Wiadomości z rynku

sobota
1 czerwca 2024

Uniwersalne zyskują na znaczeniu

Duży ruch na rynku naczep podkontenerowych
8 lutego 2022

Uniwersalna naczepa Fliegl Gooseneck

Fot. Fliegl

 
Rynek naczep podkontenerowych jest na fali wznoszącej na całym świecie, także w Polsce. Po świecie krąży 38 mln kontenerów. Ruch kontenerowy między Azją, a resztą świata z każdym rokiem się nasila i nie omija Europy.
W naszym kraju sprzedaż ożywiła się także w efekcie zaostrzonych rygorów w portach, gdzie skrupulatnie przestrzega się, aby pojazd nie były przeciążane. Sporym popytem cieszą się ostatnio lekkie naczepy, w przypadku których po załadowaniu kontenerów nie dochodzi do przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej.
Producenci podwozi kontenerowych oferują coraz bardziej zaawansowane technologicznie, wytrzymałe, lekkie pojazdy, zdolne do przenoszenia dużych obciążeń oraz coraz lepiej wyposażone dla zapewnienia wysokiej funkcjonalności, bezpieczeństwa transportu i wygody obsługi.
Dzięki stosowaniu do konstrukcji takich naczep stali o wysokiej wytrzymałości, a także wyrafinowanych sposobów jej obróbki i spawania, uzyskuje się zmniejszoną masę własną pojazdów, przy zachowaniu tej samej lub nawet większej wytrzymałości. Trwałość podwozi zwiększa się stosując coraz częściej antykorozyjne zabezpieczenia w postaci kataforezy (KTL). Na przerdzewienie udziela się nawet 10 lat gwarancji. Dostępne wyposażenie upraszcza i ułatwia użytkowanie nawet mniej doświadczonym kierowcom.
Wyzwaniem dla konstruktorów pozostaje tworzenie uniwersalnych pojazdów, które szybko można dostosować do przewozu różnego rodzaju kontenerów. W przewozach lądowych dominują kontenery o długości 20 stóp, są także większe (głównie, 30 i 40 stóp, także wydłużone do 45 stóp). Producenci podwozi starają się znaleźć sposób, aby przy pomocy jednego środka obsłużyć każdy z nich. Coraz powszechniejszym rozwiązaniem jest rozsuwanie naczepy z wykorzystaniem systemu pneumatycznego, czy regulowana długość ramy. Oprócz pojazdów w wersji stałej, coraz powszechniejsze stają się modele z rozsuwanym tyłem i/lub przodem, dzięki czemu można nimi przewozić kontenery każdego rozmiaru.
– Cały czas obserwujemy zmianę preferencji zakupowych u klientów – mówi Daniel Kozikowski, dyrektor handlowy, odpowiedzialny w Grupie DBK za sprzedaż naczep Kögel w Polsce. – Wybierają oni naczepy bardziej uniwersalne, odpowiadające na potrzeby zarówno transportu krajowego jak i międzynarodowego. Naczepy muszą być odpowiednio dopasowane do przepisów UE w zakresie przewozów normatywnych. Coraz więcej sprzedajemy naczep łączących w sobie zarówno niską masę jak i uniwersalność. Naczepy sprawdzają się zarówno w Polskich portach jak i w całej Europie , a transport nawet najdłuższych kontenerów 45 HC odbywa się z zachowaniem wszelkich przepisów UE. Od dłuższego czasu obserwujemy u naszych klientów zainteresowanie konstrukcjami bardziej uniwersalnymi, ale także bezobsługowymi. Ze względu na komfort pracy kierowcy i niezawodność sprzętu, przewoźnicy wybierają naczepy rozsuwane pneumatycznie. Drugim kierunkiem zmian jest poszukiwanie konstrukcji lżejszych, znacząco wpływających na zużycie paliwa, czyli zarówno na ekologię, ale co równie ważne - ekonomikę wykonywanych usług. Po już prawie dwóch latach pracy w warunkach pandemii możemy z całą pewnością zapewnić, że firma Kögel na tle konkurencji radzi sobie nad wyraz dobrze. Oczywiście, cała branża dotknięta była brakiem komponentów. Natomiast odpowiednio przemyślane decyzje producenta ustrzegły naszych klientów przed opóźnieniami dostaw pojazdów.
Nabywcom daje się możliwość dość dowolnego konfigurowania naczep w zależności od czekających je zadań. W wielu przypadkach mogą oni wybierać aluminiowy osprzęt naczepy, czyniąc ją dodatkowo lżejszą. Co prawda aluminiowe felgi, zbiorniki powietrza czy nogi podporowe zwykle są droższe od stalowych, ale poniesione wydatki zwracają się w postaci bardziej ekonomicznej eksploatacji, dzięki mniejszemu zużyciu paliwa lub większej ładowności.
Według Tomasza Kujawy, dyrektora handlowego Pozkrone SA. z roku na rok zapotrzebowanie na tego rodzaju pojazdy jest większe. Coraz więcej towarów przypływa w kontenerach do zamówień e-commerce i muszą być one rozdystrybuowane z portu w głąb kraju. Często także kontenery są odbierane lokalnie z pociągów.
– W obecnym czasie zapotrzebowanie na naczepy podkontenerowe przewyższa możliwości produkcyjne i niestety terminy na dostawy tego rodzaju pojazdy nie są krótkie, choć w porównaniu z terminami produkcyjnymi chłodni i naczep plandekowych są w miarę akceptowalne – mówi T. Kujawa. – W zeszłym roku Krone uruchomiło produkcję naczep podkontenerowych w drugiej swojej fabryce, tak więc możliwości produkcyjne się zwiększyły, co daje nadzieję na krótsze terminy dostaw.
Schmitz, który wycofał się z produkcji naczep podkontenerowych z końcem 2014 (skłoniły go do tego wyraźnie odczuwalne skutki nadwyżki podaży nad popytem), znowu jest obecny na rynku. Popyt znów się ożywił, chłonność rynku przedstawiciele firmy oceniają na 9.000–12.000 pojazdów rocznie. Ponadto, jak zauważył Andreas Schmitz, prezes Schmitz Cargobull AG, naczepy podkontenerowe są kluczową częścią transportu kombinowanego drogowo-kolejowego.

