Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Nowe centrum sprzedaży pojazdów używanych MAN TopUsed

Nowoczesny obiekt w Wolicy koło Warszawy już działa
20 września 2022

Flota pojazdów MAN TopUsed Fot. MAN

 
W piątek 2 września uroczyście otwarto nowe centrum sprzedaży pojazdów używanych pod marką MAN TopUsed. To część długofalowej strategii producenta zapewnienia niezawodności samochodów ciężarowych, dostawczych i autobusów z drugiej ręki oraz oferowania klientom kompleksowych rozwiązań biznesowych. Uroczystego otwarcia dokonało dwóch dyrektorów zarządzających MAN Truck & Bus Polska: Claus Wallenstein, który objął stanowisko 1 sierpnia i Marc Martinez, który z rynkiem polskim pożegnał się z końcem lipca. W wydarzeniu wzięli udział m.in. reprezentanci władz lokalnych, projektanci, wykonawcy, klienci, partnerzy biznesowi, a także przedstawiciele autoryzowanych partnerów serwisowych, mediów i pracownicy.

Jest przestrzeń do działania

Nowe centrum, zlokalizowane przy głównej siedzibie polskiego oddziału MAN w podwarszawskiej Wolicy, to dwukondygnacyjny budynek o łącznej powierzchni 1.000 mkw., z czego 400 mkw. zajmuje część serwisowa, a 600 mkw. biura. Obiekt jest otoczony nowym przestronnym parkingiem (powierzchnia 21.000 mkw.). Centrum MAN TopUsed będzie służyło usprawnieniu procesu zwrotu, przeprowadzeniu rzetelnej kontroli i przygotowaniu pojazdów używanych przed ich ponowną sprzedażą lub wynajmem, zgodnie ze standardem producenta. – To przełomowy moment dla polskiego rynku – stwierdza Claus Wallenstein, dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska. – Jesteśmy bardzo dumni z ukończonego centrum z dwóch głównych powodów. Przede wszystkim nową inwestycją chcemy podkreślić, jak istotne jest dla nas budowanie trwałych relacji z klientami. Rozwój obszaru TopUsed z pewnością pomoże nam lepiej wspierać wzrost biznesów naszych klientów. A po drugie, w czasach, gdy wszyscy mierzymy się z trudnymi wyzwaniami byliśmy w stanie nie tylko rozpocząć tę inwestycję, ale też bez większych problemów zakończyć jej budowę. To zobowiązuje. Budowa centrum trwała dziewięć miesięcy i została ukończona pomimo bardzo trudnej sytuacji w branży budowlanej i w łańcuchach dostaw. W prace zaangażowanych było 14 projektantów i 100 dostawców. Do budowy wykorzystano m.in. 50 ton konstrukcji stalowych i 65 ton stali zbrojeniowej, 910 m sześc. betonu i 45.000 m kabli i przewodów.

Ekologiczny obiekt

Podczas budowy zastosowane zostały rozwiązania przyjazne środowisku, zgodnie z najnowszymi wytycznymi sztuki Przemysłu 4.0. Nowe centrum jest obiektem energooszczędnym, dzięki zastosowaniu w pełni zintegrowanego system zarządzania budynkiem, zasilaniu przez panele fotowoltaiczne, wykorzystaniu oświetlenia w technologii LED czy mechanizmów odzysku ciepła. Przy centrum TopUsed powstał również zbiornik retencyjny wód opadowych o pojemności 880 m sześc. oraz dodatkowy zbiornik i rury podziemne o łącznej pojemności 330 m sześc. jako uzupełnienie systemu. Generalnym wykonawcą obiektu była firma Polimex Mostostal SA. – Budynek jest utrzymany w stylu industrialnym, we wnętrzach dominuje stal i beton – w ten sposób chcemy podkreślić, że jesteśmy niekwestionowanym liderem w branży samochodów budowlanych – mówi Adam Bernatowicz, dyrektor ds. rozwoju sieci w MAN Truck & Bus Polska. – Zadbaliśmy również o usprawnienia i udogodnienia, by zapewnić komfortowe warunki pracy zespołowi TopUsed. W centrum będzie pracować łącznie 30 osób. Część biurowa została wyposażona w biurka z automatyczną regulacją wysokości, w budynku znajduje się m.in. przestrzeń typu hot desk dla pracujących mobilnie lub kreatywnie oraz jeden VIP room z przeznaczeniem na ważne rozmowy z klientami. Z myślą o sprawnej obsłudze klienta przygotowano też centrum logistyczne, umożliwiające bezkontaktowe przekazanie i odbiór dokumentów i kluczyków do pojazdu. Na ścianach korytarzy utrwalono historię marki MAN od 1915 r.

