Wiadomości z rynku

czwartek
18 kwietnia 2024

Wojna minie, a budować trzeba będzie tym bardziej

Jaką ofertę mają producenci wywrotek?
9 maja 2022

Wyróżnikiem naczepy Wielton Bulk Master jest zredukowana wysokość całkowita pojazdu w porównaniu do naczepy o takiej samej kubaturze na ramie prostej aż o 12,5 cm

Fot. Wielton

 
Świat przewraca się do góry nogami – jeszcze nie otrząsnęliśmy się ze skutków pandemii, a już trzeba zmagać się z konsekwencjami konfliktu zbrojnego w Ukrainie. Nadwerężone łańcuchy dostaw, braki komponentów do produkcji pojazdów i zabudów – z tymi problemami mierzą się także producenci pojazdów samowyładowczych, czyli wywrotek. Jednak budownictwo nie stanie w miejscu, popyt na pojazdy budowlane nie zmaleje, a u naszych wschodnich sąsiadów zapotrzebowanie na taki sprzęt na pewno wzrośnie, w związku z potrzebą odbudowy wojennych zniszczeń.
Według Artura Zdunowskiego, kierownika sprzedaży pojazdów specjalnych w firmie EWT Truck & Trailer Polska, oferującej naczepy marki Schmitz Cargobull, obecna sytuacja związana z konfliktem zbrojnym tuż za naszą wschodnią granicą wprowadziła znaczną niepewność wśród klientów.
– Wysokie ceny surowców i podzespołów oraz ich braki, wzrost kosztów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej nie wpływają korzystnie na nastroje klientów – komentuje A. Zdunowski. – Fabryka w Gotha dokłada wszelkich starań, żeby dostarczać klientom naczepy w zakontraktowanych terminach. Przez pierwsze dwa tygodnie wojny w Ukrainie wielu klientów wstrzymało zakupy, jednak obecnie obserwujemy w wielu przypadkach powrót do rozmów.
Jak potwierdza Dominik Miciuk z firmy POLTRAILERS Centrum Naczep Sp. z o.o. Sp.k., oferującej naczepy marki Reisch, konflikt w Ukrainie bezpośrednio wpływa na rynek wywrotek.
– Widzimy, że aktualna sytuacja budzi pewnego rodzaju niepokój u klientów odnośnie do przyszłości – mówi D. Miciuk. – Niemniej uważamy, że sytuacja na rynku naczep ustabilizuje się w drugiej połowie tego roku, a nawet będą uzupełniane braki spowodowane pandemią. Pomimo trudnych czasów, notujemy transakcje dla poszczególnych klientów, choć aktualnie nie jest to sprzedaż flotowa). Widzimy, że klienci w coraz większym gronie mają świadomość istnienia naszej marki, co sprawa, że mimo ciężkiego okresu nasza sprzedaż utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie.
Według przedstawiciela marki Reisch największą popularnością cieszą się stalowe naczepy typu half-pipe o kubaturze między 24 a 30 m3.
Według Łukasza Karczewskiego, dyrektora handlowego KH-KIPPER Sp. z o.o., perturbacje związane z konfliktem zbrojnym w Ukrainie odczuwają wszystkie branże.
– Przy zaburzonych łańcuchach dostaw, najlepsze mogą okazać się uniwersalne rozwiązania, które pozwolą firmom budowlanym najlepiej dostosować się do nowych realiów, np. oferowany przez naszą firmę system wymienny, gdzie wystarczy mieć tylko jedno podwozie z dwoma wymiennymi nadwoziami na nogach odstawczych – mówi Łukasz Karczewski. – Beczka betonomieszarki pozwoli na transport płynnego betonu, a zabudowa wywrotki – na przewóz materiałów sypkich i na paletach.
Przedstawiciel KH-Kipper dodaje, że firma cały czas realizuje dostawy na różne rynki, również poza Europą, tj. Azji oraz Afryki. Ujawnia, że generalnie najlepiej sprzedają się zabudowy tylnozyspowe w różnych konfiguracjach.
– Jeżeli ceny się unormują, a łańcuchy dostaw powrócą do pierwotnego stanu, to jesteśmy gotowi zwiększyć moce produkcyjne i dostawy – zapewnia Ł. Karczewski. – Spodziewamy się zwiększonego zapotrzebowania na wywrotki dla branży wydobywczej w innych regionach niż dotychczasowe - w Europie, Afryce i Azji.
Jak zwraca uwagę Tomasz Lubas, dyrektor handlowy Tatra Polska w Grupie Wanicki, rozwój obecnej sytuacji jest trudny do przewidzenia.
– Przez chwilę mieliśmy obawy, że zostaniemy z dużą ilością podwozi z rynku rosyjskiego, jednak zostały one bardzo szybko sprzedane na innych rynkach – ujawnia T. Lubas. – Mam nadzieję, że obecna sytuacja nie potrwa długo i nastąpi normalizacja dostaw, cen i przewidywalność sprzedaży.

