Biuro Obsługi Klienta
  • Zamknij
  • Wpisz swój adres e-mail (lub login do portalu mojagielda.pl) oraz hasło
  • E-mail
  • Hasło
  • zapamiętaj mnie na tym komputerze
  • Zarejestruj się, aby móc przeglądać historię swoich zamówień oraz przyspieszyć proces dodawania ogłoszeń.
  • Rejestracja
  • Zapomniałeś hasło?
Autor: Wojciech Frelichowski
Zdjęcia: Volkswagen
Auto Market Truck, nr 2/2008 (678)
z dnia 2008-01-11

Volkswagen Caddy Maxi - długi może więcej

Samochody dostawcze. Volkswagen Caddy Maxi, czyli największy w klasie

Długi może więcej

Caddy Maxi można poznać po wydłużonym nadwoziu. Jest najdłuższym małym furgonem na rynku.

Długi może więcej

Radio i klimatyzacja za dopłatą, tak jak i w krótszej wersji

Długi może więcej

W standardzie są boczne tylne drzwi przesuwne z prawej strony

VW Caddy Maxi, który właśnie zadebiutował na polskim rynku, jest wydłużoną wersją dostawczaka produkowanego w poznańskiej fabryce Volkswagena od ponad trzech lat. Wśród małych aut użytkowych ma najpojemniejszą ładownię - 4,2 m sześc. Volkswagena Caddy Maxi można wybrać w jednej z trzech wersji silnikowych: jednej benzynowej (1.6 102 KM) i dwóch wysokoprężnych (1.9 TDI 104 KM i 2.0 TDI 140 KM). Z motorem benzynowym i dieslem 1.9 TDI konfigurowana jest pięciobiegowa przekładnia manualna. W opcji silnik 1.9 TDI występuje również z preselekcyjną, automatyczną skrzynią DSG. Mocniejszy diesel (2.0 TDI) łączony jest tylko z sześciobiegową przekładnią ręczną.
Przedłużenie dostawczaka nie jest oryginalnym pomysłem Volkswagena. Takie auta już dawno oferują inni: Fiat (Doblo Maxi), Ford (Transit Connect LWB) czy Renault (długie Kangoo). Niemcy zrobili jednak najdłuższego małego dostawczaka. W wersji furgon ładownia użytkowego Volkswagena ma długość aż 2.250 mm (w porównaniu do zwykłej wersji więcej o 469 mm), zaś jej pojemność wynosi 4,2 m sześc. (+ 1 m sześc.). Natomiast w wersjach ze składaną ścianką pomiędzy kabiną a ładownią, po złożeniu fotela pasażera, długość przestrzeni bagażowej zwiększa się do 3 metrów. Konkurenci są tu gorsi. Np. Doblo Maxi ma ładownię o pojemności 4 m sześc., a Transit Connect LWB - 3,7 m sześć. Jednak pod względem maksymalnej ładowności Caddy Maxi ustępuje Connectowi LWB: Volkswagen może przewieźć towar o masie 875 kg, Ford zabierze 900 kg.
Dla pasażerów
Oprócz wersji furgon VW Caddy Maxi występuje w osobowo-towarowej wersji kombi. W tej odmianie oprócz miejsc dla pięciu osób (w dwóch rzędach) jest jeszcze ładownia o pojemności 1,6 m sześc. Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń przestrzeń ładunkowa ma pojemność 3,9 m sześc.
Trzecią wersją Caddy Maxi jest Life. To najbardziej osobowa odmiana tego auta, która ma trzy rzędy siedzeń dla siedmiu pasażerów. Przy pełnym wykorzystaniu siedmiu miejsc siedzących do dyspozycji jest 380 litrów pojemności bagażnika. Po zdemontowaniu trzeciego rzędu bagażnik ma 530 litrów, zaś po złożeniu środkowego rzędu siedzeń przestrzeń bagażowa wzrasta do 1.350 litrów. Funkcjonalność auta podnoszą schowki i kieszenie siatkowe. Zewnętrznie Caddy Maxi Life wyróżnia się zderzakami lakierowanymi w kolorze nadwozia oraz drzwiami przesuwanymi po obu stronach karoserii (furgon i kombi w standardzie mają takie drzwi tylko z prawej strony).
Co pod maską?
Caddy Maxi można wybrać w jednej z trzech wersji silnikowych: jednej benzynowej (1.6 102 KM) i dwóch wysokoprężnych (1.9 TDI 104 KM i 2.0 TDI 140 KM). Z motorem benzynowym i dieslem 1.9 TDI konfigurowana jest pięciobiegowa przekładnia manualna. W opcji silnik 1.9 TDI występuje również z preselekcyjną, automatyczną skrzynią DSG. Mocniejszy diesel (2.0 TDI) łączony jest tylko z sześciobiegową przekładnią ręczną.
Zwykły VW Caddy jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi (1.4 80 KM i 1.6 102 KM), dwoma dieslami (2.0 SDI 69 KM, 1.9 TDI 75 KM lub 104 KM) i jednym motorem na gaz ziemny (2.0 CNG 108 KM). Ten ostatni motor pojawi się w Caddy Maxi w drugiej połowie roku. W tym samym czasie przewidziano również wprowadzenie na rynek wersji z napędem 4x4.
Podstawowa wersja Caddy Maxi, czyli furgon z silnikiem 1.6 kosztuje 56.876 zł netto, czyli o 5.511 zł więcej niż zwykły Caddy furgon 1.6. Caddy Maxi jest produkowany w poznańskiej fabryce Volkswagena.
Historia modelu
Pierwowzór Volkswagena Caddy pojawił się w 1979 roku w USA. Był to pikap na bazie Golfa I obiegowo nazwany Rabbit Pickup. W połowie lat 90. Caddy przeszedł generalną odnowę, a za bazę posłużył model Polo. Caddy 2 był przystosowany do przewozu ładunku o wadze do 625 kg. Standardowym rozwiązaniem były dwuskrzydłowe drzwi tylne, otwierane w proporcji 60/40.
Obecny Caddy został zaprezentowany pod koniec 2003 roku. Tak jak pierwsza wersja tego modelu, bazuje na Golfie.
Podstawowe dane VW Caddy Maxi furgon z silnikiem 2.0 TDI
Dopuszczalna masa całkowita 2.342 kg
Ładowność 875 kg
Objętość ładowni 4,2 m sześc.
Wymiary ładowni długość/szerokość/wysokość 2.250/1.538/1.116 mm
Wymiary pojazdu długość/szerokość/wysokość 4.875/1.794/1.841 mm
Rozstaw osi 3.002 mm
Silnik R4, turbodiesel z pompowtrysk.
Pojemność skokowa silnika 1.968 ccm
Moc maksymalna 140 KM przy 4.000 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1.750-2.500 obr./min
Prędkość maksymalna 186 km/h
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,3 l/100 km
Skrzynia biegów manualna, 6-stopniowa
Napęd 4x2, na przednią oś
Układ hamulcowy tarcze z przodu (wentylowane) i z tyłu
Wyposażenie standardowe poduszka powietrzna dla kierowcy i ABS
Cena netto 70.516 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata bez limitu km/12 lat
Przeglądy techniczne co 20 tys. km