E-Transit jest testowany m.in. w Penske Truck Leasing

Fot. Ford

 
Ford rozpoczął program pilotażowy o nazwie Ford Pro, aby pomóc firmom rozpocząć transformację swoich flot na samochody elektryczne. Wszystko po to, aby mogły one ocenić osiągi pojazdu oraz zrozumieć dedykowane i kompleksowe rozwiązania w zakresie ładowania i zarządzania pojazdami będącymi w sieci Ford Pro. Penske Truck Leasing i National Grid to jedne z pierwszych firm, które włączyły do swoich flot przedprodukcyjne samochody dostawcze E-Transit dla różnych zastosowań.

Testy w Penske Truck Leasing i National Grid

Ford E-Transit, w pełni elektryczna wersja najlepiej sprzedającego się furgonu w Ameryce (na podstawie całkowitej sprzedaży w USA w roku 2020), debiutuje na rynku. W ramach programu pilotażowego Ford Pro firmy z całego kraju, takie jak Penske Truck Leasing i National Grid, otrzymały przedprodukcyjne E-Transity, aby sprawdzić ich możliwości i móc zaplanować wdrożenie do floty, kiedy pojazd już pojawi się w regularnej sprzedaży – czyli na początku przyszłego roku.
Działając we flotach firm z branż takich jak wynajem samochodów, przesyłki kurierskie, telekomunikacja, usługi komunalne, pilotażowe E-Transity dadzą możliwość sprawdzenia, jak zasilane bateriami pojazdy w połączeniu z rozwiązaniami Ford Pro Intelligence i Ford Pro Charging mogą pomóc poprawić wydajność floty.
Penske planuje ocenić i zweryfikować możliwości Fordów E-Transit, gdzie ważne są przede wszystkim wrażenia z jazdy i możliwości ładowania dla określonych zastosowań, choćby w wynajmie dla małych i średnich firm komercyjnych.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z Ford Pro przy wprowadzaniu i testowaniu tych nowych pojazdów elektrycznych w warunkach rzeczywistych, jako pierwsza firma wynajmująca i leasingująca takie samochody – powiedział Art Vallely, prezes Penske Truck Leasing. – Spodziewamy się zainteresowania klientów dokonujących dostaw końcowych czy dostaw regionalnych, a także osób dokonujących przeprowadzek.
W ramach programu pilotażowego Penske testuje E-Transity w rejonie Reading w Pensylwanii. W dalszej perspektywie firma myśli o dołączeniu ich do swojej floty w wielu innych miejscach, w tym w południowej Kalifornii.
– Nasi klienci mówią nam, że mają ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w swoich flotach poprzez wprowadzanie całkowicie elektrycznych pojazdów – powiedział Ted Cannis, dyrektor generalny Ford Pro. – Samochody dostawcze E-Transit i wspierający je ekosystem Ford Pro, zwłaszcza kompleksowe rozwiązania ładowania samochodów, odgrywają kluczową rolę w osiąganiu tych celów i transformacji ich działalności biznesowej bez zakłóceń.
E-Transit, pierwszy w pełni elektryczny samochód dostawczy Forda, jest montowany obok Transita w fabryce w Kansas City. Furgon E-Transit jest przeznaczony do obsługi szerokiej gamy branż komercyjnych, zapewniając klientom wybór ośmiu konfiguracji, w tym furgonu towarowego o trzech wysokościach dachu i trzech długościach, a także wersję z podwoziem z kabiną i wersję do zabudowy.
Uczestniczące w programie firmy sprawdzą pojazdy w ściśle określonych warunkach, aby ocenić ich wydajność i sprawdzić, na jakiego rodzaju trasach radzą sobie najlepiej. Celem testu jest też zweryfikowanie skuteczności rozwiązań w zakresie ładowania w połączeniu z ekosystemem Ford Pro.
National Grid, globalna firma zajmująca się m.in. przesyłem i dystrybucją energii elektrycznej oraz gazu ziemnego, niedawno włączyła do swojej floty dostawczego E-Transita z niskim dachem, który będzie testowany na powtarzalnych trasach, aby upewnić się, że może poradzić sobie tak samo dobrze jak pojazdy spalinowe firmy.
– Jesteśmy dumni z bycia pierwszą firmą energetyczną na północnym wschodzie, która testuje elektrycznego vana Forda i możliwości, jakie daje współpraca z Ford Pro – powiedział Badar Khan, prezes National Grid w USA. – W ciągu następnej dekady National Grid przejdzie na w pełni elektryczną flotę lekkich pojazdów dostawczych. Pracujemy także nad zastąpieniem średnich i ciężkich pojazdów dostawczych bardziej zrównoważonymi środowiskowo rozwiązaniami. W zeszłym roku zaczęliśmy testować koparko-ładowarki elektryczne, a w tym roku e-vany mogą przybliżyć nas do celu, jakim jest neutralność węglowa do 2050 roku.

Ford Pro Intelligence

Ford Pro Intelligence dostarcza rozwiązania technologiczne, które łączą się z pojazdem, takie jak Ford Pro E-Telematics. Wszystko dzieje się bezprzewodowo, pomagając firmom zarządzać flotą, dzięki wglądowi w pojazd w czasie rzeczywistym. Dzięki tym rozwiązaniom można m.in. monitorować status i stan ładowania, zasięg pojazdu, jego historię, czy śledzić pojazd w czasie rzeczywistym. Dostępne są także alerty, które pomagają zoptymalizować zasięg i czas pracy samochodu po ładowaniu.

Ford Pro Charging

Ford Pro Charging będzie oferować kompleksowe narzędzia umożliwiające ładowanie w domach, miejscach publicznych i magazynach, dostosowane do potrzeb operacyjnych floty. Ładowanie w domu pracownika będzie obejmować niezbędne rozwiązania sprzętowe i programowe do zarządzania ładowaniem w nocy, a także dostęp do raportów zużycia energii, aby ułatwić kierowcom zwrot kosztów. Gdy potrzebne jest ładowanie publiczne, klienci mogą skorzystać z sieci ładowania BlueOval - największej publicznej sieci ładowania w Ameryce, która obecnie oferuje ponad 19.500 stacji ładowania i 63.000 wtyczek do ładowania w całym kraju. Rozwiązania do ładowania w magazynach obejmują sprzęt i oprogramowanie, które monitoruje czasy ładowania flot, aby pomóc uniknąć niepotrzebnych kosztów.

***
Ford Pro wykorzysta informacje zwrotne i dane z programu pilotażowego, aby zweryfikować rzeczywiste osiągi pojazdu w szerokim zakresie zastosowań, temperatur i warunków jazdy i kontynuować ulepszanie produktów oraz opracowywanie dodatkowych narzędzi szkoleniowych.
– Oprócz dostarczania klientom w pełni elektrycznych pojazdów, Ford Pro pomaga firmom w określaniu lepszych rozwiązań w zakresie zarządzania energią i wydajności floty – powiedział Cannis. – Nasze usługi łączą się z pojazdem i całym środowiskiem operacyjnym firmy, co jest jedynym sposobem, w jaki pojazdy EV będą mogły być optymalnie wykorzystywane w projektach firm. Bez tego wykorzystanie samochodów elektrycznych byłoby destrukcyjne dla ich wyników biznesowych.
Produkcja modelu E-Transit rozpocznie się jeszcze w tym roku, a pojazdy pojawią się w salonach dilerskich na początku 2022 roku.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.