Dla budowlańców, rolników i służb komunalnych

W odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby klientów Wielton posiada wiele modeli w swojej ofercie wywrotek. W ten sposób wieluński producent kompleksowo odpowiada na potrzeby odbiorców działających w głównych segmentach rynku transportowego: budowlanego, rolniczego i komunalnego.
Na szczególną uwagę zasługuje lekka aluminiowa wywrotka Bulk Master o zwiększonej ładowności, przeznaczona dla sektora rolniczego oraz stalowy Strong Master, dedykowany do pracy w ekstremalnie ciężkich warunkach i odpowiadający na potrzeby sektora budowlanego.
Rodzina wywrotek aluminiowych Bulk Master to naczepy stworzone do transportu objętościowego i przewozu produktów rolnych. Konstrukcja naczepy pozwala na transport ładunków paletowych i załadunek aż do 26 europalet. W porównaniu z tradycyjną naczepą użytkownicy korzystający z tego modelu zyskują dodatkową przestrzeń logistyczną. Z kolei zastosowanie w ramie konstrukcji typu gęsia szyja oraz wysokogatunkowej stali S700, gwarantuje obniżenie środka ciężkości naczepy, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku.
Wyróżnikiem Bulk Master jest zredukowana wysokość całkowita pojazdu w porównaniu do naczepy o takiej samej kubaturze na ramie prostej aż o 12,5 cm. W konsekwencji pojazd posiada niższy próg załadunkowy górnego obrzeża oraz podłogi. Zapewnia to łatwiejszy załadunek koparko-ładowarką oraz sprawniejszy przejazd przez bramy hal, magazynów czy stacji załadunkowych systemów silosowych. Długość zwisu tylnego wywrotki pozwala na sprawny wysyp zboża do koszy przyjęciowych. Przy rozstawie ramy (czop-druga oś) równym 7.700 mm, wysokość zewnętrzna wywrotki, o objętości 45 m3, to tylko 3.050 mm (waga od 6.000 kg). Natomiast dla największej dostępnej kubatury z rodziny Bulk Master, czyli 67 m3, wysokość zewnętrzna pojazdu wynosi 3.800 mm (waga od 6.450 kg).
Model dostępny jest w wersji z klapo-drzwiami, klapą prostą, drzwiami lekkimi z funkcją bezpiecznego otwarcia drzwi (podczas otwierania drzwi kierowca stoi z boku naczepy, a nie bezpośrednio za nią), klapą do czoła oraz klapo-drzwiami jednoskrzydłowymi.
W ubiegłym roku do rodziny wywrotek Bulk Master dołączyły modele na krótszych ramach, rozszerzając tym samym zastosowanie produktu. Do obecnego modelu, którego długość podłogi skrzyni ładunkowej to 10.600mm, dołączyły modele skrzyń: 8.660 mm oraz 9.400 mm. Wdrożono także szereg zmian konstrukcyjnych/użytkowych, usprawniających codzienna pracę kierowcy.
Wywrotka Strong Master marki Wielton ze stalową skrzynią ładunkową typu half-pipe jest głównie wykorzystywana do transportu w sektorze budowlanym. To model charakteryzujący się mocną i wytrzymałą konstrukcją o zoptymalizowanej masie, od 5.850 kg. Produkt spełnia wymagania klientów związane z wydłużoną żywotnością pojazdu w trudnych i intensywnych warunkach użytkowania, dzięki zastosowaniu odpornej na ścieranie i wgniecenia skrzyni, wykonanej z wysokogatunkowej stali Hardox HB450. Naczepa gwarantuje niezawodność podczas pracy w wymagającym terenie, w trakcie przejazdów na krótkich odcinkach oraz częstych operacji załadunku i rozładunku. Wykorzystywana jest głównie do transportu: materiałów sypkich, kruszyw, ziemi, asfaltu, gruzu, czy kamieni.
Model Strong Master posiada skrzynię ładunkową dostępną w różnych kubaturach – w zakresie od 22 do 34 m3. Rozszerzana ku tyłowi konstrukcja skrzyni typu „konisch” powoduje rozprężanie się materiału podczas zsypywania, przez co ułatwiony jest rozładunek m.in. materiałów kleistych. W zależności od potrzeb klientów, Wielton proponuje do wyboru dwie wersje ramy naczepy – jedną w wykonaniu standardowym (SL) oraz drugą wzmocnioną (SL HD), przeznaczoną do zastosowania w trudniejszych warunkach. W ofercie dostępne są także dwie długości ramy Strong Master, co przekłada się na zróżnicowaną wysokość zewnętrzną.
Wśród dostępnych wariantów wyposażenia, poza klapą do czoła i klapo-drzwiami, w ofercie Wieltonu znajdziemy m.in. klapę hydrauliczną, a także dach przesuwny tył-przód europejskich producentów Marcolin i Cramaro, w wersji automatycznej lub manualnej. Konstrukcja naczepy umożliwia także wiele możliwości jej konfiguracji w zależności od potrzeb i wymagań nabywców.
W 2021 roku do rodziny stalowych wywrotek Strong Master dołączył model o wzmocnionej konstrukcji ramy, wykonanej z wysokiej klasy wytrzymałości stali S700, z wysokim sprzęgiem 1.400/1.450 mm. Wywrotka dedykowana jest dla trzyosiowych ciągników siodłowych do pracy w ekstremalnie trudnych warunkach – żwirowniach i kopalniach. Skrzynia ładunkowa tego modelu została wykonana z wysokogatunkowej i trudnościeralnej stali HARDOX 450, gwarantującej wydłużoną trwałość i wysoką odporność na uszkodzenia. Solidną i wytrzymałą konstrukcję skrzyni uzyskano także dzięki zastosowaniu ścian i podłogi o grubości odpowiednio 4,5 mm i 6 mm oraz wysokiej jakości antykorozyjnej powłoki lakierniczej.
W standardzie model Strong Master, posiadający ramę ze sprzęgiem o wysokości 1.400-1450 mm, został wyposażony w niezawodne komponenty i podzespoły renomowanych europejskich marek m.in. siłowniki hydrauliczne z czteropunktowym mocowaniem typu shortcover oraz stalowe nogi podporowe SAF Hercules, z płynną regulacją wysokości.
Wywrotki Bulk Master i Strong Master są również dostosowywane do indywidulanych potrzeb klientów poprzez wiele możliwości konfiguracji pojazdów oraz spersonalizowane rozwiązania wyposażenia.

