Wiadomości z rynku

czwartek
6 czerwca 2024

Volvo pewniejsze na śliskim

Nowa unikalna funkcja zwiększająca bezpieczeństwo w elektrycznych samochodach ciężarowych
4 lutego 2022

Z funkcją Active Grip Control pojazd jest mniej podatny na uślizgi

Fot. Volvo

 
Volvo Trucks wprowadza na rynek nową, opatentowaną funkcję bezpieczeństwa dla pojazdów elektrycznych – Active Grip Control. Ta innowacyjna technologia poprawia stabilność, przyspieszanie i hamowanie na śliskiej nawierzchni.
Dzięki szybkiej reakcji silników elektrycznych można błyskawicznie kontrolować siłę generowaną między kołami a drogą, aby aktywnie zapobiegać tzw. buksowaniu kół.

Lepsze przyspieszenie

Funkcja ta wyraźnie poprawia przyspieszanie na śliskiej nawierzchni. Testy przeprowadzone z Volvo FH Electric na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia z załadowaną naczepą wykazały 45% poprawę przy pełnym przyspieszeniu.
– Poprawa jazdy po śliskiej, szutrowej drodze jest naprawdę imponująca. Wierzę, że zwiększy to produktywność, nie tylko naszych klientów budowlanych – mówi Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu i produktów w Volvo Trucks.

 

Anna Wrige Berling: – Poprawa jazdy po śliskiej drodze jest naprawdę imponująca

Fot. Volvo

 

Przeciwdziałanie poślizgowi

Jeśli pojazd zacznie wpadać w poślizg, odpowiednie czujniki pozwalają systemowi sterowania reagować na warunki nawierzchni i wykorzystywać silniki elektryczne wraz z innymi siłownikami w inteligentny sposób, aby pomóc kierowcy utrzymać się na drodze.
Nowa funkcja ma również na celu zmniejszenie ryzyka zakleszczenia się i nadsterowności podczas jazdy bez ładunku.
– Dzięki Active Grip Control dajemy naszym kierowcom jeszcze lepszą zdolność pokonywania trudnych dróg i terenu – nawet w najbardziej wymagających warunkach. To wyjątkowa funkcja chroniona patentami przez Grupę Volvo — wyjaśnia Anna Wrige Berling.
Ulepszenia można również zauważyć podczas hamowania, ponieważ funkcja ta może być używana do kontrolowanego hamowania regeneracyjnego bez wchodzenia w system ABS. Zwiększa to wydajność, ponieważ więcej czasu poświęca się na regenerację, co pozwala na płynniejsze hamowanie.
Funkcja Active Grip Control będzie dostępna w ciężkich elektrycznych samochodach ciężarowych Volvo - FH, FM i FMX Electric, które są wykorzystywane do przewozów regionalnych i prac budowlanych. Wersja tej funkcji będzie również dostępna w samochodach ciężarowych z napędem na olej napędowy lub LNG.

 

Testy przeprowadzone z Volvo FH Electric na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia z załadowaną naczepą wykazały 45% poprawę przy pełnym przyspieszeniu

Fot. Volvo

 

Elektryczne samochody ciężarowe Volvo

• Volvo Trucks ma w ofercie sześć całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych zaprojektowanych z myślą o realizacji szerokiej gamy różnych zadań transportowych.
• FH, FM i FMX Electric to ciężkie samochody ciężarowe o całkowitej masie zestawu 44 ton. Sprzedaż w Europie trwa, a produkcja ruszy w drugiej połowie 2022 roku.
• Produkcja seryjna w Europie Volvo FL i FE Electric do dystrybucji miejskiej i utylizacji odpadów rozpoczęła się w 2019 roku.
• Produkcja Volvo VNR Electric dla Ameryki Północnej rozpoczęła się w 2021 r.

 

 

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.