Wiadomości z rynku

czwartek
14 sierpnia 2025

W profesjonalnej zabudowie warsztatowej firmy Bott

Renault Trafic 2.0 dCi Furgon Extra L2H2
14 sierpnia 2025

Fot. AM

 
Ten samochód nie tylko ułatwia pracę, ale pokazuje jak zorganizować sobie mobilne zaplecze do obsługi technicznej lub serwisu.

Fot. AM

 

Oszczędny mimo gabarytów

To nie jest zwykły dostawczak a połączenie doskonałej bazy technicznej z przemyślanym systemem organizacji przestrzeni roboczej, które znajduje zastosowanie w dużych korporacjach logistycznych, jak i rodzinnych firmach serwisowych. Renault Trafic jest jednym z najpopularniejszych samochodów dostawczych. A jeśli popularny, to znaczy niezawodny i funkcjonalny. W tym przypadku, testowy egzemplarz wyposażono w silnik 2.0 dCi o mocy 170 KM dysponujący momentem obrotowym 350 Nm. Jednostkę, która spełnia normę emisji spalin Euro 6 połączono z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. W takim zestawieniu średnie spalanie wynosi 7,5-8 litrów. Podczas naszych jazd w cyklu mieszanym i pokonaniu ponad tysiąca kilometrów średnia wyniosła 7,9 litra na 100 km. To nie jest źle, bo biorąc pod uwagę gabaryty auta- taka wartość wydaje się być rozsądna. Trafic dostępny jest w kliku wariantach długości i wysokości nadwozia. Tutaj wersja jest maksymalnie długa i maksymalnie wysoka. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, model nawiązuje designem do nowej gamy modelowej Renault. A więc ma charakterystyczny grill oraz nowe logo. Światła są w technologii LED. Te do jazdy dziennej umieszczono w konturach reflektorów, co nadaje atrakcyjności wizualnej pojazdowi.

Fot. AM

 

Ergonomia kabiny

Wnętrze ma być nowoczesne i jednocześnie proste i łatwe w obsłudze. I tak jest. Charakterystyczne dla dostawcza materiały wykończeniowe w większej części wykonano z twardego, ale łatwego do utrzymania w czystości tworzywa. W górnej części deski rozdzielczej (po obu stronach) zainstalowano uchwyty na napoje z wypustkami zapobiegającymi przemieszczaniu się butelki lub kubka podczas jazdy. Nad zegarami oraz w środkowej części deski znajdują się skrytki (z czego ta druga posiada dwa złącza USB). Ciekawym rozwiązaniem jest schowek w desce po stronie pasażera, działający na zasadzie szuflady. Komfortowe prowadzenie auta zapewnia multifunkcyjna kierownica pozwalająca na swobodne poruszanie się wśród danych z komputera, czy też multimediów. Idealnym rozwiązaniem jest Apple Car Play, dzięki któremu unikamy instalowaniu dodatkowych urządzeń w aucie. Fotel kierowcy z wielopłaszczyznową regulacją zapewnia wygodę nawet w dalekich trasach, co w zasadzie udało się sprawdzić podczas jednorazowego pokonania ponad 400 km trasy. Obyło się bez zmęczenia i bolących pleców. Obok kierowcy zainstalowano podwójną kanapę dla pasażerów. I tutaj niestety brakuje regulacji oparcia.

Fot. AM

 

Mobilny serwis

Przesuwne drzwi boczne do przestrzeni ładunkowej , szerokie otwarcie tylnych wrót i niska podłoga ułatwiają operowanie towarem i sprzętem nawet w ograniczonych przestrzeniach miejskich. Mamy zabudowę warsztatową trafiającą w zapotrzebowanie nabywców szukających pojazdu funkcjonalnego oraz wygodnej przestrzeni do realizacji codziennych zadań serwisowych. Jakie są zalety mobilnego warsztatu? Po pierwsze - dostępność do narzędzi i akcesoriów w jednym miejscu i możliwość pracy w terenie, a więc bezpośrednio u klienta. Po drugie, oszczędność czasu, chociażby z braku konieczności powrotu do bazy po brakujące narzędzia, bo wszystko mamy na tzw. pace. Jeśli chodzi o system regałów montowanych na pojeździe, trzeba zaznaczyć, że firma Bott jest pionierem w dziedzinie zabudów samochodowych, o czym świadczy szereg zdobytych nagród. Nie są to zwykłe, ciężkie regały a zaawansowana konstrukcja aluminiowo-stalowa charakteryzująca się niską wagą, wysoką odpornością na uszkodzenia i przede wszystkim, maksymalną elastycznością zabudowy. Zalet modułowej konstrukcji pozwalającej dostosować układ szafek, półek i szuflad do indywidualnych potrzeb jest wiele.

Fot. AM

 

Dedykowany pod różne branże

Do tego lekkie, wzmocnione materiały, podłogowe systemy szuflad, przegródki i organizery. System mocowań C-Lash i aluminiowe szyny zapewniają bezpieczeństwo narzędzi na nierównych drogach. Co ciekawe, regały Bott były poddawane testom zderzeniowym, aby sprawdzić jak się zachowują podczas, gdy pojazd ulega uszkodzeniu. Jeśli chodzi o konfigurację części roboczej, każda zabudowa projektowana jest w ścisłej współpracy z użytkownikiem. Możliwy jest wybór ilości regałów oraz rodzaje podłóg (antypoślizgowa, wodoodporna sklejka). Są też pojemniki typu Eurobox, przegródki na części zamienne, wieszaki na narzędzia ręczne i elektronarzędzia a nawet „kącik czystości” z miejscem na środki higieny oraz apteczkę. Na nabywców czekają wersje specjalistyczne dedykowane pod branże: elektryczną, hydrauliczną, naprawczą czy ogrodniczą. Duże szuflady o nośności do 70 kg oraz systemy podpodłogowe pozwalają bezpiecznie przechowywać nawet ciężkie narzędzia, które mogą być wygodnie wysunięte i wykorzystywane poza pojazdem (np. agregaty, sprężarki, duże wiertarki). Systemy mocowań i zabezpieczeń C-Lash lub szyny typu „airline” zapewniają stabilność wszystkich ładunków, minimalizując ryzyko przesuwania się.

Reasumując, Renault Trafic 2.0 dCi furgon w zabudowie warsztatowej Bott, to swoista rewolucja w mobilnym serwisie. Solidna, rozwinięta technologia napędu, wszechstronność rozmiarów i funkcjonalność przestrzeni ładunkowej. Przy tym zaawansowane, nagradzane rozwiązania Bott, co sprawia, że taki pojazd staje się niezastąpiony w pracy każdej profesjonalnej ekipy serwisowej, montażowej czy naprawczej.

Cena prezentowanego pojazdu: 134 600 zł netto
Cena zabudowy warsztatowej Bott: 29 500 zł netto

Arkadiusz Michlewicz

Fot. AM

Fot. AM

Fot. AM

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.