<śródt> Rama kluczem do sukcesu

Fliegl posiada bogatą ofertę naczep podkontenerowych. Stosowane innowacyjne technologie, pozwalają dostosować pojazd do różnych wymagań użytkowników: od uniwersalnej naczepy Gooseneck typ 1 i 2, poprzez uniwersalne VARIO 2, wyposażone w rozsuwaną ramę, po naczepy przystosowane do przewozu tank kontenerów. Fliegl oferuje również naczepy typu LIGHT z wagą poniżej 3.000 kg, a także specjalistyczne samowyładowcze naczepy podkontenerowe.
Według niemieckiego producenta, naczepy tej marki są ekonomiczne, wytrzymałe, lekkie i stabilne. Użyte do produkcji podzespoły są najwyższej jakości i pochodzą z renomowanych europejskich firm. Producentami osi są dwie wiodące na rynku firmy: SAF lub BPW.
Kluczem sukcesu naczep marki Fliegl jest niezawodna i wytrzymała stalowa rama, opcjonalnie z otworami (wersja Light), o dużej sprężystości i niezwykłej wytrzymałości. Otwory te są odpowiednio przetłaczane i stosowane przez Fliegl’a konsekwentnie od ponad 25 lat. Szeroka gama typów naczep pozwala transportować każdy typ kontenera. Ponadto Fliegl posiada wiele indywidualnych rozwiązań na specjalne zamówienia klientów.
Uniwersalny GOSSENECK oferowany jest z wysuwanym tylko tyłem, a także w wersji z wysuwanym przodem i tyłem. Możliwości załadunku kontenerów morskich: 1×20, 2×20,1×30,1×40,1×45. Waga pojazdu: od 4.400 kg. W przedniej części ramy szyja o wysokości 128 mm pozwala na załadunek kontenerów HIGH CUBE. Regulacja pozycji trzpienia umożliwia spinanie z 2- i 3-osiowym ciągnikiem. Naczepa VARIO, o masie od 5.300 kg, z wysuwanym tyłem i przodem, może przewozić kontenery morskie: 1×20, 2×20,1×30,1×40,1×45. Regulowana długość naczepy umożliwia przewóz ciężkich kontenerów 20-stopowych bez przeciążania osi i przy dociążeniu osi pędnej ciągnika. Możliwość przewożenia kontenerów starego typu zapewniają wysuwane tylne zamki.

