
Fot: IRU
Fot: IRU
Wiodąca, ogólnokrajowa firma transportowa powiedziała Komisji Sądownictwa Senatu Stanów Zjednoczonych, że kradzież ładunków to kryzys dotykający cały łańcuch dostaw - w wysokości 35 miliardów USD rocznie - co wymaga natychmiastowych działań ze strony Kongresu.
Donna Lemm, dyrektor ds. strategii IMC Logistics, zeznawała w imieniu członka IRU, American Trucking Associations (ATA) na poparcie ustawy o zwalczaniu zorganizowanej przestępczości detalicznej. Ustawa ta ustanowiłaby skoordynowaną reakcję wieloagencyjną i wyposażyłaby organy ścigania w nowe zasoby, aby poradzić sobie z gwałtownym wzrostem liczby przypadków kradzieży ładunków w całym kraju.
„Wzrost kradzieży ładunków wpływa na branżę transportową w Stanach Zjednoczonych. Nie możemy milczeć" - powiedziała Donna Lemm. "Kradzież ładunków będzie nadal wzrastać, chyba że Kongres uzna powagę problemu, organy ścigania poświęcą wystarczająco dużo czasu i zasobów, a rząd federalny przejmie wiodącą rolę w koordynowaniu wysiłków na rzecz egzekwowania prawa."
Senatorowie z podkomisji rozpoczęli przesłuchanie w celu zbadania tych rozprzestrzeniających się przestępstw, które kosztują łańcuch dostaw do 35 miliardów USD rocznie przy jednoczesnym podnoszeniu cen konsumpcyjnych i kosztów ubezpieczenia. Kradzież strategiczna - forma kradzieży ładunku, która obejmuje oszustwo, oszustwo, cyberkradzież i inne wyrafinowane taktyki - wzrosła o 1500% od pierwszego kwartału 2021 roku, a średnia wartość kradzieży przekracza 200 000 USD.
Lemm podała liczne przykłady wyzwań, przed którymi stoją przewoźnicy samochodowi, nie tylko gdy walczą o udaremnienie ataku kradzieży ładunku, ale także trudności ze zgłaszaniem incydentów, gdy one występują. Lokalna policja zazwyczaj klasyfikuje kradzież ładunku jako wandalizm i uważa ją za sprawę ubezpieczeniową. W rezultacie często pomija się wzorce zachowań łamania prawa w różnych jurysdykcjach i powiązaniach z ponadnarodowymi organizacjami przestępczymi.
W jednym przypadku, dotyczącym firmy IMC Logistics, złodzieje ładunków ukradli dwa kontenery z lodówkami. Lokalna policja złożyła raport, ale nie podjęto dalszych działań. Kilka miesięcy później federalne organy ścigania przeprowadziły nalot na magazyn i natknęły się na urządzenia, które były wypełnione gotówką, służące do przemytu pieniędzy przez południową granicę. Innymi słowy, przestępstwo, które lokalna policja uznała za incydentalne, było w rzeczywistości centralnym elementem znacznie większego spisku przestępczego.
Donna Lemm wyraziła zaniepokojenie bezpieczeństwem pracowników i kierowców w łańcuchu dostaw, zauważając, że przewoźnicy drogowi inwestują miliony dolarów w wielowarstwowe zabezpieczenia, w tym w ochronę, sprzęt monitorujący, bariery drogowe, technologie śledzenia, cyberbezpieczeństwo, immobilizery silników i przyciski SOS dla kierowców. Jednak bez wsparcia ze strony federalnych organów ścigania firmy transportowe są zdane na siebie i muszą walczyć z tą plagą, a mniejsze firmy mają szczególne trudności z nadążaniem za skomplikowanymi taktykami tych przestępców.