Wiadomości z rynku

czwartek
1 maja 2025

Elektryczny Opel Vivaro-e z zabudową skrzyniową

Nowa wersja pojazdu o ładowności do 960 kilogramów
26 lipca 2022

Vivaro-e z akumulatorem o pojemności 50 lub 75 kWh jest teraz dostępny z zabudową skrzyniową

Fot. Opel

Oferta odmian nadwoziowych bestsellerowego Opla Vivaro-e – lekkiego pojazdu użytkowego z napędem w pełni elektrycznym – ciągle się powiększa. Oprócz furgonu Cargo, osobowego Kombi, kabiny załogowej i kabiny z podwoziem, bezemisyjny Vivaro-e z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 50 lub 75 kWh jest teraz dostępny z zabudową skrzyniową, dostarczaną przez specjalistyczną niemiecką firmę Schoon Fahrzeug Systeme und Metalltechnik GmbH1. Praktyczna skrzynia Uniwersalna wersja skrzyniowa, oparta na podwoziu z pojedynczą kabiną, ma rozstaw osi 3,27 m oraz platformę o wymiarach 2,44 x 1,83 x 0,40 m (dł. x szer. x wys.). Odkładane burty i tylna klapa o wysokości 40 cm zapewniają swobodny dostęp do platformy, a solidna rama o dużej sztywności skrętnej jest wykonana ze stali cynkowanej ogniowo i objęta 10-letnią gwarancją na brak korozji perforacyjnej.
Podłoga platformy znajduje się na wysokości zaledwie 860 mm, co ułatwia załadunek i rozładunek. Jest całkowicie płaska, bez wystających nadkoli. Po wewnętrznej stronie tylnej burty zamontowano stopień ułatwiający wejście na skrzynię ładunkową. Podwozie poniżej platformy jest osłonięte opływowymi panelami.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa przewozu ładunku, towarów i narzędzi podłoga platformy w Vivaro-e (wykonana jako jeden element, bez spawanych spoin) ma antypoślizgową powierzchnię. Przymocowanie ładunku umożliwiają zaczepy zagłębione w ramie nadwozia (po trzy z każdej strony). Przewożony sprzęt można umieścić w przestronnym schowku o głębokości ok. 2,4 m pod platformą i dostępnym od tyłu pojazdu. Klapa o szerokości 1,13 m jest zabezpieczona zamkiem i otwiera się w dół na dwóch zawiasach. Firma Schoon oferuje także opcjonalny schowek na narzędzia (1,80 x 0,63 x 0,53 m) montowany na platformie, tuż za kabiną. Vivaro-e z akumulatorem o pojemności 50 kWh ma ładowność do 960 kilogramów.
Litowo-jonowy akumulator umieszczony pod skrzynią ładunkową nie ogranicza ilości miejsca przeznaczonego na ładunek. W celu dalszej poprawy efektywności w modelu zastosowano układ hamowania regeneracyjnego, który odzyskuje energię wytwarzaną w czasie hamowania lub wytracania prędkości. Elektryczny zespół napędowy Elektryczny zespół napędowy Vivaro-e rozwijający 100 kW (136 KM) mocy i 260 Nm momentu obrotowego ma umożliwiać transport towarów bez ustępstw pod względem walorów użytkowych. Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 130 km/h pozwala na sprawne poruszanie się niemieckimi autostradami bez drastycznego zmniejszania zasięgu. W zależności od wersji Vivaro-e może przejechać do 328 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 75 kWh (WLTP).
Naładowanie akumulatora nie jest kłopotliwe. Można to zrobić za pomocą ładowarki naściennej, na stacji szybkiego ładowania, a nawet z domowego gniazdka elektrycznego. Uzupełnienie zapasu energii do 80 procent pojemności akumulatora 75 kWh na 100-kilowatowej stałoprądowej publicznej stacji ładowania zajmuje 45 minut. Opel oferuje ładowarki pokładowe, aby kierowca mógł jak najszybciej naładować pojazd, a akumulator (objęty gwarancją przez 8 lat/160.000 km) jak najdłużej zachował sprawność.
***
Niestety, Vivaro-e w wersji z zabudową skrzyniową nie jest jeszcze oferowany na rynku polskim. Oprócz średniego Vivaro‑e i kompaktowego Combo-e Opel ma w ofercie dużego elektrycznego vana Movano-e. Tym samym cała gama lekkich pojazdów użytkowych tej marki w bezemisyjnej wersji elektrycznej jest już dostępna do zamówień, a elektryfikacyjną strategię producenta kontynuuje model Vivaro-e HYDROGEN, zasilany ogniwami paliwowymi. (z)

Uniwersalna wersja skrzyniowa ma platformę o wymiarach 2,44 x 1,83 x 0,40 m (dł. x szer. x wys.)

Fot. Opel

Opcjonalny dodatkowy schowek na narzędzia montowany jest na platformie, tuż za kabiną

Fot. Opel

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.