Wzrost zainteresowania pojazdami używanymi

Rynek pojazdów używanych rozwija się dynamicznie od 2017 r. Rok 2021 był rekordowy dla MAN TopUsed w Polsce – sprzedaż w segmencie samochodów ciężarowych wyniosła blisko 2.500 sztuk. Nowe centrum jest zatem odpowiedzią na zmieniające się potrzeby klientów, którzy coraz chętniej poszukują alternatywnych, ale przede wszystkim sprawdzonych rozwiązań. Dzięki nowej infrastrukturze firma MAN Trucks & Bus Polska będzie gotowa na zakup i sprzedaż ponad 2.000 pojazdów rocznie. To oznacza możliwość serwisowania jednocześnie nawet sześciu ciągników siodłowych. – To inwestycja, która wniesie nową jakość do TopUsed Poland – mówi Robert Drozd, dyrektor sprzedaży pojazdów używanych w MAN Truck & Bus Polska. – Jest to wyspecjalizowany obiekt zaprojektowany w celu usprawnienia procesu zwrotu i przygotowania pojazdu zgodnie z najwyższymi standardami TopUsed, który zapewni najlepszą wartość naszym używanym pojazdom. Naszą ambicją jest, aby TopUsed Polska stał się hubem pojazdów używanych MAN na Europę Wschodnią. Mamy już wiele owocnych partnerstw z klientami i dealerami MAN na Ukrainie, Litwie i Uzbekistanie. Uruchomienie MAN TopUsed Center Warszawa to jednoznaczne stwierdzenie, że jesteśmy gotowi na jeszcze więcej.
 
** MAN TopUsed jest międzynarodową marką pojazdów używanych MAN Truck & Bus. Serwisowanie aut zgodnie z protokołem producenta zapewnia nowym nabywcom wartość dodaną w postaci utrzymania stabilnych i niskich kosztów eksploatacji w przypadku najmu oraz pakiet usług z wydłużoną gwarancją włącznie przy ich zakupie. Nowi użytkownicy mogą również indywidualnie uzgadniać modyfikacje w pojazdach, które zostaną wprowadzone przez profesjonalny zespół serwisowy. Jedną z flagowych inicjatyw MAN TopUsed jest projekt WoMAN. W jego ramach producent oddał specjalny pojazd demonstracyjny do wyłącznego użytku przez firmy, które promują zatrudnianie kobiet w branży spedycyjnej. (z)

Uroczyste przecięcie wstęgi podczas otwarcia nowego centrum sprzedaży pojazdów używanych MAN TopUsed w Wolicy Fot. MAN

Claus Wallenstein, nowy dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus podczas otwarcia centrum Fot. MAN

Marc Martinez i Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego podczas uroczystego otwarcia Fot. MAN

 
MAN w Polsce
 
Koncern MAN obecny jest na polskim rynku od 29 lat. W tym okresie sprzedał ponad 55.000 pojazdów użytkowych, wyprodukował ponad 170.000 ciężarówek i ponad 20.000 autobusów miejskich. W roku 2020 firma MAN potwierdziła pozycję największego producenta pojazdów użytkowych w Polsce. Fabryki w Starachowicach i Niepołomicach opuściło ponad 25 tysięcy pojazdów z logo MAN. Produkowany w Niepołomicach pojazd MAN TGX nowej generacji zdobył najważniejszą nagrodę branży ciężarowej International Truck of the Year 2021. MAN Truck & Bus Polska, to spółka zajmująca się sprzedażą i obsługą posprzedażną pojazdów marki MAN i Neoplan w Polsce. Dysponuje ona siecią serwisową składającą się z 32 punktów, w tym siedmiu własnych serwisów, jak również 25 autoryzowanych stacji obsługi. W Polsce MAN posiada dwa zakłady produkcyjne. Zakłady MAN Trucks Sp. z o.o., zlokalizowane w podkrakowskich Niepołomicach to najnowocześniejsza fabryka pojazdów ciężarowych w Europie, otwarta w 2007 roku. Produkuje pojazdy MAN klasy ciężkiej, przeznaczone do eksploatacji w całej Europie. MAN jest też największym producentem autobusów w Polsce, których montaż odbywa się w fabryce w Starachowicach. Zakład ten to centrum kompetencyjne produkcji niskopodłogowych autobusów miejskich dla całego koncernu MAN. W Poznaniu od 2006 roku działa MAN Shared Service Center, centrum finansowo-księgowe, obsługujące procesy księgowe większości europejskich spółek koncernu MAN. W 2017 roku do portfolio swoich produktów MAN wprowadził lekki samochód dostawczy MAN TGE o dmc od 3 do 5,5 t. Produkowany jest on w fabryce w Białężycach, zarówno w wersji z napędem konwencjonalnym, jak i z napędem elektrycznym.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.