Wiadomości z rynku

piątek
17 maja 2024

Biała Księga: j perspektywy dla ciężarówek na wodór?

23 marca 2022
 
France Hydrogène Mobilité publikuje białą księgę na temat perspektyw wdrożenia ciężarówki z napędem na wodór, która spełni wszystkie warunki, aby odnieść sukces i przyspieszyć transformację energetyczną sektora transportu.
France Hydrogène, która skupia prawie 400 graczy we francuskim sektorze wodorowym, oraz jej podgrupa zajmująca się mobilnością drogową France Hydrogène Mobilité, pracowały nad kwestią możliwości upowszechnienia pojazdów ciężarowych na wodór w transporcie towarów. Technologia ta umożliwia zarówno wysoką autonomię, jak i krótkie czasy tankowania, czyli pokonuje dwa z głównych ograniczeń operacyjnych sektora transportu ciężkiego. Nie emitując szkodliwych emisji, wodór uzupełnia rozwiązanie akumulatorowo-elektryczne, oferując większe przebiegi i większą ładowność.
Wodór umożliwi ciężarówkom poruszanie się w zielonych strefach w centrach miast, a producentom sprostanie założonym celom redukcji emisji CO2. Jak podkreślono w białej księdze, opracowanej przez France Hydrogène Mobilité, olej napędowy pozostaje nadal podstawowym źródłem energii w transporcie drogowym, ale to szybko się zmienia i jeśli sektor wodorowy będzie nadal nabierać rozpędu, odegra kluczową rolę w transformacji energetycznej transportu towarowego.
Ambitne krajowe i europejskie strategie dotyczące wodoru znacznie przyspieszyły industrializację innowacyjnych rozwiązań. Pierwsze wstępne serie ciężarówek na wodór zapowiadane są na lata 2023-2024, a produkcja seryjna ma nastąpić 3-4 lata później.
Jednocześnie sieć dystrybucji wodoru już się gęstnieje, obejmując główne osie regionalne i korytarze europejskie (zgodnie z przepisami AFIR).
„Ta faza rozruchu sektora charakteryzuje się przede wszystkim ścisłą i niezbędną współpracą wszystkich uczestników łańcucha wartości: producenci, firmy energetyczne, dostawcy sprzętu, spedytorzy i przewoźnicy łączą siły, aby wdrożyć pierwsze projekty” - podkreśla France Hydrogène Mobilité, przypominając również, że „do 2030 r. całkowite koszty posiadania ciężarówki na wodór zbiegną się z kosztami diesla”.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.