
Studium wykonalności transportu drogowego ciężarówką elektryczną przeprowadzone przez T&E (organizację europejską zrzeszającą około 50 organizacji społecznych) w Niemczech na podstawie 9.500 przejazdów ciężarówkami do ponad 540 punktów logistycznych stwierdza: „Obecnie dostępne asortymenty ciężarówek zasilanych akumulatorami często już dziś wystarczają do obsługi wszystkich analizowanych w badaniu tras miejskich i prawie połowy tras regionalnych przewidzianych dla e-ciężarówek.
Dzięki zoptymalizowanemu planowaniu tras i dodatkowym ładowaniom pośrednim potencjał jest jeszcze większy. „Niemniej T&E zdaje sobie sprawę, że w przypadku pojazdów ciężarowych powyżej 26 t, wykonujących długie codzienne przejazdy, elektryfikacja pozostaje wyzwaniem.”
Według przedstawicieli firmy MAN niemieccy operatorzy flot mogą szybko zelektryfikować trasy, które są technicznie wykonalne, zwłaszcza że przejście z samochodów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym na akumulatorowo-elektryczne już dziś w wielu przypadkach przynosi im korzyści ekonomiczne.
Osoby odpowiedzialne za studium wykonalności w T&E Germany idą dalej, dyskredytując wykorzystanie innego rodzaju energii: „Rząd federalny nie powinien rozpraszać się pseudo-rozwiązaniami, takimi jak biopaliwa, e-paliwa lub ciężarówki na gaz, ponieważ byłaby to strata czasu i pieniędzy ”. (z)