 

Wywrotka Strong Master marki Wielton, ze stalową skrzynią ładunkową typu half-pipe, głównie wykorzystywana do transportu w sektorze budowlanym, charakteryzuje się mocną i wytrzymałą konstrukcją o zoptymalizowanej masie, od 5.850 kg

Fot. Wielton

 

Przede wszystkim lekkie

Hiszpańskie przedsiębiorstwo TISVOL od wielu lat należy do wiodących producentów w dziedzinie naczep wywrotek aluminiowych. Przedstawiciele firmy zapewniają, że jej priorytetami są najwyższa jakość pod względem niezawodności, wytrzymałości i rentowności. Każdy pojazd marki TISVOL jest produkowany na indywidualne zamówienie, z dbałością o najmniejszy detal. Spersonalizowane rozwiązania dopasowane do potrzeb konkretnego klienta, pozwalają wyprzedzić o krok standardowe projekty dostępne na rynku.
Jak zwraca uwagę Anna Maria Adasik z firmy MA TRAIL Adasik Spółka Jawna (autoryzowany dealer Knapen Trailers B.V. i TISVOL) szeroka oferta produktowa TISVOL obejmuje naczepy przeznaczone do masowych ładunków luzem (w tym modele VR2 Half Pipe), robót drogowych i publicznych, czy przewozu odpadów (zwierzęcych, płynnych). Przedsiębiorstwo wytwarza również naczepy dopasowane szerokością pod palety typ E-30 oraz naczepy wywrotki do złomu.
TISVOL przykłada dużą wagę do projektowania nowych rozwiązań technologicznych oraz ich sukcesywnego ulepszania w celu podnoszenia wydajności oferowanych przyczep i naczep. W procesie konstrukcji pojazdu uczestniczy ponad 40 robotów, które są częścią procesu produkcji. Statystyki mówią o ponad 4 km spoin na sztukę i ponad 1.000 śrub. Automatyzacja procesu spawania jest powyżej poziomu 85% we wszystkich połączeniach, aby uzyskać maksymalny poziom jakości oraz tempo, którego nie zapewni proces ręczny. Stacje spawalnicze są zautomatyzowane, posiadają wieloosiowe roboty wyposażone w najwyższą technologię CNC.
 

