Wiadomości z rynku

sobota
20 kwietnia 2024

Gazowe Iveco dla Grupy Hegelmann

Włoski producent dostarczy 150 ciągników S-WAY LNG i 10 ciągników S-WAY CNG
3 sierpnia 2022

Fot. Iveco

 
Dążąc do osiągnięcia zrównoważonego rozwoju w zakresie przewozów dalekobieżnych, grupa Hegelmann złożyła zamówienie na 150 ciągników siodłowych IVECO S-WAY LNG oraz 10 ciągników siodłowych IVECO S-WAY CNG. Pojazdy te powiększą zieloną flotę, liczącą już 20 samochodów ciężarowych Iveco napędzanych LNG, które w ciągu ostatnich kilku lat umożliwiły spółce znaczne ograniczenie emisji CO2. Grupa Hegelmann ponownie zainwestowała w zaawansowane technologie LNG/CNG opracowane przez lidera rynku europejskiego. Niemal neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla eksploatacja pojazdu Iveco S-WAY LNG/CNG napędzanego biometanem możliwa jest już dziś.

Gazowe stanowią realne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu

John Venstra, szef działu ds. kluczowych klientów Iveco, stwierdził: – W swojej działalności Grupa Hegelmann mogła się bezpośrednio przekonać, że samochody ciężarowe Iveco S-WAY LNG stanowią realne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu; potwierdzeniem tego jest nowe zamówienie, które Grupa złożyła po nabyciu pierwszych 20 ciągników, znacznie powiększając w ten sposób swoją flotę zasilaną gazem ziemnym. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać jej działania na rzecz dekarbonizacji transportu – to zobowiązanie, które w Iveco podzielamy i które sprawiło, że od ponad 25 lat jesteśmy pionierem w zakresie technologii gazu ziemnego. Zamówione pojazdy Iveco S-WAY LNG/CNG to standardowe ciągniki siodłowe 4x2, wyposażone w obszerną kabinę Active Space z wysoką linią dachu. Ciągniki napędza zasilany gazem ziemnym silnik Cursor 13 o mocy 460 KM spełniający normy emisji Euro VI Step E. Pojazdy ciężarowe LNG są wyposażone w dwa zamontowane po obu stronach pojazdu 540-litrowe zbiorniki skroplonego gazu ziemnego, które zapewniają łączną pojemność co najmniej 390 kg skroplonego gazu BioLNG i zasięg do 1.600 kilometrów, w zależności od scenariusza eksploatacji. Pojazdy ciężarowe napędzane CNG mają cztery zbiorniki gazu zamontowane po lewej i po prawej stronie, każdy o pojemności całkowitej 160 kg, które zapewniają zasięg do 670 kilometrów. Zastosowanie biometanu umożliwia Grupie Hegelmann znaczne ograniczenie emisji dwutlenku azotu i sadzy, a także emisji CO2 – nawet o 95 procent w porównaniu z samochodem ciężarowym napędzanym silnikiem wysokoprężnym, a wręcz uzyskanie ujemnego śladu węglowego w sytuacji, gdy biometan jest wytwarzany z odpadów zwierzęcych. Na przedstawicielach Grupy Hegelmann wrażenie wywarło nie tylko niskie zużycie paliwa, lecz także redukcja hałasu zasilanego gazem ziemnym silnika pojazdów S-WAY LNG/CNG. Silnik zasilany gazem ziemnym pracuje nawet o połowę ciszej niż porównywalne silniki wysokoprężne, co czyni go pożądanym do użytku w strefach o ograniczonym natężeniu ruchu oraz w przypadku dostaw nocnych. Kolejną zaletą jest to, że pojazdy Iveco zasilane gazem mogą pracować również w „strefach eco” ‒ na przykład nie podlegają zakazowi nocnej jazdy samochodów ciężarowych po autostradzie A12 w dolinie Innu.

Z dodatkowym wyposażeniem

Zgodnie z wymaganiami Grupy Hegelmann nowe ciągniki siodłowe S-WAY LNG otrzymały dodatkowe wyposażenie, mające na celu podniesienie komfortu codziennego życia kierowców. Jeśli chodzi o miejsce pracy kierowcy możemy tu wymienić fotel kierowcy Premium, posiadający regulację odcinka lędźwiowego i barkowego oraz ogrzewanie i wentylację, radio DAB+ i boczne rolety przeciwsłoneczne po obu stronach. Komfortowy wypoczynek zapewnią: automatyczna klimatyzacja zintegrowana z ogrzewaniem postojowym oraz dodatkowa izolacja termiczna kabiny. W wyposażeniu kabiny znajdziemy również 50-litrową lodówkę Premium z zamrażalnikiem, inwerter z gniazdkiem 230 V, wiele gniazd USB pozwalających na ładowanie urządzeń mobilnych, a także szeroką, wygodną leżankę jednoczęściową i przestrzeń bagażową o kubaturze przekraczającej 600 litrów. Dodatkowe wyposażenie obejmuje również układ monitorowania ciśnienia w oponach, wyświetlacz obciążenia osi, reflektory LED i wiele innych elementów. – W obecnej sytuacji zwyżkujących cen gazu LNG decyzja nie była prosta, ale świadomie zdecydowaliśmy się zaoferować zrównoważony transport w perspektywie długoterminowej – powiedział Andreas Schmidt, dyrektor ds. sprzedaży Grupy Hegelmann / dyrektor generalny Hegelmann Niemcy. (z)

Fot. Iveco

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.