Wiadomości z rynku

czwartek
25 kwietnia 2024

Parlament Europejski: stacje ładowania elektryków co 60 km, wodorowe co 100 km

14 listopada 2022
 
Parlament Europejski przyjął stanowisko negocjacyjne w sprawie przyszłych przepisów dotyczących rozwoju infrastruktury rozwoju paliw alternatywnych. W dziedzinie wodoru ambicją jest zainstalowanie stacji co 100 km wzdłuż głównych dróg. Nowe przepisy są częścią pakietu legislacyjnego „ Fit for 55 ” , który jest planem działania UE mającym na celu ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 r. w porównaniu z poziomami z 1990 r. . W przypadku pojazdów elektrycznych Parlament przyjął do 2026 r. cel jednej stacji ładowania co 60 kilometrów wzdłuż głównych dróg UE. Te same wymogi miałyby zastosowanie do samochodów ciężarowych i autobusów, ale tylko na głównych osiach transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) , z mocniejszymi stacjami ładowania. Regiony znajdujące się w niekorzystnej sytuacji, wyspy i drogi o małym natężeniu ruchu mogłyby skorzystać ze zwolnień. Posłowie zasugerowali również zainstalowanie większej liczby stacji wodorowych wzdłuż głównych dróg. Zgodnie z propozycjami Komisji Transportu Parlament zatwierdził cel, jakim jest jedna stacja co 100 km wzdłuż sieci TEN-T, a nie co 150 km pierwotnie proponowane przez Komisję Europejską. Terminy rozmieszczenia są również krótsze: do 31 grudnia 2027, a nie do 2031 roku. Szczegółowo projekt przegłosowany przez Parlament określa, że ​​stacje muszą mieć co najmniej 2 tony dziennie i być wyposażone w co najmniej jeden dystrybutor 700 barów. Ciekawostka: wspominany jest również ciekły wodór z celem jednej stacji co 400 kilometrów. Państwa członkowskie będą musiały przedstawić swoją strategię do 2024 r., aby określić, w jaki sposób zamierzają osiągnąć te cele. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.