Wizytówką firmy TISVOL jest model Coroa, pojazd klasy premium, chroniony patentem europejskim

Fot. Ma Trail

Według przedstawicielki marki, najważniejszą zaletą, która wyróżnia naczepy TISVOL na tle pozostałych marek, jest niska masa własna. Producent osiągnął to poprzez zastosowanie aluminiowej ramy naczepy. W każdym z oferowanych pojazdów ich lekkość jest jedną z głównych wartości, które podkreślają klienci po ich wypróbowaniu.
– Wybierając TISVOL, wybiera się większą ładowność i lepszą optymalizację – zapewnia Anna Maria Adasik. – Masa własna pojazdu jest podstawą rentowności, tak ważnej dla użytkowników. Dlatego zespół projektantów TISVOL skupia uwagę na uzyskaniu możliwie jak najlżejszych pojazdów, zachowujących jednocześnie wysoką wytrzymałość, co pozwala obniżyć koszty przewozu ładunków. W ofercie hiszpańskiego producenta dostępne są pojazdy 25 m3 ważące już od 4.550 kg, 40 m3 ważące od 4.990 kg oraz 55 m3 z wagą od 5.590 kg. Takich parametrów na próżno szukać u konkurencji.
Wizytówką firmy jest model Coroa. Jest to pojazd klasy premium, chroniony patentem europejskim. Bezpieczeństwo to kluczowe pojęcie dla Coroa – konstrukcja pozwala zmniejszyć wysokość ładunku dzięki prostemu i jednoczęściowemu podwoziu. Podczas rozładunku zostały całkowicie zredukowane momenty zginające i podwozie nie ulega żadnym deformacjom. Dlatego podwozie obniża się o 70 mm, a wraz z nim także środek ciężkości, co w połączeniu z większą szerokością ramy (rozstaw głównych belek 1.400 mm) daje niespotykaną na rynku stabilność.
 

TISVOL są lekkie dzięki zastosowaniu aluminiowej ramy

Fot. Ma Trail

– Nadmienić trzeba, że TISVOL to pierwsze przedsiębiorstwo, którego produkty przeszły pozytywnie test przechyłowy – dodaje przedstawicielka marki. – Po przeprowadzeniu badania w IDIADA uzyskano kategorię A zgodnie ze specyfikacjami IRTE (Institute of Road Transport Engineers). Osiąga się to poprzez wykazanie, że naczepa może uzyskać bezpieczne nachylenie pod kątem 7 st. przechyłu bocznego. System rozładunku naczepy przechylnej jest złożony oraz wpływa na niego wiele czynników. Pomyślne przejście testu przechyłowego dowodzi, że pojazdy TISVOL są przygotowane do przeprowadzania operacji rozładunku w ekstremalnych warunkach, gwarantując użytkownikom maksymalne bezpieczeństwo.
Potwierdzeniem wysokiej jakości wywrotek TISVOL jest 5-letnia gwarancja na konstrukcję.
Jedynym autoryzowanym dealerem marki TISVOL na polskim rynku jest firma MA TRAIL, która od kilkunastu lat zajmuje się dostarczaniem do Polski specjalistycznych pojazdów transportowych.

 

Każdy pojazd marki TISVOL jest produkowany na indywidualne zamówienie

Fot. Ma Trail

 

Liczy się wytrzymałość naczep

Schmitz Cargobull AG od wielu lat posiada w swojej ofercie szeroką gamę naczep samowyładowczych, zarówno z muldami stalowymi jak i aluminiowymi. Kubatury naczep rozpoczynają się od 24 cbm i osiągają 60cbm.
– Dzięki możliwości indywidualnej konfiguracji naczepy możemy dostosować specyfikację pojazdu do indywidualnych potrzeb klientów – zapewnia Artur Zdunowski, kierownik sprzedaży pojazdów specjalnych w firmie EWT. – Inżynierowie w fabryce w Gotha nieustannie pracują nad udoskonalaniem produktów, zwłaszcza nad optymalizacją masy własnej pojazdów. Konstruktorzy są także otwarci na sugestie klientów.
 

Artur Zdunowski (EWT/Schmitz): – Wyraźnym trendem na rynku jest większa wytrzymałość naczep

Fot. EWT

Sztandarowym produktem Schmitz, zgodnie z oczekiwaniami rynku, są budowlane naczepy samowyładowcze z muldą aluminiową o kubaturze do 30 cbm.
– Od zeszłego roku obserwujemy coraz większe zainteresowanie naczepami z muldą stalową, stanowią coraz większy portfel naszych zamówień – ujawnia przedstawiciel marki Schmitz. – Wyraźnym trendem na rynku jest także większa wytrzymałość naczep, a nie do końca niska masa własna. Sądzimy, że wiąże się to z chęcią wydłużenia okresu użytkowania permanentnie drożejących produktów. Zadaniem koncernu jest troska o pogodzenie wytrzymałości z jak najbardziej zoptymalizowaną masą własną.
Głównym odbiorcą produktów Schmitz Cargobull są firmy z branży transportowej oraz budowlanej.
 

