Wiadomości z rynku

poniedziałek
13 maja 2024

Więcej chętnych i... mniejsza sprzedaż dostawczych Volkswagenów

Spadek z powodu pandemii oraz niedoboru półprzewodników
24 stycznia 2022

Gama modelowa VWSD

Fot. Volkswagen

 
Rok 2021 w Volkswagen Samochody Dostawcze – podobnie jak w wielu innych firmach i markach – zdominowany był przez temat pandemii koronawirusa i przez będące częściowo jej wynikiem wyzwania na globalnym rynku półprzewodników. W całym roku 2021 VWSD dostarczył klientom łącznie 359.500 pojazdów, co oznacza niewielki - o 3,2 procent - spadek rok do roku.
– Biorąc pod uwagę dostarczone do klientów samochody, udało się nam utrzymać poziom bardzo bliski ubiegłorocznemu. Jednak zauważyliśmy też wysoki i ciągle rosnący popyt na nasze pojazdy – wyjaśnia Lars Krause, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze ds. sprzedaży i marketingu. – W ubiegłym roku liczba otrzymanych zamówień wzrosła o prawie 20 procent w porównaniu z rokiem 2020. To mocny wynik i duże wyzwanie. Naszym głównym zadaniem na najbliższe miesiące jest zatem kontynuowanie w tym trudnym czasie prac nad realizacją wysokiej liczby zamówień.

 

Lars Krause: – W ubiegłym roku liczba otrzymanych zamówień wzrosła o prawie 20 procent w porównaniu z rokiem 2020

Fot. Volkswagen

 

T jak top

Seria T pozostaje niezmiennie flagową linią marki Volkswagen Samochody Dostawcze: liczba dostarczonych w ubiegłym roku do klientów egzemplarzy serii T wzrosła o 14,8 proc., do łącznie 166.400 pojazdów. Wyjątkowo wysoki popyt w 2021 roku odnotowano na model California 6.1, którego sprzedaż wzrosła o 20,2 proc., do 19.300 sztuk. Nowy Multivan – siódma już generacja popularnego rodzinnego MPV – do dealerów trafił w czwartym kwartale ub.r. Multivan, bazujący po raz pierwszy na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB Grupy Volkswagen, jest po raz pierwszy oferowany także w wersji hybrydowej typu plug-in. Do końca ubiegłego roku złożono już 13.500 zamówień na ten model.
Z powodu trudnej sytuacji na rynku półprzewodników wyjątkowo ucierpiała sprzedaż produkowanego w Polsce, w Poznaniu, Volkswagena Caddy piątej generacji. Liczba sprzedanych popularnych miejskich samochodów dostawczych spadła w konsekwencji tego o 24,5 proc., do 85.200 sztuk. Zamówienia na Caddy wzrosły jednak o 21,3 proc. w porównaniu z rokiem 2022, co stanowi dowód popularności tego pojazdu wśród klientów prywatnych i biznesowych.
Amarok, który obecnie produkowany jest już tylko w Argentynie, a w 2021 roku nie znajdował się już w ofercie w Europie, odnotował spadek sprzedaży, do 45.400 egzemplarzy (rok wcześniej 52.100 sztuk). Tego lata na rynku pojawi się nowy Amarok. Nowy model jest efektem współpracy VWSD z Fordem.
Łączna liczba dostarczonych w ubiegłym roku klientom na całym świecie egzemplarzy Craftera wyniosła 62.300 (rok wcześniej 61.700). W tym udział w pełni elektrycznego modelu eCrafter wzrósł do 1.500 sztuk (+ 29,4 proc.).
W 2021 r. ponownie wzrosła liczba dostarczonych klientom zelektryfikowanych pojazdów dostawczych VWSD: podczas gdy w 2020 r. było to 2.700 aut, w ubiegłym roku liczba ta wzrosła o 35,1 proc., do 3.600 pojazdów. Wraz ze światową premierą modelu ID. Buzz, która odbędzie się 9 marca 2022 r., Volkswagen Samochody Dostawcze czyni kolejny znaczący krok naprzód na drodze ku mobilności elektrycznej.
Równolegle do trendu zakupów pojazdów elektrycznych, utrzymywał się wysoki popyt na pojazdy rekreacyjne segmentu premium: modele T6.1 California, Crafter Grand California i Caddy California, w roku 2021 trafiły do 23.300 nabywców. Te popularne samochody kempingowe osiągnęły w ubiegłym roku wzrost o ponad 28 procent.

 

 

Największy popyt - w Niemczech

W Europie Zachodniej, gdzie dostarczono klientom 248.700 dostawczych Volkswagenów (w roku poprzednim 264.900), najwięcej nabywców ta marka ma w Niemczech, z liczbą 91.000 dostarczonych pojazdów. Za nimi plasuje się Wielka Brytania z liczbą 36.800 aut i Francja z 15.300 sztukami.
W Europie Środkowej i Wschodniej niemiecka marka odnotowała spadek sprzedaży o 9,4 proc., do 30.200 dostarczonych sztuk. Największym indywidualnym rynkiem regionu niezmiennie pozostaje Polska, gdzie znajdują się dwie fabryki marki – w Poznaniu i we Wrześni. W naszym kraju do rąk klientów oddano w sumie 9.100 nowych samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze (2020: 9.600).

 

Nowy Multivan

Fot. Volkswagen

 

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.