Wiadomości z rynku

piątek
2 maja 2025

Clean Logistics zaprezentował ciężarówkę na wodór

GP Joule złożył zamówienie aż na 5.000 takich pojazdów
8 września 2022

Jak widać, za bazę posłużył DAF

 
Firma Clean Logistics zaprezentowała swoją pierwszą ciężarówkę na wodór na lotnisku w niemieckim mieście Stade. Opracowana w ramach projektu finansowanego przez niemieckie Ministerstwo Transportu, ta rewolucyjna ciężarówka nazwana Fyuriant zwiastuje nową erę dekarbonizacji transportu drogowego towarów. Wyposażona jest w dwa ogniwa paliwowe o łącznej mocy 240 kW (2 x 120 kW) oraz zbiorniki mogące pomieścić 43 kg wodoru. Zapewniają one zasięg co najmniej 400 km. Jeśli chodzi o tankowanie wodoru, można to zrobić w mniej niż 15 minut.

Duży potencjał

Firma Clean Logistics otrzymała już wiele zamówień na ten samochód ciężarowy, który jest uważany za kamień milowy w redukcji emisji z sektora transportowego w Niemczech i Europie. Producent prowadzi obecnie masową rozbudowę swoich mocy produkcyjnych w gminie Winsen (Luhe). Dzięki nowej hali produkcyjnej o powierzchni ponad 10 tys. mkw. będzie w stanie wyprodukować i dostarczyć do 450 pojazdów rocznie od ostatniego kwartału 2023 roku. W lipcu ubiegłego roku firma Clean Logistics przejęła holenderskiego producenta ciężarówek GINAF Nederland. To przejęcie pozwoli firmie rozszerzyć działalność adaptacyjną i konwersyjną oraz rozwijać i produkować bezemisyjne ciężarówki w Europie.

Największe na świecie zamówienie

Specjalista ds. energii GP Joule złożył zamówienie aż na 5.000 takich wodorowych ciężarówek Clean Logistics. Gigantyczna flota ciężarówek na wodór pozwoli firmie objąć cały łańcuch wartości wodoru, od jego produkcji po dostawę, w tym magazynowanie. Umożliwi również dostarczanie bezemisyjnych pojazdów swoim klientom z sektora logistycznego, handlowego i przemysłowego. Dostawa pojazdów zaplanowana jest na lata 2023-2027, a serie wstępne planowane są na ostatni kwartał przyszłego roku. – To największe zamówienie na wodór na świecie! – powiedział Dirk Graszt, dyrektor generalny Clean Logistics. – Mamy teraz możliwość znacznego zwiększenia naszej produkcji ciężarówek i autobusów na wodór, aby sprostać tego typu zapotrzebowaniu. – Zastosujemy oś z silnikami w piastach, opracowanymi specjalnie na potrzeby tego zamówienia – wyjaśnił Dirk Graszt. – Pojazdy będą wyposażone w system sterowania HyBoss. Jeśli chodzi o ich ogniwa paliwowe, zostaną one zaprojektowane przez Xpanse Drive Systems. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.