Często nabywcy wybierają naczepy marki Schmitz z uwagi na wysokie walory użytkowe, ale też dlatego, że przedstawiają one znaczną wartość oraz łatwość odsprzedaży na rynku wtórnym

Fot. Schmitz Cargobull

– To są klienci, którzy cenią elastyczność oraz jakość dostarczanych naczep – twierdzi A. Zdunowski. – Często małe, rodzinne firmy wybierają naczepy marki Schmitz, które dodatkowo, obok wysokich walorów użytkowych, przedstawiają znaczną wartość oraz łatwość odsprzedaży na rynku wtórnym.
Jak ujawnia nasz rozmówca, w przypadku naczep samowyładowczych bardzo rzadko trafiają się spektakularne zakupy. Większość rodzimych firm to małe i średnie przedsiębiorstwa, których roczne zakupy ograniczają się do kilku bądź kilkunastu pojazdów.
Jeśli chodzi o plany rozwoju produktów - poznamy je niebawem. Wszystkie nowości zostaną zaprezentowane jesienią na targach IAA w Hanowerze oraz BAUMA w Monachium. Na czerwiec zaplanowana jest także konferencja prasowa w Gotha, poprzedzająca targi IAA.
– Wbrew obiegowej opinii, naczepa samowyładowcza jest bardzo specyficznym i specjalistycznym pojazdem – podsumowuje nasz rozmówca z EWT. – Wymaga doświadczonych i kompetentnych pracowników działu handlowego, którzy są w stanie precyzyjnie skonfigurować naczepę, a tym samym dostosować ją do indywidualnych potrzeb klientów. Stawiamy na doświadczenie i doskonalenie naszych wieloletnich pracowników. EWT Truck & Trailer Polska posiada dodatkowego „asa w rękawie”, mianowicie jest nim bardzo rozbudowana profesjonalna sieć własnych serwisów oraz sieć serwisów autoryzowanych na ternie całego kraju.
W grupie EWT jest firma TTS, która zajmuje się sprzedażą pojazdów używanych. TTS ma bezpośredni dostęp do wszystkich naczep znajdujących się w europejskich stokach Schmitz Cargobull. „On line” jest w stanie sprawdzić dostępność pojazdów wraz ze szczegółową specyfikacją techniczną. Naczepy oferowane z sieci producenta są dokładnie sprawdzane przed dostarczeniem do klientów przez profesjonalne serwisy. Dzięki temu oferowane pojazdy mają sprawdzone pochodzenie i stan techniczny.

Z myślą o ładowności

Firma Kässbohrer, wiodący producent naczep siodłowych z najszerszą ofertą produktów w Europie, oferuje kompletną gamę produktów budowlanych z lekkimi stalowymi i aluminiowymi wywrotkami, przeznaczonymi do pracy w trudnych warunkach.
Gama wywrotek Kässbohrer obejmuje lekkie stalowe pojazdy serii K.SKS i aluminiowe serii K.SKA. Lekka wywrotka stalowa serii K.SKS jest oferowana w wersji 2- lub 3-osiowej o pojemnościach 22 m3, 24 m3, 27 m3 i 32 m3, natomiast wywrotka aluminiowa serii K.SKA jest dostępna w wersjach o pojemnościach 24 m3, 26 m3, 29 m3 i 50 m3 do transportu materiałów rolniczych i budowlanych.
Kässbohrer, kierując się mottem „Enginuity", wprowadza na rynek nową, lżejszą wywrotkę budowlaną K.SKS B z trzema osiami, która jest wynikiem ciągłego doskonalenia produktów.
Wywrotka stalowa K.SKS serii B (2 lub 3 osie) zapewnia szybki i łatwy rozładunek, niezawodność, wytrzymałość i wydajność operacyjną dzięki wysokowytrzymałemu podwoziu i unikalnej konstrukcji górnej w kształcie litery U.
Dwuosiowa stalowa naczepa wywrotka o pomysłowej konstrukcji przewozi o 1 tonę więcej niż konwencjonalne dwuosiowe naczepy wywrotki i osiąga maksymalną ładowność na rynku, zapewniając jednocześnie maksymalną wydajność trakcyjną i bezpieczeństwo pracy. K.SKS może być również wyposażona w 5-stopniowy wysokociśnieniowy siłownik hydrauliczny typu H, który umożliwia solidny, stabilny i bezpieczny wyładunek.
Nowo wprowadzona przez firmę Kässbohrer lżejsza naczepa wywrotka K.SKS B z trzema osiami ma zwiększać wydajność operacyjną klientów w sektorze budowlanym. W pełni zgodny z przepisami obowiązującymi we wszystkich krajach europejskich, nowy model jest polecany do transportu m.in. piaskowca, asfaltu i robót ziemnych. Dzięki masie własnej od 5.350 kg, K.SKS B zapewnia sprawność operacyjną podczas transportu.
 