Naczepa Fliegl VARIO, z wysuwanym tyłem

Fot. Fliegl

Naczepy LIGHT umożliwiają przewożenie kontenerów 1×20’ z wagą od 2.950 kg (chemiczna ADR), kontenerów 1×40’ hc z wagą od 3.600 kg, kontenerów 1×45’ hc z wagą od 3.700 kg oraz kontenerów 1×40’ i 1x 45’ hc z wagą od 4.000 kg. Wyposażenie konfigurowane jest zgodnie w wymogami nabywcy.

Naczepy Fliegl LIGHT

Fot. Fliegl

Podwozie KIPPER dostosowane jest do przewozu kontenerów morskich: 1×20, 1×20/30 1×30,1×30/40,1×40. To pojazd o niskiej masie własnej, od 4.500 kg. Producent oferuje możliwość zamontowania dodatkowego osprzętu i szereg dodatkowych opcji według indywidualnych zamówień klientów.

Podwozie Fliegl KIPPER

Fot. Fliegl

Uniwersalne na topie

– Ze względu na wysokie masy własne załadowanych kontenerów morskich transportowanych na naczepach, kluczową sprawą jest niska masa własna pojazdów – zwraca uwagę Daniel Kozikowski, dyrektor handlowy, odpowiedzialny w Grupie DBK za sprzedaż naczep Kögel w Polsce. – Firma Kögel, odpowiadając na takie potrzeby rynku, przygotowała całą gamę produktów skierowanych do klientów, zajmujących się transportem kontenerów. Drugą ważną sprawą jest odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów, gdyż ze względu na transport stalowych kontenerów bezpośrednio na ramie naczepy, jest ona narażona na szybsze korodowanie. Dlatego też firma Kögel zabezpiecza wszystkie produkowane naczepy antykorozyjnie systemem KTL NANO CERAMIC, co daje gwarancję długoletniej bezproblemowej eksploatacji nawet w trudnych warunkach (transport kontenerów morskich).
 

Daniel Kozikowski (DBK/ Kögel): – Ze względu na wysokie masy własne załadowanych kontenerów morskich transportowanych na naczepach, kluczową sprawą jest niska masa własna pojazdów

Fot. DBK

Odpowiadając na potrzeby kierowców, większość naszych pojazdów z tej gamy, rozsuwanych jest siłownikiem pneumatycznym. Bardzo ułatwia to pracę kierowcy oraz daje gwarancję bezproblemowej eksploatacji .
Ostatnią nowością wprowadzoną przez firmę Kögel jest naczepa o nazwie TRIPLEX, która łączy w sobie wszystkie najbardziej pożądane cechy naczep w transporcie kontenerów. Jak zwraca uwagę Daniel Kozikowski - Jest lekka, uniwersalna – przewozi wszystkie typy kontenerów a jej konstrukcja daje użytkownikom pewność wieloletniej bezproblemowej eksploatacji nawet w najtrudniejszych warunkach.

 

Ostatnią nowością firmy Kögel jest lekka, uniwersalna naczepa TRIPLEX

Fot. Kögel

 

Podwozie przede wszystkim ma być lekkie

Belgijska firma Van Hool świętuje w 2022 roku 75. rocznicę powstania – przedsiębiorstwo rozpoczęło działalność krótko po II wojnie światowej. Dzisiaj Van Hool jest marką o ugruntowanej pozycji, z niezwykle rozległym doświadczeniem m.in. w takich dziedzinach, jak kriogenika, cysterny samochodowe, podwozia i kontenery zbiornikowe. Jak zapewnia Stefan Dhont, zastępca dyrektora naczelnego dywizji Van Hool Industrial Vehicles, reprezentant czwartej generacji rodziny Van Hool, firma koncentruje się na dostarczaniu wysokiej jakości produktu, dającego jej zasłużony status niezawodności i zapewniającego niski całkowity koszt posiadania.
– W Polsce Van Hool jest reprezentowany przez znającą się na rzeczy Panią Marię M. Bakker, której fenomenalne doświadczenie i know-how są dla klientów znakiem zaufania – dodaje Stefan Dhont.
Belgijska marka ma szerokie portfolio podwozi kontenerowych. Produkuje szeroką gamę pojazdów do transportu kontenerów standardowych, cystern i silosów oraz zbiorników wymiennych. Są one wykonane z wysokiej jakości stali i dostępne w wersjach o długości 20, 30, 40, a nawet 45 stóp. Klientom wymagającym większej wszechstronności producent oferuje uniwersalne podwozie kontenerowe. Według przedstawicieli firmy, najważniejszą kwestią w przypadku podwozia kontenerowego jest jak najniższa masa własna.
 

