Wiadomości z rynku

sobota
20 kwietnia 2024

PETRONAS Team De Rooy IVECO w rajdzie Dakar 2022

Trzy ciężarówki włoskiej marki na bezdrożach Arabii Saudyjskiej
10 stycznia 2022

Janus van Kasteren jr W rajdzie Dakar już po raz trzeci startuje samochodem IVECO Powerstar Evo (pojazd nr 504)

Fot. IVECO

 
PETRONAS Team De Rooy IVECO uczestniczył w inauguracji nowej edycji Rajdu Dakar na podium startowym. Zespół zgłosił trzy pojazdy ciężarowe — dwa IVECO Powerstar i jednego IVECO Trakkera. Tegoroczny rajd jest już dziesiątym, w którym IVECO, PETRONAS i Team De Rooy tworzą wspólną ekipę. Hansa Staceya w ostatniej chwili, ze względów zdrowotnych i bezpieczeństwa, zastąpił Vick Versteijnen — młody i utalentowany zawodnik, który zdobywał doświadczenie za kierownicą samochodów ciężarowych w trzech edycjach rajdu Dakar.
PETRONAS Team De Rooy IVECO wyruszył z Dżuddy w Arabii Saudyjskiej do prologu najbardziej ekstremalnego rajdu na świecie. W tym roku Dakar powrócił do Arabii Saudyjskiej, na nową trasę. Pierwszego dnia uczestnicy przybyli do miasta Haʼil, pokonawszy dystans 834 km, w tym 19‑kilomerowy mini-odcinek specjalny, który dał im przedsmak tego, czego mogą się spodziewać w kolejnych etapach. Trasa liczy łącznie ponad 8000 km, z czego 4300 km przypada na odcinki specjalne. Wśród nowych krajobrazów i bezmiaru pustyni na kierowców czekają rozmaite pułapki w postaci piaszczystego terenu, pasm wydm i wąwozów. Piloci będą musieli wykazać się znakomitymi umiejętnościami nawigacyjnymi, aby nie zgubić drogi na tych zróżnicowanych szlakach.
Zespół wybiera się w ekstremalny teren dwoma IVECO Powerstarami i jednym Trakkerem. IVECO już dziesiąty rok jest oficjalnym dostawcą dla zespołu, zaopatrującym go w pojazdy, silniki i części zamienne. Ciężarówki IVECO są wyposażone w silniki IVECO Cursor 13 o mocy do 1000 KM, specjalnie zaprojektowane przez FPT Industrial.
Historia przygody IVECO z Rajdem Dakar sięga pierwszej edycji w 1979 r., kiedy to firma zaczęła dostarczać samochody ciężarowe, zapewniające wsparcie na trasie. W latach 80. były to modele PAC 260 i 190. Współpraca pomiędzy IVECO, Petronas i De Rooy Team zaczęła się podczas Rajdu w Maroku w 2011 r., który marka IVECO wygrała samochodem Trakker. Kontynuacją tej podróży były dwa zwycięstwa w latach 2012 i 2016 w Rajdzie Dakar.

Doświadczeni zawodnicy i młode talenty zespole

Janus van Kasteren jr jest kierowcą rajdowym. W rajdzie Dakar już po raz trzeci startuje samochodem IVECO Powerstar Evo (pojazd nr 504), z pilotem Marcelem Snijdersem i mechanikiem Darkiem Rodewaldem. Będzie starał się wykorzystywać doświadczenia zdobyte w poprzednich edycjach, w których kilkukrotnie był klasyfikowany w pierwszej dziesiątce.
Hansa Staceya w ostatniej chwili, ze względów zdrowotnych i bezpieczeństwa, zastąpił Vick Versteijnen. To młody i utalentowany zawodnik, który zdobywał doświadczenie za kierownicą samochodów ciężarowych w trzech edycjach rajdu Dakar - ostatnio w 2020 r. z PETRONAS Team De Rooy IVECO. Tym razem jedzie samochodem IVECO Powerstar (nr 515) z pilotem Teunem van Dalem, który zastępuje Antona van Limpta, oraz mechanikiem Randym Smitsem.
Mitchel van den Brink zaliczył swój wyścigowy debiut już jako 16‑latek, kiedy dołączył do swojego ojca, Martina, który brał udział w Dakarze w roku 2019 jako mechanik i pilot. Mitchel był wówczas najmłodszym uczestnikiem tej imprezy. Do Dakaru wrócił jako kierowca rajdowy w edycji 2021. W tym roku po raz pierwszy jedzie IVECO Trakkerem (nr 524), z pilotem Rijkiem Mouwem i mechanikiem Bertem Donkelaarem.

 

Vick Versteijnen jedzie samochodem IVECO Powerstar (nr 515)

Fot. IVECO

 

PETRONAS Team de Rooy IVECO: sponsor tytularny

PETRONAS Lubricants International jest sponsorem tytularnym i partnerem technicznym oraz dostarcza olej opracowany we współpracy z IVECO i FPT Industrial, polecany do szerokiej gamy pojazdów lekkich i ciężarowych, a także inne płyny eksploatacyjne, w tym olej przekładniowy PETRONAS TUTELA i wszystkie inne produkty wykorzystywane w rajdowych ciężarówkach na trasie wyścigu. Cały zespół korzysta z najwyższej jakości oleju silnikowego PETRONAS Urania, opracowanego przy zastosowaniu zaawansowanych technologicznie dodatków uszlachetniających, by zapewnić pełną ochronę silnika, niezawodność, dłuższy okres eksploatacji oraz lepsze osiągi.
Tegoroczna edycja Rajdu Dakar, rozpoczęta 1 stycznia etapem 1A: Dżudda – Hail, zakończy się 14 stycznia - 12. etapem: Bisza - Dżudda (676 km).
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.