Dzięki masie własnej od 5.350 kg, wywrotka Kässbohrer K.SKS B zapewnia sprawność operacyjną podczas transportu

Fot. Kässbohrer

Wytrzymałe podwozie z kataforetyczną powłoką zanurzeniową (KTL) zapewnia trwałość i wytrzymałość przez cały okres eksploatacji pojazdu. Dzięki nośności sworznia królewskiego wynoszącej 12.000 kg i unikalnej konstrukcji górnej części pojazdu, K.SKS oferuje maksymalną przyczepność na drodze i pożądane rozłożenie ciężaru, co zapewnia bezpieczeństwo na drodze.
Dzięki nowemu kształtowi podłogi w kształcie litery U, K.SKS B zapobiega zaleganiu materiału i zapewnia szybki rozładunek materiałów sypkich. 5-stopniowy siłownik hydrauliczny (250 barów) umożliwia sprawny rozładunek.
Wózek K.SKS, zaprojektowany do współpracy z wózkami 4 x 2, 6 x 2 i 6 x 4, jest wyposażony w jednoprzyciskowy system hamulcowy, opracowany z myślą o stabilnym rozładunku, oraz w system ostrzegania o pochyleniu, ostrzegający kierowcę o pochyłym terenie, co zapewnia bezpieczeństwo pracy.
Aluminiowa naczepa-wywrotka K.SKA ma zapewniać niezawodność i solidność w najtrudniejszych warunkach drogowych i ładunkowych, dzięki wytrzymałemu podwoziu i mocnej aluminiowej konstrukcji górnej. Seria aluminiowych wywrotek K.SKA jest oferowana z trzema osiami i pojemnościami 24 m3, 26 m3, 29 m3 dla sektora budowlanego oraz 40 m3, 45 m3 i 50 m3 do transportu materiałów rolniczych.
Seria K.SKA jest również wyposażona w 5-stopniowy wysokociśnieniowy siłownik hydrauliczny typu H, który umożliwia solidny, stabilny i bezpieczny wyładunek.
Dzięki wyjątkowej lekkiej konstrukcji - masa zaczyna się od 4.700 kg - seria K.SKA B oferuje większą ładowność i wyższą wydajność paliwową.
Ponadto modułowa konstrukcja górnego korpusu K. SKA B umożliwia częściową naprawę uszkodzonego obszaru, co zapewnia niskie koszty naprawy i konserwacji, bez konieczności wymiany wszystkich części.
Aluminiowa wywrotka K.SKA A o pojemności 50 m3 do transportu materiałów rolniczych została specjalnie zaprojektowana, aby zapewnić najwyższy przyjazny dla użytkownika standard ergonomii w branży rolniczej.
 

Aluminiowa wywrotka Kässbohrer K.SKA A o pojemności 50 m3 do transportu materiałów rolniczych została zaprojektowana, aby zapewnić najwyższy przyjazny dla użytkownika poziom ergonomii

Fot. Kässbohrer

Zaprojektowany z myślą o niskim środku ciężkości i optymalnym rozłożeniu obciążenia pojazd zapewnia bezpieczeństwo, niezawodność i wytrzymałość, nawet w warunkach terenowych, dzięki stalowemu podwoziu S700MC.
Dzięki strukturze korpusu odpornej na zużycie i uderzenia można łatwo przewozić najtrudniejsze ładunki (takie jak ładunki kleiste, zawierające dużo cieczy oraz ładunki budowlane występujące sezonowo, takie jak piasek, żwir itp.).
Przednia platforma inspekcyjna, plandeka i tylne drzwi zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić łatwość obsługi i oszczędność czasu. Oprócz konstrukcji odpowiedniej do przewozu szerokiej gamy materiałów rolniczych, takich jak soja, kukurydza, rzepak, buraki cukrowe, osady, zboża i inne, K.SKA A nadaje się do przewozu bioodpadów, towarów na paletach, odpadów w workach i nawozów. Dodatkowo K.SKA posiada pierścienie mocujące na podłodze, które umożliwiają bezpieczny transport ładunków paletowych, zapewniając elastyczność działania.

