W planach 20 tys. naczep rocznie z zakładów w tureckim Adapazari
Cysterny firmy Kässbohrer wykorzystują czołowi europejscy przewoźnicy
Zakłady Kässbohrer w tureckim Adapazari, które już teraz produkują rocznie 14 tys. naczep, zwiększą tę liczbę do 20 tys. pojazdów. Taka decyzja zarządu firmy nikogo nie dziwi, bo zakłady mają ogromny potencjał a rynek jest bardzo chłonny. Obecnie w kompleksie jest zatrudnionych prawie 2.200 osób. Z taśmy produkcyjnej zjeżdża szeroki asortyment naczep, od tzw. firanek po silosy, cysterny i niskopodłogówki do specjalistycznego transportu. Przez ostatnich pięć lat zakład w Adapazari wyeksportował ponad 75 procent całej produkcji.
Polska wśród największych importerów tej marki
- Nasze naczepy są dostarczane do ponad 55 krajów, a najważniejszym obszarem eksportu jest Europa. Główne rynki zbytu to Niemcy, Polska oraz kraje Beneluksu - podkreśla Ahmet Yilmaz, zastępca dyrektora generalnego ds. sprzedaży i marketingu oraz członek zarządu Kässbohrer. Do listy odbiorców dochodzą takie kraje jak Francja, Włochy i Europa Środkowa, ale również Skandynawia, Wielka Brytania oraz pozostałe rynki.
Elektryczny napęd
Nawiązując do tradycji poprzedników, ID. Buzz jest jednocześnie samochodem łączącym i rozwijającym najważniejsze trendy motoryzacyjne naszych czasów. Obie wersje modelu – ID. Buzz i dostawczy ID. Buzz Cargo – mają w pełni elektryczny napęd. Są wyposażone w akumulatory o użytecznej pojemności 77 kWh (82 kWh brutto) i 204-konny silnik elektryczny umieszczony z tyłu pojazdu. Przy ładowaniu prądem zmiennym maksymalna moc to 11 kW, a przy wykorzystaniu prądu stałego rośnie ona do nawet 170 kW. Na stacji szybkiego ładowania uzupełnienie energii od 5 do 80 procent zajmie ok. 30 minut. Podobnie jak inne modele rodziny ID., dwa nowe modele są zbudowane na platformie opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych (MEB). Ponieważ w modelu ID. Buzz nie ma silnika z przodu, można było zaprojektować przekładnię kierowniczą w taki sposób, by auto było maksymalnie zwrotne. Efekt? Średnica zawracania to ok. 11 m – tyle samo, co w kompaktowym Golfie. To umożliwia parkowanie nawet w ciasnych miejscach. ID. Buzz sprawdzi się więc w zatłoczonych miastach.
Wydajność w parze z jakością
Wysoka wydajność zakładów nie byłaby możliwa, gdyby nie najnowocześniejsza linia produkcyjna oraz jakość, nad którą czuwa zespół inżynierów. Przykładem może być dział wytwarzający cysterny i silosy. W tym przypadku kontrola jest wieloetapowa. Inspektorzy sprawdzają solidność spawów przy użyciu promieni rentgena, mierzą ich grubość i ostatecznie wykonując próby ciśnieniowe. Po takich testach cysterna trafia do dalszej obróbki. Ciekawostką jest to, że fabryka uczy przyszłych spawaczy we własnej sali szkoleniowej, wyposażonej w stanowiska spawalnicze VR (wirtualnej rzeczywistości). Dzięki temu na etapie szkolenia przyszłego pracownika nie marnuje się fizycznie materiału. Natomiast o tym, czy konkretną osobę można już wysłać na linię produkcyjną decyduje komputer. Kässbohrer odpowiada na potrzeby rynku. A ponieważ branża przewoźnicza wciąż mierzy się z niedoborem kierowców, tym bardziej rozwija się transport intermodalny. Dlatego w ofercie firmy znalazły się innowacyjne oraz wielokrotnie nagradzane nadwozia kurtynowe, z których najlżejsze waży 3.900 kg a najcięższe 5.900 kg oraz silosy kontenerowe o pojemności 60,4 m3 i masie 2.540 kg. - Kässbohrer przyczynia się do lepszego transportu, więc rozwijamy się i rośniemy w siłę, szczególnie w Europie. Naszą strategią jest bycie najbardziej innowacyjną firmą dostarczającą najszerszą gamę najlepszych naczep - podkreśla Iffet Türken, członek zarządu Kässbohrer. Marka zdobywa nagrody nie tylko za produkty, ale także za rozwój oraz ciągłe badania prowadzone we współpracy z uniwersytetami, stowarzyszeniami, jak również w ramach projektów UE.
