Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję ciężkich, elektrycznych samochodów ciężarowych: FH, FM i FMX Fot. Volvo Trucks
Jako pierwszy producent samochodów ciężarowych na świecie, Volvo Trucks rozpoczyna seryjną produkcję ciężkich, elektrycznych samochodów ciężarowych o DMC 44 ton (dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego). Szwedzki producent rozpoczyna seryjną produkcję elektrycznych wersji najbardziej popularnych modeli marki, czyli ciężkich samochodów ciężarowych: FH, FM i FMX. Te pojazdy, dla których dopuszczalna masa całkowita zestawu wynosi 44 tony, stanowią około dwóch trzecich całkowitej sprzedaży firmy.
W sumie sześć modeli elektrycznych
Dzięki tym nowościom, Volvo Trucks oferuje sześć modeli elektrycznych samochodów ciężarowych w produkcji seryjnej na całym świecie - to najszersza linia elektrycznych samochodów ciężarowych w branży. – To kamień milowy i dowód na to, że przewodzimy transformacji branży. Niecałe dwa lata temu po raz pierwszy zaprezentowaliśmy nasze ciężkie pojazdy elektryczne. Teraz zwiększamy wolumeny i będziemy dostarczać te wspaniałe samochody ciężarowe klientom w całej Europie, a później także klientom w Azji, Australii i Ameryce Łacińskiej – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. Seryjna produkcja ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo rozpoczęła się w fabryce Tuve, w Göteborgu (Szwecja), a w przyszłym roku dołączy do niej fabryka w Gandawie, w Belgii. Volvo produkuje elektryczne samochody ciężarowe na tej samej linii co swoje konwencjonalne pojazdy, co zapewnia dużą elastyczność produkcji i wzrost wydajności. Baterie są dostarczane przez Volvo Trucks z nowej fabryki montażu akumulatorów w Gandawie.
1000 ciężkich „elektryków” już sprzedano
Popyt na elektryczne samochody ciężarowe szybko rośnie na wielu rynkach, a jedną z sił napędowych jest konieczność przestawienia się przez nabywców transportu na transport bezemisyjny w celu realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Elektryczne portfolio Volvo Trucks mogłoby objąć około 45% wszystkich towarów przewożonych obecnie w Europie (zgodnie ze statystykami Eurostatu „Road Freight Transport by distance" (2018), 45% wszystkich towarów przewożonych po drogach w Europie pokonuje dystans mniejszy niż 300 km). – Sprzedaliśmy około 1.000 sztuk naszych ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych i łącznie ponad 2.600 sztuk wszystkich elektrycznych pojazdów, jakie mamy w ofercie. Spodziewamy się, że w ciągu najbliższych kilku lat wolumeny znacznie wzrosną. Do 2030 r. co najmniej 50 proc. sprzedawanych przez nas globalnie samochodów ciężarowych powinno być elektrycznych – komentuje Roger Alm. Elektryczna linia sześciu modeli samochodów ciężarowych Volvo Trucks obejmuje szeroki zakres zastosowań, takich jak dystrybucja miejska i wywóz śmieci, transport regionalny czy budowlany. (z)
Seryjna produkcja ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo rozpoczęła się w fabryce Tuve, w Göteborgu, w Szwecji Fot. Volvo Trucks