Wiadomości z rynku

czwartek
25 kwietnia 2024

eVito z większym zasięgiem

Elektryczny furgon Mercedes-Benz teraz także dla "przedostatniej mili"
18 grudnia 2021

Nowy model ładowany jest przez gniazdo CCS w lewej części przedniego zderzaka, umożliwiające również szybkie ładowanie prądem stałym (DC)
Fot. Mercedes-Benz

 
Mercedes-Benz eVito podąża śladem eVito Tourera i, jako furgon, również jest dostępny w sprzedaży w Polsce z kompleksowo zaktualizowanym elektrycznym układem napędowym i nową baterią o pojemności użytkowej 60 kWh. Tak wyposażony lokalnie bezemisyjny van zastępuje model z powodzeniem wprowadzony na rynek w 2018 r., dysponując znacznie większym zasięgiem (średnim) 258-265 kilometrów (WLTP).
– Nasz eVito furgon z większym zasięgiem i zmodernizowanym układem napędowym otwiera szerszą drogę do elektromobilności w firmach – mówi Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Model ten będzie mógł znaleźć zastosowanie już nie tylko w miastach, ale także na obszarach podmiejskich i wiejskich. Jego zasięg w połączeniu z uruchomionymi niedawno dopłatami państwowymi dla firm, które uwzględniają także leasing, oznacza, że pod względem całkowitego kosztu użytkowania (TCO) eVito staje się korzystną alternatywą dla Vito z napędem spalinowym. Ma to duże znaczenie szczególnie dla firm handlowych i usługowych, a także dla menedżerów flot, i dowodzi, że elektromobilność już teraz może się doskonale sprawdzić w codziennym użytkowaniu.

Szybsze ładowanie – większy zasięg

Nowe eVito pod wieloma względami różni się od swojego poprzednika, zachowując przy tym sprawdzone już cechy elektrycznego furgonu.
Pod maską znajduje się elektryczny układ napędowy, który napędza przednie koła z mocą szczytową 85 kW. Furgon obecnie posiada chłodzoną wodą ładowarkę pokładową AC o mocy ładowania max. 11 kW. Oznacza to, że jest przygotowany do ładowania prądem przemiennym (AC) np. w obiektach komercyjnych lub na publicznych stacjach ładowania. Nowy model ładowany jest przez gniazdo CCS w lewej części przedniego zderzaka. Umożliwia to również szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Dzięki standardowej mocy ładowania maksymalnie 50 kW lub opcjonalnie maksymalnie 80 kW3, eVito można naładować od 10 do 80% na stacji szybkiego ładowania DC w około 50 lub 35 minut. Bateria o pojemności użytkowej 60 kWh umożliwia zasięg (średni) 258–265 kilometrów (WLTP).

Odzyskiwanie energii w czasie jazdy

Inteligentna technologia w nowym modelu pozwala także ładować akumulator w trakcie jazdy, dzięki kilku poziomom odzyskiwania energii. Kierowca może w razie potrzeby zmienić siłę rekuperacji za pomocą manetek zmiany biegów przy kierownicy. Szczególnie wydajny i komfortowy styl jazdy oferuje poziom DAUTO. Zgodnie z zasadą „jedź przewidująco i oszczędzaj energię”, informacje z systemów wspomagających bezpieczeństwo w pełni współpracują ze sobą, a siła rekuperacji jest dostosowywana w zależności od sytuacji. Trzy programy jazdy pomagają z kolei wybrać między maksymalnym komfortem a maksymalnym zasięgiem – kierowca może je zmieniać podczas jazdy, naciskając odpowiedni przycisk.
Dzięki umieszczeniu akumulatora w podłodze pojazdu wnętrze jest w pełni dostępne i oferuje do 6,6 m³ pojemności ładunkowej – ważny warunek wstępny dla wielu branż, zwłaszcza w transporcie towarowym. Nowy furgon eVito można zamówić w dwóch wersjach o długości 5.140 mm oraz 5.370 mm.

Nowy furgon eVito już w wersji fabrycznej wyposażony jest w wiele atrakcyjnych elementów
Fot. Mercedes-Benz

Ciekawe elementy wyposażenia

Nowy furgon eVito, podobnie jak eVito Tourer, już w wersji fabrycznej wyposażony jest w wiele atrakcyjnych elementów, takich jak 17-calowe koła, podgrzewany fotel kierowcy, wielofunkcyjna kierownica z komputerem podróżnym i możliwość ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW. W standardzie dostępne są również liczne systemy bezpieczeństwa i wspomagania, takie jak Aktywny asystent układu hamulcowego, system ostrzegający o zmęczeniu ATTENTION ASSIST i Asystent świateł drogowych (Headlight Assist).

Dostępny w sprzedaży w Polsce

Nowe eVito można już zamawiać w salonach Mercedes-Benz w Polsce. Jego ceny zaczynają się od 200.500 zł netto (246.615 zł brutto) dla wersji długiej. Jest to więc 4.600 zł (5.658 zł brutto) więcej od poprzedniej wersji tego modelu, mimo znacznego wzrostu zasięgu i rozszerzonych możliwości ładowania.
 
Dane techniczne furgonu Mercedes-Benz eVito
Emisja CO2 0 g/km
Zużycie energii (średnio w cyklu mieszanym) (WLTP) 25,9-25,3 kWh/100 km
Zasięg (średni – w cyklu mieszanym) (WLTP) 258-265 km
Min. czas ładowania w wallbox lub publicznej stacji ładowania (ładowanie prądem przemiennym (AC), max. 11 kW) < 6.5 godz. (0-100 %)
Min. czas ładowania na stacji szybkiego ładowania prądem stałym (DC), max. 50 kW (standard), max. 80 kW (opcja) ok. 50 min (10-80 %)
ok. 35 min (10-80 %)
Układ napędowy Napęd na przednie koła
Moc (szczytowa) 85 kW (116 KM)
Moc (stała) 70 kW (95 KM)
Maksymalny moment obrotowy do 360 Nm
Bateria wysoko napięciowa Litowo-jonowa
Pojemność baterii (użytkowa) 60 kWh
Pojemność baterii (instalowana) 66 kWh
Długość 5.140 mm, 5.370 mm
Pojemność ładunkowa Długi: 6 m³, ekstra długi: 6,6 m³
Maksymalna ładowność Długi: 859 kg, ekstra długi: 824 kg
Ograniczenie prędkości 80 km/h (standard), 100 & 120 km/h (opcja)
DMC 3.200 kg
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.