Stalowe też nie muszą być ciężkie

Dziesiątki lat działania w branży produkcyjnej pozwoliło przedsiębiorstwu Reisch ukształtować schematy działania pozwalające uzyskać wysoką jakość oferowanych naczep.
– Wywodzi się z tego kluczowy element wyróżniający nas na rynku – waga naszych pojazdów – zapewnia Dominik Miciuk z firmy POLTRAILERS Centrum Naczep. – Reisch gwarantuje solidność konstrukcji przy zaskakująco niskiej wadze. Najpopularniejsze wywrotki stalowe half-pipe o kubaturze 26 m3 uzyskują wagę tylko 5.940kg. Niska waga przy zachowaniu stabilności konstrukcyjnej jest bardzo pożądanym elementem w transporcie, pozwalając przewozić więcej ładunku. Warto również wspomnieć, że dysponujemy szerokim wachlarzem wyposażenia dodatkowego do każdego rodzaju z naczep. Klientom przedstawiamy spersonalizowane oferty naczep w zależności od ich przeznaczenia, a także profilu działalności przedsiębiorstwa. Nabywcy najczęściej pytają o wywrotki o kubaturze 26 m3, które osiągają niesamowitą wagę wynoszącą tylko 5.940 kg. Co najważniejsze, muldy wywrotek są w pełni wykonane ze stali Hardox 450HB, czyli ściany boczne, podłoga, ściana przednia oraz klapa!
– Chcemy inwestować w rozpoznawalność marki Reisch w Polsce – dodaje Dominik Miciuk. – Najbardziej zależy nam na flagowych produktach, którymi są stalowe wywrotki rynnowe. Mamy przygotowane bardzo korzystne promocje leasingowe, w których klienci mogą skorzystać z uproszczonych procedur leasingowych, a także z bardzo dobrego oprocentowania leasingowego jak też kredytowego. Dodatkowo rozszerzyliśmy naszą działalność o wynajem fabrycznie nowych pojazdów. Są nimi wywrotki stalowe half-pipe o kubaturze 26 m3. Co więcej, posiadamy u nas serwis pojazdów marki Reisch.

 

Reisch gwarantuje solidność konstrukcji przy zaskakująco niskiej wadze stalowych naczep wywrotek

Fot. Poltrailers

 

Wywrotki i system wymienny

KH-Kipper na targach Nowa Infrastruktura zaprezentuje wywrotki budowlane na podwoziach wielkiej europejskiej siódemki.
– Budownictwo infrastrukturalne to przewodni temat tego corocznego wydarzenia, więc zwiedzający będą mogli zapoznać się z naszą szeroką ofertą zabudów do transportu wszelakich materiałów budowlanych – zapowiada Łukasz Karczewski, dyrektor handlowy KH-KIPPER. – Wśród naszych współwystawców znalazły się w tym roku takie firmy jak MAN Truck & Bus Polska, Mercedes-Benz Trucks Polska Sp. z o.o., Scania Polska, Iveco Poland oraz Fabryka Maszyn Leżajsk. Ciekawostką będzie tzw. system wymienny. Rozwiązanie, które umożliwia dowolną konfigurację nadwozia samochodu ciężarowego (wywrotka, betoniarka, inne nadwozie) według aktualnych potrzeb, dzięki czemu samochód może być jeszcze bardziej funkcjonalny w ciągu całego roku. Zamiana jednej zabudowy na drugą jest stosunkowo prosta, wymaga zaledwie dwóch osób i trwa kilkanaście minut. Pokażemy także wywrotkę trójstronną z nową zoptymalizowaną lewą burtą hydrauliczną, która umożliwia kiprowanie na bok na prawie 180 st. przy otwarciej burcie.
 

Łukasz Karczewski (KH-KIPPER): – Chcemy optymalizować zabudowy ograniczając ich masę własną i zwiększając funkcjonalność

Fot. KH-Kipper

Kielecka firma kieruje swoje produkty do szerokiego spectrum przedsiębiorstw zajmujących się transportem budowlanym i budownictwem drogowym. Jak wyjaśnia Łukasz Karczewski, system wymienny to rozwiązanie stworzone z myślą o małych betoniarniach, które nie mają dużego parku maszynowego, ale chcą realizować różne zadania transportowe.
 

KH-Kipper konstruuje wywrotki budowlane na podwoziach wszystkich producentów, z wielkiej europejskiej siódemki

Fot. KH-Kipper

Jakie firma KH-Kipper ma plany rozwoju produktów?
– Chcemy optymalizować zabudowy ograniczając ich masę własną i zwiększając funkcjonalność z wykorzystaniem pojawiających się z roku na rok nowoczesnych materiałów i komponentów – ujawnia nasz rozmówca. – Od wielu lat stosujemy w wywrotkach wysyłanych do klientów w zachodniej i północnej Europie systemy zdalnego sterownia i na nie też będziemy kłaść nacisk.