Podwozia Van Hool Superlight 20-stopowe /7,82 m mogą zabierać tank-kontenery o pojemności 35 tys. litrów, a waży tylko 3.120 kg

Fot. Van Hool

Jak zwraca uwagę Stefan Dhont, absolutna specjalnością Van Hool są podwozia do cystern. Firma szczyci się tym, że z nią wiążą się narodziny kontenera zbiornikowego 50 lat temu i zaprojektowanie podwozia do transportu takiego ładunku, co daje Van Hool ogromne doświadczenie w tej dziedzinie.
– Van Hool zawsze szczyci się dbaniem o najważniejszą „część” transportu: kierowcę – mówi Stefan Dhont. – Dlatego tworzymy ergonomiczne rozwiązania. Niski stopień dla kierowcy, chowany drążek, który pomaga kierowcy na podwoziu, uchwyty, prosta i efektywna użyteczność…
W segmencie podwozi do cystern kontenerowych Van Hool oferuje m.in.
 

Podwozia Van Hool Light transportują kontenery zbiornikowe od 20’do 30’

Fot. Van Hool

podwozie do transportu kontenerów zbiornikowych 20’/ 7,82 m. Jak zwraca uwagę Maria M. Bakker, te pojazdy cieszą się bardzo dużym popytem.
– VH SUPERLIGHT powstał dzięki naszej innowacji technicznej i dzięki wypróbowanej od lat własnej konstrukcji, w kombinacji z niską masą własną 3.120 kg – mówi przedstawicielka Van Hool na polski rynek. – Uruchomiliśmy nawet specjalną linię do ich produkcji Mogą zabierać tank-kontenery o pojemności 35 tys. litrów.
Kolejne, dłuższe podwozia to pojazdy, które transportują kontenery zbiornikowe 20’ aż do 30’. Z kolei BackSlider to wszechstronne podwozia od 20’ do 45’, które można wyposażyć w pakiet ADR, pozwalający na transport wszystkich rodzajów kontenerów: skrzyniowych, zbiorczych i cystern, dając ogromną elastyczność w planowaniu transportu. Do wyboru są też podwozia uniwersalne, o takich samych możliwościach jak BackSlider, zapewniające optymalne rozłożenie ciężaru na sworzniu królewskim i osiach, a także podwozia wywrotne, wszelkiego rodzaju, nawet wersja wysuwana 30’ i 20’ oraz wersja przesuwna 20’, umożliwiająca załadunek i rozładunek z tyłu. To przykładowe propozycje, ponieważ jest ich o wiele więcej.
– W przypadku kontenerów skrzyniowych wybór jest jeszcze większy: od 20’ do 45’, z suwakami i unikalnym podwoziem uniwersalnym – informuje Stefan Dhont. – Staje się ono coraz ważniejsze, ponieważ coraz więcej krajów kontroluje wagę. Podwozie Universal może pomieścić każdy kontener i zawsze zapewnia optymalny rozkład masy. To podwozie jest nie tylko rozciągane, tak jak robią to nasi konkurenci, trochę do przodu i trochę do tyłu. Ma ono także ruchome osie, aby naprawdę zapewnić optymalny rozkład masy. To rozwiązanie jedyne w swoim rodzaju.
Podwozia wywrotne umożliwiają ustawienie kontenera pionowo na ziemi.
– Polska jest dla Van Hool bardzo ważnym rynkiem – dodaje Stefan Dhont. – Mamy tutaj długą tradycję i czujemy się bardzo związani z klientami, czujemy się ich partnerami. Większość naszych klientów jest z nami już od bardzo dawna i towarzyszyliśmy im w ich rozwoju. Polski rynek jest również rynkiem bardzo stabilnym. Każdego roku udaje nam się rozwijać, nawet gdy reszta UE przeżywa kryzys. Tak jak wszyscy mamy te same problemy, jeśli chodzi o dostawy od naszych kooperantów. To samo, jeśli chodzi o ceny, które w tej chwili rosną niesamowicie szybko. Z szacunkiem obserwujemy natomiast, ze wytrwałość i cierpliwość Polaków daje im siłę do dalszego rozwoju. Co roku też udaje nam się pozyskiwać nowych klientów. Van Hool jest aktywny na wielu rynkach, ale uważamy, że Polska jest jednym z naszych absolutnie kluczowych rynków i naszym celem jest kontynuowanie i konsekwentny rozwój w Polsce wraz z naszymi klientami.

