Fot. AM
Ten samochód nie tylko ułatwia pracę, ale pokazuje jak zorganizować sobie mobilne zaplecze do obsługi technicznej lub serwisu.
Fot. AM
Oszczędny mimo gabarytów
To nie jest zwykły dostawczak a połączenie doskonałej bazy technicznej z przemyślanym systemem organizacji przestrzeni roboczej, które znajduje zastosowanie w dużych korporacjach logistycznych, jak i rodzinnych firmach serwisowych. Renault Trafic jest jednym z najpopularniejszych samochodów dostawczych. A jeśli popularny, to znaczy niezawodny i funkcjonalny. W tym przypadku, testowy egzemplarz wyposażono w silnik 2.0 dCi o mocy 170 KM dysponujący momentem obrotowym 350 Nm. Jednostkę, która spełnia normę emisji spalin Euro 6 połączono z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. W takim zestawieniu średnie spalanie wynosi 7,5-8 litrów. Podczas naszych jazd w cyklu mieszanym i pokonaniu ponad tysiąca kilometrów średnia wyniosła 7,9 litra na 100 km. To nie jest źle, bo biorąc pod uwagę gabaryty auta- taka wartość wydaje się być rozsądna. Trafic dostępny jest w kliku wariantach długości i wysokości nadwozia. Tutaj wersja jest maksymalnie długa i maksymalnie wysoka. Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, model nawiązuje designem do nowej gamy modelowej Renault. A więc ma charakterystyczny grill oraz nowe logo. Światła są w technologii LED. Te do jazdy dziennej umieszczono w konturach reflektorów, co nadaje atrakcyjności wizualnej pojazdowi.
Fot. AM
Ergonomia kabiny
Wnętrze ma być nowoczesne i jednocześnie proste i łatwe w obsłudze. I tak jest. Charakterystyczne dla dostawcza materiały wykończeniowe w większej części wykonano z twardego, ale łatwego do utrzymania w czystości tworzywa. W górnej części deski rozdzielczej (po obu stronach) zainstalowano uchwyty na napoje z wypustkami zapobiegającymi przemieszczaniu się butelki lub kubka podczas jazdy. Nad zegarami oraz w środkowej części deski znajdują się skrytki (z czego ta druga posiada dwa złącza USB). Ciekawym rozwiązaniem jest schowek w desce po stronie pasażera, działający na zasadzie szuflady. Komfortowe prowadzenie auta zapewnia multifunkcyjna kierownica pozwalająca na swobodne poruszanie się wśród danych z komputera, czy też multimediów. Idealnym rozwiązaniem jest Apple Car Play, dzięki któremu unikamy instalowaniu dodatkowych urządzeń w aucie. Fotel kierowcy z wielopłaszczyznową regulacją zapewnia wygodę nawet w dalekich trasach, co w zasadzie udało się sprawdzić podczas jednorazowego pokonania ponad 400 km trasy. Obyło się bez zmęczenia i bolących pleców. Obok kierowcy zainstalowano podwójną kanapę dla pasażerów. I tutaj niestety brakuje regulacji oparcia.
Fot. AM
Mobilny serwis
Przesuwne drzwi boczne do przestrzeni ładunkowej , szerokie otwarcie tylnych wrót i niska podłoga ułatwiają operowanie towarem i sprzętem nawet w ograniczonych przestrzeniach miejskich. Mamy zabudowę warsztatową trafiającą w zapotrzebowanie nabywców szukających pojazdu funkcjonalnego oraz wygodnej przestrzeni do realizacji codziennych zadań serwisowych. Jakie są zalety mobilnego warsztatu? Po pierwsze - dostępność do narzędzi i akcesoriów w jednym miejscu i możliwość pracy w terenie, a więc bezpośrednio u klienta. Po drugie, oszczędność czasu, chociażby z braku konieczności powrotu do bazy po brakujące narzędzia, bo wszystko mamy na tzw. pace. Jeśli chodzi o system regałów montowanych na pojeździe, trzeba zaznaczyć, że firma Bott jest pionierem w dziedzinie zabudów samochodowych, o czym świadczy szereg zdobytych nagród. Nie są to zwykłe, ciężkie regały a zaawansowana konstrukcja aluminiowo-stalowa charakteryzująca się niską wagą, wysoką odpornością na uszkodzenia i przede wszystkim, maksymalną elastycznością zabudowy. Zalet modułowej konstrukcji pozwalającej dostosować układ szafek, półek i szuflad do indywidualnych potrzeb jest wiele.
Fot. AM
Dedykowany pod różne branże
Do tego lekkie, wzmocnione materiały, podłogowe systemy szuflad, przegródki i organizery. System mocowań C-Lash i aluminiowe szyny zapewniają bezpieczeństwo narzędzi na nierównych drogach. Co ciekawe, regały Bott były poddawane testom zderzeniowym, aby sprawdzić jak się zachowują podczas, gdy pojazd ulega uszkodzeniu. Jeśli chodzi o konfigurację części roboczej, każda zabudowa projektowana jest w ścisłej współpracy z użytkownikiem. Możliwy jest wybór ilości regałów oraz rodzaje podłóg (antypoślizgowa, wodoodporna sklejka). Są też pojemniki typu Eurobox, przegródki na części zamienne, wieszaki na narzędzia ręczne i elektronarzędzia a nawet „kącik czystości” z miejscem na środki higieny oraz apteczkę. Na nabywców czekają wersje specjalistyczne dedykowane pod branże: elektryczną, hydrauliczną, naprawczą czy ogrodniczą. Duże szuflady o nośności do 70 kg oraz systemy podpodłogowe pozwalają bezpiecznie przechowywać nawet ciężkie narzędzia, które mogą być wygodnie wysunięte i wykorzystywane poza pojazdem (np. agregaty, sprężarki, duże wiertarki). Systemy mocowań i zabezpieczeń C-Lash lub szyny typu „airline” zapewniają stabilność wszystkich ładunków, minimalizując ryzyko przesuwania się.
Reasumując, Renault Trafic 2.0 dCi furgon w zabudowie warsztatowej Bott, to swoista rewolucja w mobilnym serwisie. Solidna, rozwinięta technologia napędu, wszechstronność rozmiarów i funkcjonalność przestrzeni ładunkowej. Przy tym zaawansowane, nagradzane rozwiązania Bott, co sprawia, że taki pojazd staje się niezastąpiony w pracy każdej profesjonalnej ekipy serwisowej, montażowej czy naprawczej.
Cena prezentowanego pojazdu: 134 600 zł netto
Cena zabudowy warsztatowej Bott: 29 500 zł netto
Arkadiusz Michlewicz
Fot. AM
Fot. AM
Fot. AM