Wiadomości z rynku

piątek
26 kwietnia 2024

Elektryczna ofensywa Renault

Nowe modele na targach IAA Transportation
9 listopada 2022

Trafic E-Tech elektryczny to pierwsza zelektryfikowana wersja Trafika Fot. Renault

 
Renault zaprezentował na targach w Hanowerze swoje bogate osiągnięcia w segmencie pojazdów dostawczych z napędem w 100% elektrycznym. Na stoisku producenta można było obejrzeć nowe Renault Trafic E-Tech elektryczne, które uzupełnia gamę w 100% elektrycznych modeli dostawczych marki. Renault po zaprezentowaniu Hippie Caviar Hotel rozszerza swoją wizję wypadów na łono natury – teraz czas na Hippie Caviar Motel, zaprojektowany na bazie Kangoo E-Tech elektrycznego. Przedstawiciele francuskiej marki przypominają, że to właśnie Renault ponad 10 lat temu stworzył ten segment, gdy wprowadził na rynek w 100% elektryczne Renault Kangoo, które w 2011 roku otrzymało – przyznaną po raz pierwszy tego typu pojazdowi – nagrodę International Van Of The Year. Renault Master, drugi najlepiej sprzedający się model w tym segmencie z liczbą ponad 3 milionów egzemplarzy wyprodukowanych od 1980 roku, od ponad 5 lat jest także oferowany w wersji elektrycznej i przyczynia się tym samym do umacniania marki na pozycji lidera w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych.

Trafic E-Tech elektryczny

Renault pokazał model Trafic E-Tech elektryczny, pierwszą zelektryfikowaną wersję Trafika. Jak zapewnia producent, podobnie jak w przypadku innych modeli dostawczych, elektryczna wersja tego samochodu w niczym nie ustępuje wersji spalinowej i zapewnia taką samą wszechstronność oraz takie same parametry użytkowe i możliwości dostosowania się do potrzeb klienta. Renault Trafic E-Tech elektryczny odziedziczył wszystkie zalety, które zadecydowały o sukcesie Renault Trafic, mającego na swym koncie 2,2 miliona egzemplarzy sprzedanych od 1980 roku w ponad 50 krajach na całym świecie. Plasuje się on w pierwszej trójce (TOP 3) rankingu najlepiej sprzedających się lekkich samochodów dostawczych w Europie. Wierny swojemu DNA furgon dzięki dużej ładowności, modułowej budowie i bogatej gamie dostępnych wersji powinien być pożądanym narzędziem dla klientów biznesowych. Samochód dysponuje licznymi nowymi systemami bezpieczeństwa, nowoczesnym systemem multimedialnym oraz bogatszą i udoskonaloną gamą silników. Według producenta Trafic E-Tech oferuje najlepsze wśród furgonów opcje pod względem długości, modułowej budowy i personalizacji schowków:
• Jest nadal dostępny w dwóch długościach (5,08 i 5,48 m) i dwóch wysokościach (1,967 m i 2,498 m)
• Dysponuje przestrzenią ładunkową (w wersji furgon) o pojemności od 5,8 do 8,9 m3.
• Jest dostępny w wersji platforma z kabiną
• Dysponuje strefą ładunkową o długości do 4,15 m (w przedłużonej wersji L2 z zamontowaną w przegrodzie klapą na długie ładunki)
• Jest napędzany silnikiem o mocy 90 kW (120 KM), dysponuje ładownością 1,1 tony i może holować przyczepę o masie do 750 kg
• Posiada akumulator trakcyjny o pojemności 52 kWh i dysponuje zasięgiem 240 km w cyklu WLTP

Po hotelu czas na Hippie Caviar Motel

W ubiegłym roku Renault zaprezentował show car Hippie Caviar Hotel, zaprojektowany na bazie modelu Trafic, będący odpowiedzią na coraz częściej wyrażaną potrzebę ucieczki od codzienności i kontemplowaniu przyrody w idyllicznym otoczeniu, ze wszystkimi wygodami i usługami właściwymi dla 5-gwiazdkowego hotelu. Renault otwiera obecnie drugi rozdział swojej strategii produktowej w zakresie modeli rekreacyjnych, prezentując show car Caviar Motel. Van, zaprojektowany na bazie nowego Kangoo L2 E-Tech elektrycznego, jest mobilnym, wszechstronnym i dynamicznym schronieniem dla poszukiwaczy przygód i entuzjastów sportu, spragnionych otwartych przestrzeni i wrażeń. Zaprojektowany jako rozszerzenie bazy wypadowej i umożliwiający bezproblemowe przemieszczanie się z jednego miejsca w drugie dzięki 285 km zasięgu Hippie Caviar Motel potrzebuje zaledwie 30 minut szybkiego ładowania do odzyskania 170 km zasięgu i ponownego ruszenia w drogę. Jego silnik o mocy 90 kW (120 KM) jest zasilany z akumulatora trakcyjnego o pojemności 45 kWh, przystosowanego do ładowania z terminali prądu stałego o mocy do 80 kW. Liczne pomysłowo zaprojektowane schowki i strefy bagażowe umożliwiają bezpieczny przewóz sprzętu sportowego zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz samochodu. Gdy kanapę zamieni się w wygodne łóżko, przez ogromny panoramiczny dach można swobodnie obserwować gwiazdy. Zamontowane na dachu relingi umożliwiają przewóz na przykład nart. Ten w 100% elektryczny show car jest w pełni zgodny ze strategią Renault zmniejszania emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia pojazdu poprzez wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu, jak np. korkowe półki czy wykonana z przetworzonych opon podłoga. (z)

Hippie Caviar Motel (w środku), zaprojektowany na bazie nowego Kangoo E-Tech elektrycznego Fot. Renault

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.