Niskopodłogowe wśród kluczowych produktów
Jednym z kluczowych produktów zakładu w Adapazari jest niskopodłogowa naczepa wysuwana serii K.SLA, przeznaczona do transportu ciężkiego. Jej konstrukcja umożliwia przedłużenie o 6,2 metra oraz 3-stopniowe przedłużenie boczne z ponad 40 różnymi rampami przesuwnymi. Producent zapewnia ich niezawodność, co przekłada się na elastyczność działania i eliminuje przestoje w warsztatach i konserwację serwisową. Każdą z nich wyposażono w najnowsze systemy zapewniające bezpieczeństwo obsługi oraz transportu towarów. Seria SLA jest dostępna z 3, 4, 5 lub 6 osiami. Ofertę dopełnia mniejsza naczepa serii K.SLS wyposażona w hydrauliczną rampę typu „gęsia szyja” i ponad 40 opcji konfiguracji, a jest dostępna z 3 lub 4 osiami. Jak bardzo produktywne są zakłady Kässbohrer w Adapazari pokazują liczby. Każdego dnia kampus opuszczają 63 naczepy, z czego 45 stanowią zabudowy kurtynowe. Docelowo dzienna produkcja ma zostać zwiększona do 90 sztuk. Warto wspomnieć, że wszystkie modele firma testuje w warunkach laboratoryjnych, aby uniknąć jakichkolwiek wad fabrycznych. Składają się na to m.in próby krytyczne tj. obciążenia ramy, zawiasów drzwi, graniczne testy przechyłu naczep z pełnym obciążeniem, testy drogowe oraz wytrzymałość systemu amortyzującego. Ta ostatnia pozycja polega na próbie 1,5 miliona kilometrów w osiem tygodni. Nie chodzi tutaj o przejechanie tylu kilometrów, bo nie byłoby to realne, lecz o obciążanie podwozia na tzw. shocktesterze.
Cysterny i silosy u czołowych przewoźników
- Kässbohrer przyczynia się do lepszego transportu budując innowacyjne oraz nagradzane naczepy. Chcemy wybiegać w przyszłość, dlatego wciąż się rozwijamy, rozbudowujemy, szczególnie w Europie. Naszą strategią jest bycie najbardziej nowoczesną firmą dostarczającą najszerszą gamę produktów - mówi Iffet Türken. Warto zaznaczyć, że pojazdy cysternowe i silosowe firmy Kässbohrer wykorzystują czołowi europejscy przewoźnicy do transportu towarów sypkich, płynnych, zarówno spożywczych, jak i chemicznych oraz niebezpiecznych.
Gama nowych produktów w Hanowerze
Jeśli ktoś wybiera się na targi transportowe do Hanoweru, które odbędą się w dniach 20-25 września b.r., to będzie mógł zapoznać się z gamą produktów, ponieważ firma przygotowała tam swoje stoisko. Już dziś wiadomo, że Kässbohrer zaprezentuje udoskonalone i przeprojektowane produkty z najlżejszej gamy silosów kiprowanych i niekiprowanych o pojemności od 30 do 90 m3, wielokrotnie nagradzanych jako najbezpieczniejsze cysterny transportowe ADR oraz certyfikowane przez ATP-IN. (AM)
Jakość spawów jest sprawdzana za pomocą promieni Rentgena Fot. AM
Jedna z najnowocześniejszych maszyn CNC na linii produkcyjnej, do cięcia laserowego blach Fot. AM
Do popularnych naczep tureckiej marki należą pojazdy kurtynowe Fot. AM
Naczepy niskopodwoziowe gotowe do wysyłki Fot. AM
Innowacyjna chłodnia na linii produkcyjnej Fot. AM
W chłodni stosowany jest systemem przemieszczania palet na rolkach Fot. AM
Silosy Kässbohrer cieszą się uznaniem wiodących przewoźników Fot. AM