
W Niemczech konsorcjum CryoTruck rozpoczyna prace nad ciężarówką wodorową dalekiego zasięgu, zasilaną ciekłym wodorem. Ambitny i innowacyjny projekt finansowany jest przez Federalne Ministerstwo Transportu.
Niemiecka firma Clean Logistics wraz z partnerami w konsorcjum CryoTruck rozpoczyna opracowywanie i testowanie samochodów ciężarowych, wyposażonych w zbiorniki na ciekły wodór. Współpraca ta skoncentruje się również na systemach tankowania do ciężarówek z ogniwami paliwowymi, przewożących towary na duże odległości.
W porównaniu do ciężarówek wyposażonych w standardowe zbiorniki magazynujące wodór pod ciśnieniem 700 barów, ciekły wodór zapewnia o prawie 40% większą gęstość magazynowania, co zapewnia większy zasięg, nawet 1.000 km.
Do 2025 roku pierwszy zbiornik o pojemności 80 kg (tj. 2600 kWh) będzie testowany w dwóch modelach samochodów ciężarowych. Integracja technologiczna i budowa prototypu zostaną przeprowadzone w fabryce Clean Logistics zlokalizowanej w gminie Winsen w Niemczech.