 

Podwozie Van Hool Universal ma ruchome osie, co pozwala zapewnić optymalny rozkład masy

Fot. Van Hool

 

Zabiorą więcej bez przeciążenia

– W 2021 roku Krone wprowadziło do sprzedaży nową gamę naczep podkontenerowych – informuje Tomasz Kujawa, dyrektor handlowy Pozkrone SA. – Charakteryzują się jedną z najniższych mas własnych w dostępnych pojazdach na rynku oraz dużo lepszym rozłożeniem mas kontenera na osie. W wielu przypadkach, dzięki temu nie jest wymagane posiadanie specjalnego zezwolenia na przewóz. W nowych rozwiązaniach naczepa jest tak skonstruowana, że ciągnik i naczepa z kontenerem 45' mieści się w obrysie drogowym, co w starych modelach było nie do spełnienia (w zależności od przepisów w danym kraju).
 

Tomasz Kujawa (Pozkrone): – W 2021 roku Krone wprowadziło do sprzedaży nową gamę naczep podkontenerowych, charakteryzujących się jedną z najniższych mas własnych w dostępnych pojazdach na rynku oraz dużo lepszym rozłożeniem mas kontenera na osie

Fot. Pozkrone

Pojazdy przewożące kontenery muszą być wytrzymałe. Dlatego naczepy Krone Box Liner są projektowane tak, aby znieść największe obciążenia. W trudnej codzienności kontenerowej, radzą sobie dzięki wielu inteligentnym funkcjom. Innowacyjna technika zapewnia wysoką wydajność. Jak zapewnia producent, biorą wszystko na siebie, są długowieczne, wszechstronne i dobrze przemyślane. Dzielnie znoszą trudy codzienności transportowej.
Transport kontenerów jest trudną branżą. Częsty przeładunek musi przebiegać możliwie jak najsprawniej – przy takim tempie naczepa musi wiele znieść. Dla Box Linera Krone mimo wszystko to żaden problem, ponieważ podwozia kontenerowe są wytrzymałe i stabilne, wyposażone w wiele typowych rozwiązań firmowych, takich jak kompaktowy tył pojazdu (Traktionheck), składane zamki lub system tzw. trakcji (Traction+ System), pozwalające radzić sobie z wieloma wyzwaniami.
Jednym z czynników wpływających na ocenę i funkcjonalność pojazdu jest jego zabezpieczenie przed korozją i wpływami środowiska. Można powiedzieć, że KRONE wygrało tę walkę. Od kilku lat, od czasu uruchomienia nowego centrum lakierniczego w Werlte (OFZ – Oberflaechenzentrum) problem rdzy i korozji przestał istnieć. Dzięki supernowoczesnemu procesowi pokrywania i lakierowania elementów stalowych naczep, są one maksymalnie chronione przed korozją. Proces technologiczny jest dość skomplikowany, ale patrząc na jego efekty – ze wszech miar opłacalny. KTL - katodowe lakierowanie zanurzeniowe rozpoczyna się od gruntownego oczyszczenia zabezpieczanej powierzchni ramy poprzez śrutowanie w specjalnej komorze, a następnie element poddawany jest obróbce chemicznej i elektrochemicznej w kilkunastu następujących po sobie wannach. Na końcu tego procesu rama naczepy wygrzewana jest w temperaturze ok. 180 stopni C i następnie dodatkowo lakierowana na dowolny kolor wybrany przez klienta w komorze do lakierowania proszkowego. KRONE zainwestowało w ten proces około 40 mln euro.
 