 

Wywrotka trójstronna KH-Kipper z nową, zoptymalizowaną lewą burtą hydrauliczną

Fot. KH-Kipper

 

 

System wymienny KH-Kipper umożliwia dowolną konfigurację nadwozia samochodu ciężarowego (wywrotka, betoniarka, inne nadwozie) według aktualnych potrzeb

Fot. KH-Kipper

 

Do prac budowlanych w trudnym terenie

Ciekawą ofertę wśród pojazdów budowlanych ma TATRA, z uwagi na specyficzną konstrukcję podwozi.
– Konstrukcja Tatry opiera się na centralnej rurze nośnej i niezależnym zawieszeniu każdego koła, co zapewnia nieporównywalny komfort pracy, wydajność i wytrzymałość – przypomina Tomasz Lubas, dyrektor handlowy Tatra Polska w Grupie Wanicki. – Oprócz doskonałych właściwości terenowych konstrukcja Tatry nie wymaga stosowania ram pośrednich w zabudowach, dzięki czemu mamy jedno z najlżejszych podwozi 8x8 na rynku, przy technicznej dopuszczalnej masie całkowitej 44 tony. Tatra ma dołączane napędy, dzięki czemu mamy bardzo mały promień skrętu oraz niskie zużycie paliwa, napęd jest włączany tyko wtedy, gdy jest wymagany. Podwozia Tatry można wyspecyfikować w pełne wyposażenie wymagane przez firmy zabudowujące: uchylne belki przeciwnajazdowe, osłony przeciwrowerowe, hydraulikę oraz belki poprzeczne, na których wystarczy już tylko zamontować zabudowę.
Tatra produkuje podwozia od 4x4 do praktycznie dowolnej wymaganej konfiguracji osi np. 14x14 z kilkoma osiami skrętnymi.
Jak zwraca uwagę Tomasz Lubas, ciekawym rozwiązaniem jest Tatra KRAB, która posiada wszystkie osie kierowane, co umożliwia manewrowanie w bardzo trudnym terenie.
– Dużą zaletą fabryki Tatry jest możliwość skonfigurowania podwozia według indywidualnych wymagań klienta, dotyczy to głównie energetyki – dodaje przedstawiciel marki.
Najczęściej sprzedawane podwozia to konfiguracje 8x8 w wersjach 44- oraz 50-tonowych. Wyboru zabudowy najczęściej dokonuje klient, a, jak zapewnia T. Lubas, Tatra współpracuje praktycznie z każdym znanym wytwórcą zabudów zarówno z rynku polskiego, jak i zagranicznego. Wywrotki na podwoziach Tatry kierowane są do nabywców, którzy wykonują prace budowlane w trudnym terenie. Znajdują zastosowanie na budowach dróg, poprzez kopalnie - torfu, wapienia i innych materiałów - do specjalistycznego sprzętu wiertniczego.
 

TATRA 8P6R46 530 KM 8x8, DMC 52 tony, z manualną skrzynią biegów, reduktorem i z zabudową KH-Kipper do pracy na terenie kopalni

Fot. Tatra

– Dostarczyliśmy do klientów podwozia w różnych wersjach 8x8 - 44- oraz 50-tonowej – podaje przykłady ciekawszych transakcji T. Lubas. – Pracują w kopalniach, przy budowie dróg. Podwozia 50-tonowe z ładownością blisko 35 ton zastępują 35-tonowe wozidła – zapewniają dużą wydajność i znacznie niższe koszty eksploatacji, szczególnie w pracy na dłuższych dystansach.
W Tatrze trwają ciągłe prace modernizacyjne i rozwojowe, m.in. wprowadzanie nowych kabin i układów napędowych dostarczanych przez firmę DAF, podwozia z kabinami Tatra w wersji Euro 6 oraz wiele innych mniejszych i większych zmian, które testowane są w centrum rozwojowym.
Przedstawiciel marki zwraca uwagę, że zastosowanie kabin oraz układów napędowych firmy DAF umożliwia serwisowanie pojazdów w każdej autoryzowanej placówce DAF-a.
– W Polsce obecnie jest ponad 30 takich serwisów, z czego pięć znajduje się w Grupie Wanicki, a w wyniku rozwoju sieci serwisowej i zwiększania dostępności części w tym roku otworzymy w naszej Grupie kolejny autoryzowany serwis DAF – zapowiada T. Lubas. – W efekcie Grupa Wanicki będzie dysponowała ośmioma serwisami dla trucków, z czego sześć z autoryzacją DAF.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.