Wiadomości z rynku

wtorek
23 kwietnia 2024

Światowa premiera podwozia MAN Lion's Chassis E

Elektryczna baza autobusów na targach Australasia Bus & Coach Expo w Sydney w Australii
10 listopada 2022

Fot. MAN

 
Firma MAN Truck & Bus świętowała światową premierę: nowe podwozie niskopodłogowe Lion's Chassis E LF zostało zaprezentowane publiczności na targach Australasia Bus & Coach Expo w Sydney. Podwozie bazuje na sprawdzonych technologiach MAN Lion's City E, który z powodzeniem eksploatowany jest już w wielu krajach Europy.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że MAN Lion's Chassis E został po raz pierwszy zaprezentowany na żywo w Australii – powiedział Crinel Geaboc, szef MAN Bus and Coach w Penske Australia (wyłączny partner MAN w Australii i Nowej Zelandii). – MAN oferuje jedne z najbardziej zaawansowanych technologicznie autobusów wysokoprężnych na rynku australijskim. Nowe podwozie elektryczne doskonale uzupełnia istniejącą gamę.
O dużym zainteresowaniu operatorów i przedsiębiorców alternatywnymi formami napędu świadczy duże zainteresowanie pokazem Lion's Chassis E w Sydney. Wielu odwiedzających skorzystało z okazji, aby poznać całkowicie elektryczne podwozie oraz mobilność przyjazną dla środowiska. Jasnym celem firmy MAN jest dalsze rozwijanie tego i sprawienie, aby ruch w miastach na całym świecie był jeszcze czystszy, cichszy i bezpieczniejszy. Co drugi sprzedany autobus miejski MAN do 2030 r. ma jeździć bezemisyjnie.
– Nowy Lion's Chassis E jest dla nas niezbędnym elementem budulcowym, aby osiągnąć ten cel. Dzięki naszemu elektrycznemu podwoziu oferujemy teraz autobus elektryczny jako rozwiązanie dla rynków międzynarodowych, a producenci zabudów z całego świata otrzymują idealną podstawę dla swoich w pełni elektrycznych modeli – powiedział Rudi Kuchta, szef Business Unit Bus w MAN Truck & Bus. – W ten sposób możemy również dostarczać naszym klientom rozwiązania bezemisyjne poza Europą.

Elastyczne rozwiązania ułatwiające wejście w elektromobilność

W czasach, gdy w centrum uwagi staje się zrównoważona mobilność, taka oferta ma szczególne znaczenie.
– Dzięki Lion's Chassis E jesteśmy w stanie znacznie ułatwić firmom i operatorom przestawienie ich flot na technologie elektryczne, co jest już wymagane w tym kraju – dodał Crinel Geaboc. – Udaje się to również dlatego że MAN oferuje alternatywę w zakresie technologii akumulatorów. W ten sposób mogą zostać spełnione czasami bardzo różne wymagania międzynarodowych firm autobusowych w zakresie dziennego zasięgu, całkowitej wydajności i kosztów. Konkretnie oznacza to, że oprócz technologii NMC (bateria litowo-niklowo-manganowo-kobaltowa) znanej z Lion's City E, będzie dostępna technologia LFP (bateria litowo-żelazowo-fosforanowa).
Przy opracowywaniu i wprowadzaniu na rynek podwozia elektrycznego MAN opiera się na wiedzy i doświadczeniu, które udało mu się już zgromadzić w Lion's City E.
– W Europie firma MAN osiągnęła doskonałe wyniki z Lion's City E. Od rozpoczęcia produkcji w 2020 r. zgromadzono już ponad 1.000 zamówień na całkowicie elektryczny autobus miejski, który został niedawno uznany przez europejskich dziennikarzy branżowych „Autobusem Roku 2023” – stwierdził Geaboc. – Ten sukces w Europie w połączeniu z ciągłymi inwestycjami MAN w technologię elektryczną – taką jak budowa fabryki akumulatorów w Norymberdze – oraz silne partnerstwo z Penske w Australii buduje zaufanie naszych klientów.

Pierwsze pojazdy demonstracyjne zostaną dostarczone już w 2023 r

W celu wprowadzenia na rynek Lion's Chassis E zespół MAN intensywnie współpracuje ze światową siecią producentów zabudów. Ma to zapewnić jak najlepsze spełnienie lokalnych wymagań klientów w Azji, Afryce, Ameryce Południowej, Nowej Zelandii i Australii. Planuje się, że pierwsze zmontowane pojazdy demonstracyjne zostaną dostarczone już w 2023 roku. Ponadto osiągi i funkcjonalność podwozia będą testowane na możliwych rynkach docelowych w nadchodzącym roku, w tym w Australii. Rozpoczęcie produkcji seryjnej Lion's Chassis E planowane jest na 2024 rok. Podwozie elektryczne będzie produkowane w polskich zakładach MAN w Starachowicach. – Tam będzie również produkowany Lion's City E. Doświadczenie, które nasi pracownicy zdobyli podczas projektowania naszego eBusa i jego produkcji seryjnej, zostanie oczywiście włączone do produkcji podwozia elektrycznego. Nasi międzynarodowi klienci odniosą znaczne korzyści z tego – dodał Rudi Kuchta. MAN będzie początkowo oferować całkowicie elektryczne podwozie jako pojazd dwuosiowy do zastosowań niskopodłogowych (Lion's Chassis E LF, Lion's Chassis E LE) i wysokopodłogowych (Lion's Chassis E HF). Pojazdy będą dostępne w wersji z kierownicą po lewej i prawej stronie (w krajach takich jak Singapur, RPA, Australia i Nowa Zelandia obowiązuje ruch lewostronny). (z)

Fot. MAN

Fot. MAN

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.