Box Liner eLTU70 jest najbardziej uniwersalną naczepą kontenerową w programie KRONE

Fot. KRONE

W procesie produkcyjnym KRONE wykorzystuje najnowsze i najnowocześniejsze obrabiarki sterowane numerycznie. Wiele podzespołów wykonywanych jest przez nowoczesne roboty, cięcie elementów dokonywane jest plazmowo i laserowo.
Kolejnym ważnym zagadnieniem w procesie produkcji naczep jest ich wyposażenie w jakościowo najlepsze zespoły i elementy, produkowane przez znanych i renomowanych producentów i poddostawców. Nabywca może decydować w wielu przypadkach, jakiego producenta będzie miał zespół osi, układ hamulcowy, podpory czy ogumienie. KRONE z powodzeniem wprowadziło na rynek produkowane pod swoją marką osie i systemy zawieszenia. Jak zapewniają przedstawiciele firmy, nie ustępują one osiom produkowanym przez renomowanych producentów – SAF czy BPW. Wyróżnia je m.in. możliwość wymiany tarcz hamulcowych bez konieczności demontażu piasty i łożysk – co w rezultacie ułatwia i skraca czas ich obsługi.
Także bezproblemowy jest dostęp do części zamiennych, takich jak piasty i łożyska, których zamienniki dostępne są np. w sieci handlowej AUTOS. Klocki i zaciski hamulcowe są takie same jak w osiach SAF. Większość w/w części dostępnych jest „od ręki” w magazynie POZKRONE w Tarnowie Podgórnym.
Na swoje osie KRONE udziela szczególnych warunków gwarancyjnych: m.in. 6 lat bez limitu kilometrów. Warunkiem jest eksploatacja na drogach publicznych krajów Unii Europejskiej lub w Szwajcarii czy Turcji.
W jakie osie będzie wyposażona naczepa: KRONE, SAF czy BPW, decyduje klient.
 

Box Liner eL20, specjalistyczna naczepa KRONE, w wersji 2-osiowej przeznaczona jest dla kontenerów o wadze do 18 ton

Fot. KRONE

KRONE oferuje obecnie ok. 12 typów naczep kontenerowych w różnych konfiguracjach technicznych i opcjach wyposażenia – od naczep w pełni uniwersalnych, do ściśle specjalistycznych. Najnowsze typy naczep kontenerowych oraz zawarte w nich rozwiązania techniczne w większości służą do transportowania prawie wszystkich rodzajów kontenerów znajdujących się w eksploatacji na rynku światowym. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom technicznym i konstrukcyjnym oraz zawartym w nich patentom, są to obecnie pojazdy, które spełniają najsurowsze wymogi eksploatacyjne i ekonomiczne, w tym przepisy prawne.
Dla przykładu, Box Liner eLTU70 jest najbardziej uniwersalną naczepą kontenerową w programie KRONE. Jest przeznaczona dla kontenerów wszystkich rozmiarów. W nowej wersji także dla pojemników wymiennych i kontenerów zbiornikowych. Dodatkowo, dzięki różnym rozstawom osi i pozycjom części wysuwanej, możliwe jest dostosowanie obciążenia do ciągników 2- i 3-osiowych. Wśród zalet tej naczepy można wymienić m.in.: niski ciężar własny – od ok. 4.600 kg, możliwość za- i wyładunku kontenerów 20’ równo z obrysem tyłu pojazdu – co poprawia obciążenie siodła i zwiększa ładowność przy transporcie 30-tonowego ciężkiego kontenera 20’ załadowanego z tyłu o ok. 1 tonę, czy transport kontenerów 45’ z długim tunelem bez konieczności uzyskania specjalnego zezwolenia. Naczepa jest wydłużana i skracana przez ciągnik siodłowy, a rozsuwanie tyłu odbywa się przy pomocy bezobsługowego silnika pneumatycznego, który zapewnia równomierny wysuw tyłu o 2.600 mm. Dla transportowania załadowanego pośrodku 20’ kontenera zbiornikowego, naczepa może być wyposażona w wannę ze stali nierdzewnej dla zbierania ew. wycieków ładunku oraz schowek na dwa węże o długości 5 m.
Z kolei jedną ze specjalistycznych naczep kontenerowych KRONE, służących do transportu kontenerów 20’ jest Box Liner EL20 w wersji 3-osiowej dla kontenerów ciężkich (do 30 ton) i w wersji 2-osiowej dla kontenerów o wadze do 18 ton. Kompaktowy tył pojazdu zwiększa nacisk na siodło, podnosząc przy transporcie ciężkiego kontenera 20’ jej ładowność o ok. 1 tonę. Funkcja TRACTION+, dzięki dynamicznej regulacji ciśnienia w poduszkach powietrznych, dodatkowo poprawia nacisk na siodło. Dla masy kontenera wynoszącej 28 ton uzyskuje się 25 % nacisku na oś napędową ciągnika siodłowego (w zależności od ciągnika).

