Renault Trucks T E-Tech dla transportu regionalnego
Fot. Renault Trucks
Renault Trucks rozszerza swoją ofertę w pełni elektrycznych pojazdów i ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży z początkiem 2023 r. dwóch nowych modeli o całkowitej masie zestawu do 44 ton, a mianowicie T E-Tech dla transportu regionalnego i C E-Tech dla branży budowlanej.
Firma kontynuuje swoje zaangażowanie we wspieraniu transformacji energetycznej swoich klientów oraz ambicję oferowania elektrycznych pojazdów ciężarowych do wszystkich zastosowań. Od 2020 r. producent wprowadza na rynek gamę całkowicie elektrycznych samochodów ciężarowych o masie od 3,1 do 26 ton, produkowanych we Francji.
Moc do 666 KM
Te nowe modele w gamie ciężkich pojazdów Renault Trucks będą wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW (666 KM). Będą one również wyposażone w skrzynię biegów Optidriver.
Modele T i C E-Tech będą miały zamontowane od dwóch do sześciu pakietów akumulatorów litowo-jonowych o pojemności od 180 do 540 kWh. Akumulatory pojazdów mogą być w pełni naładowane w ciągu 9,5 godziny prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW lub w ciągu 2,5 godziny prądem stałym (DC) o mocy do 250 kW. Pojazdy te będą mogły przejechać do 300 km na jednym ładowaniu i do 500 km przy jednogodzinnym pośrednim szybkim ładowaniu (250 kW).
Ciągniki i podwozia
W celu łatwego dostosowania do każdego rodzaju nadwozia, a tym samym do każdego rodzaju użytkowania, Renault Trucks T i C E-Tech mogą być wyposażone w trzy rodzaje przystawek odbioru mocy (PTO): elektryczną, elektromechaniczną lub na skrzyni biegów.
Nowe elektryczne samochody ciężarowe będą dostępne jako ciągniki siodłowe 4x2 i 6x2 oraz tridem 4x2, 6x2 i 8x4. Wejdą do sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 roku. Będą one produkowane w fabryce Renault Trucks w Bourg-en-Bresse.
Renault Trucks C E-Tech dla branży budowlanej
Fot. Renault Trucks
E-Tech, czyli nowe ambicje w dziedzinie mobilności elektrycznej
Firma Renault Trucks przedstawiła nowe ambicje w dziedzinie mobilności elektrycznej, wraz z ofertą ukierunkowaną na zapewnienie kompleksowego wsparcia dla swoich klientów, pod nazwą E-Tech.
Od kilku lat Renault Trucks oferuje coraz szerszą gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych, a wielkość sprzedaży odzwierciedla ten szybki postęp: w 2021 r. dostarczono 249 elektrycznych pojazdów ciężarowych, a 613 zostało zamówionych. Teraz francuski producent zintensyfikował swoją strategię i zwiększył ambicje. Planuje, że do 2030 r. 50% jego sprzedaży to będą pojazdy z napędem elektrycznym, a do 2040 r. 100% sprzedawanych pojazdów będzie neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.
Aby wesprzeć te ambicje, firma Renault Trucks rozpoczyna nową erę, wprowadzając ofertę mającą na celu zapewnienie przewoźnikom kompleksowe wsparcie (360 °) w przejściu na neutralność węglową. Ta nowa oferta pojazdów elektrycznych, nazwana E-Tech i skupiająca się na wszechstronnym wsparciu klientów, zastąpi obecną ofertę pojazdów elektrycznych Z.E.
Renault Trucks partnerem w dekarbonizacji
Oferta Renault Trucks E-Tech obejmuje zarówno gamę pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach, jak i kompleksowe wsparcie dla klientów w zakresie transformacji energetycznej, od pierwszego zakupu do monitorowania eksploatacji ich elektrycznych pojazdów ciężarowych. Wsparcie 360° składa się z czterech etapów:
- Faza wstępna, podczas której Renault Trucks pomaga klientom w opracowaniu planów dekarbonizacji oraz w analizie i określeniu ich potrzeb. Producent służy swoją wiedzą na temat rozwiązań dostępnych na rynku i zrozumieniem ograniczeń biznesowych swoich klientów.
- Drugi etap diagnozy, oparty na dokładnej wiedzy o działalności klienta, obejmujący analizę floty i tras oraz analizę instalacji elektrycznych w obiektach. Obejmuje ona wykorzystanie narzędzi symulacyjnych, ułatwiających klientom podejmowanie decyzji i monitorowanie ich działalności, takich jak symulator redukcji emisji dwutlenku węgla i symulator zasięgu. Po przeprowadzeniu diagnozy, Renault Trucks przedstawia klientowi szczegółowe zalecenia, zawierające harmonogram wdrożenia i prognozę redukcji emisji CO2 na najbliższe lata.
- Faza, w której Renault Trucks staje się architektem projektu dekarbonizacji i współtworzy wraz z klientem nowy ekosystem mobilności elektrycznej. Rozwiązanie obejmuje finansowanie, z uwzględnieniem dotacji lokalnych lub rządowych, definicję i konfigurację kompletnego pojazdu ciężarowego z wyposażeniem i zabudową, urządzenia do ładowania na miejscu, umowy serwisowe, itp. W tej fazie Renault Trucks przekazuje klientowi elektryczny samochód ciężarowy, aby mógł go przetestować w rzeczywistych warunkach pracy.
- W ostatniej fazie, Renault Trucks pełni rolę kierownika projektu rozwiązania dekarbonizacji u klienta: instalacja urządzeń do ładowania na miejscu, szkolenie kierowców i administratorów floty, itd. Wreszcie, firma Renault Trucks i jej sieć wspiera klientów w monitorowaniu operacyjnym ich floty, dzięki łączności z pojazdami. Producent monitoruje punkty ładowania, śledzi jazdę i zużycie paliwa, sugeruje optymalizację, zaleca trasy i optymalizuje czynności obsługowe.
Według przedstawicieli francuskiej firmy, przewoźnicy potrzebują praktycznego wsparcia w przejściu na pojazdy elektryczne. Renault Trucks wspiera ich w realizacji planów dekarbonizacji, zapewniając wsparcie oparte na wiedzy, przewidywaniu, bliskości, spokoju i szybkości działania. (z)