Wiadomości z rynku

poniedziałek
12 maja 2025

Obiecujące wyniki rocznego testu wodorowego Hyundai’a Xcient

4 kwietnia 2022
Austriacka firma transportowo-logistyczna Gebrüder Weiss po rocznym teście wystawia pozytywną ocenę pierwszej w swojej flocie ciężarówce na wodór.
36-tonowy Hyundai Xcient codziennie przewoził towary na krótkich dystansach w Altenrhein w Szwajcarii. Od stycznia 2021 r. przejechał 70.000 km i tylko raz odwiedził warsztat w celu kontroli technicznej. Zużycie wodoru okazało się niższe niż wskazywał jego producent. W ciągu jednego roku zaoszczędził prawie 80 ton emisji CO2.
- To bardzo opłacalna ciężarówka do transportu towarów. Kierowcy i klienci to lubią! - mówi Peter Waldenberger, kierownik ds. zarządzania jakością i środowiskiem w firmie Gebrüder Weiss.
Firma planuje używać innych podobnych ciężarówek na wodór w Austrii i południowych Niemczech. Obsługuje już kilka ciężarówek na gaz na drogach niemieckich, austriackich i serbskich, a także duże ciężarówki i elektryczne furgonetki w rejonie Wiednia.

Eksperyment Hyundai Xcient, główne wyniki:

Pojazd - ogniwo paliwowe Hyundai XCIENT
DMC - 36 ton
maksymalna prędkość - 85 km/h
Moc - 350kW
Zbiorniki na wodór - 32 kg - 350 bar
Średnia dzienna autonomia - 430 km
Przebyty dystans – 70.000 km
Średnie zużycie wodoru - 7,5 kg/100 km
 

 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.