 

Box Liner eLTU55 z dodatkowo wysuwanym przodem ramy, ma warianty transportowe: 2 x 20’ (ze składanymi zamkami), 20’ w środku – także kontenery zbiornikowe – oraz 40’; ciężar własny od 4.680 kg

Fot. KRONE

 

Nowe otwarcie

Z początkiem 2019 roku, po czterech latach nieobecności, naczepy podkontenerowe S.CF ponownie uzupełniły portfolio produktów Schmitz Cargobull.
Jak informuje Artur Zdunowski, kierownik sprzedaży pojazdów specjalnych EWT, dla klientów specjalizujących się w transporcie intermodalnym dostępne są trzy warianty konstrukcji podwozia typu GOOSENECK do transportu kontenerów o długości od 20' do 45 ': SCF24G- 45' EURO; SCF24G-40'LX oraz SCF24G- 45 EURO LIGHT.
Wszystkie naczepy charakteryzują się wytrzymałością, łatwą obsługą oraz niskimi kosztami eksploatacji.
 

Istotną cechą naczep Schmitz S.CF GOOSENECK jest wysokość przedniej części ramy (130 mm)

Fot. EWT

SCF24G- 45 'EURO to uniwersalna naczepa wyposażona w tylny oraz przedni wysuw. Służy do przewozu kontenerów od 20 'do 45' EC. Podwozia wyposażone są w opatentowane mechanizmy blokujące – zamki: MULTILOCK, KLAPP LOCK oraz STEP LOCK (opcja) znane i cenione z naczep poprzedniej generacji, umożliwiające łatwe i bezpieczne ryglowanie kontenera.
SCF24G- 40'LX jest polecana dla przewoźników specjalizujących się w transporcie kontenerów 20’ oraz 40’. Tylny wysuw z opcjonalnym mechanizmem STEP LOCK umożliwia transport 40-stopowych kontenerów bez tunelu. Pojazd ma sztywną belkę przednią. Umożliwia to zaryglowanie 40- stopowych kontenerów z tunelem oraz bez niego w tej samej pozycji.
SCF24G- 45 'EURO LIGHT to najlżejsza oferowana przez firmę naczepa. Jest polecana wtedy, gdy większość operacji transportowych odbywa się z kontenerami 40 'i 45' EC. Naczepa o zoptymalizowanej masie zapewnia większą ładowność. Podwozie można wyposażyć w adaptery do przewożenia kontenerów 40 'bez tunelu.
– Istotną cechą naczep S.CF GOOSENECK jest wysokość przedniej części ramy, która jest ustalona na 130 mm – wyjaśnia Artur Zdunowski. –Oznacza to, że nawet przy transporcie kontenerów HC z wysokością sprzęgu 1.100 mm, całkowita wysokość nie przekracza czterech metrów. Dzięki katodowemu powlekaniu zanurzeniowemu rama jest wyjątkowo wytrzymała i odporna na korozję. Centralny tylny wysuw umożliwia łatwą i bezbłędną regulację żądanych pozycji. Tłoczysko wysuwanego cylindra jest chronione w centralnej części ramy naczepy. Położenie kontenera w jednej płaszczyźnie z tylną belką bez żadnych przeszkód umożliwia bezpośrednie dokowanie na rampie załadunkowej. Stalowe odboje są umieszczone na wysokości rampy na całej szerokości tylnej belki naczepy zabezpieczając ją przed uszkodzeniem podczas operacji załadunku i rozładunku kontenera. Otwarte profile belek poprzecznych zapobiegają gromadzeniu się wody, a tym samym zmniejszają ryzyko powstania korozji. Profil belek został w nowych naczepach zoptymalizowany za pomocą obliczeń wytrzymałościowych MES, dzięki czemu uzyskano większą elastyczność belek i ramy naczepy.
EWT Truck & Trailer Polska Sp. z o.o. jako generalny przedstawiciel firmy Schmitz Cargobull AG w Polsce zapewnia obsługę począwszy od doradztwa przy wyborze naczepy przez finasowanie do szeroko rozbudowanej sieci serwisowej i kompleksowego zabezpieczenia części zamiennych.

 

Centralny tylny wysuw naczep Schmitz umożliwia łatwą i bezbłędną regulację żądanych pozycji

Fot. EWT

 

17 modeli do wyboru

Kässbohrer oferuje 17 modeli podwozi kontenerowych, począwszy od pojazdów do kontenerów zbiornikowych, przez podwozia płaskie, po nierozsuwane i wysuwane gęsie szyje. W szerokiej gamie znajdujemy zdobywcę nagrody Trailer Innovation 2019 w kategorii „Podwozie” - wielofunkcyjne podwozie kontenerowe K.SHG AVMH z nowatorską ośmiokątną ramą centralną.
Wysuwane z przodu i z tyłu podwozie kontenerowe K.SHG AVH, zostało zaprojektowane z gęsią szyją, a dzięki mechanicznemu wysuwaniu z przodu i pneumatycznemu z tyłu, jest polecane do transportu wszystkich typów kontenerów do 45 stóp z długim tunelem. Wysuwane przednie i tylne części zapewniają dużą zwrotność w portach, a także w obszarach miejskich.
Lekkie podwozie kontenerowe K.SHG L z gęsią szyją zostało zaprojektowane do obsługi zarówno kontenerów, jak i nadwozi wymiennych o rozmiarach od C45 do C55.
Firmowa technologia lekkiego podwozia zmniejsza jego masę własną poniżej 3.900 kg, co zwiększa ładowność i zapewnia mniejsze zużycie paliwa. Pomysłowa konstrukcja K.SHG L umożliwia bezpieczny i łatwy załadunek kontenerów za pomocą tylko czterech zamków. Model ten oferuje przyjazną dla użytkownika obsługę podczas przełączania między kontenerami 40-stopowymi a 45-stopowymi, dzięki konstrukcji umożliwiającej zmianę położenia przednich zamków kontenera, co eliminuje konieczność stosowania wysuwanej gęsiej szyi.
W połączeniu z K.SWAU CL, K. SHG L jest jedną z najlżejszych kombinacji na rynku, która odpowiada na potrzeby transportowe o długości 45 stóp przy maksymalnej ładowności bez zmniejszania wytrzymałości i utrzymaniu długiej żywotności pojazdu.
Kässbohrer wykorzystał swoje doświadczenie w projektowaniu i produkcji cystern zgodnych z ADR przy projektowaniu swojego pojazdu K.SHF T 20, który jest odpowiedni do transportu kontenerów-cystern o długości 20 stóp. Wykonany z wysokowytrzymałej stali S700 MC, K.SHF T jest niezwykle wytrzymały, ale wyjątkowo lekki, waży tylko 3.200 kg, z opcjonalnymi aluminiowymi elementami.
Wyposażony w opatentowane poprzeczki X, K.SHF T 30 zapewnia zwiększoną elastyczność, łatwą konserwację dzięki skręcanej konstrukcji i umożliwia niższy poziom naprężeń.
Aby zapewnić elastyczność operacyjną, K.SHF T jest wyposażony w cztery zamki. K.SHF T 20 umożliwia transport 1 x 20 ft, 1 x 23 ft, 1 x 25 ft i 7.150 mm, 7.450 mm, 7.820 mm. (zm)

 

Aby zapewnić elastyczność operacyjną, naczepa Kässbohrer K.SHF T jest wyposażana w cztery zamki

Fot. Kässbohrer

 

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.