Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Nissan NV200 i imponująca ładownia

Samochody dostawcze. Nissan NV200, nowy mały furgon, kombi i mikrobus
01.05.2009 00:00:00
Nissan przygotowuje się do wejścia na globalny rynek małych pojazdów dostawczych, wprowadzając zupełnie nowy, mały samochód dostawczy NV200. Na rynek europejski auto trafi pod koniec tego roku. W procesie opracowywania NV200 zwracano uwagę na zapewnienie najwyższej precyzji pod względem spasowania elementów nadwozia i wnętrza, oczekiwanej przez nabywców samochodów osobowych. W celu zwiększenia przestronności kokpitu dźwignię zmiany biegów umieszczono na konsoli centralnej, wykonanej z materiału o dwóch odcieniach i otaczającej kierowcę. Nad dźwignią zmiany biegów znajdują się przyrządy do regulacji układu ogrzewania i przewietrzania oraz wnęka na radioodtwarzacz o rozmiarach 2DIN. Dzięki zastosowaniu przedniego napędu oraz tylnego zawieszenia o bardzo zwartej konstrukcji uzyskano przestrzeń ładunkową o kubaturze aż 4,1 m sześc.
NV200 będzie dostępne w trzech różnych wersjach: jako furgon oraz w dwóch siedmiomiejscowych odmianach osobowych - jako funkcjonalne towarowo-osobowe kombi oraz jako bardziej komfortowy mikrobus.
4,1 m sześc. w ładowni
W NV200 zastosowano innowacyjne pomysły na zagospodarowanie nadwozia, dzięki czemu udało się uzyskać największą przestrzeń ładunkową w tej klasie pojazdów. Mimo długości całego pojazdu wynoszącej niespełna 4,4 m długość części towarowej przekracza 2 m (2.040 mm).
Dzięki zastosowaniu przedniego napędu oraz tylnego zawieszenia o bardzo zwartej konstrukcji w NV200 zmieszczą się dwie standardowe europalety. 1,84 m wysokości oznacza, że NV200 nie jest wyższe od konkurencyjnych modeli, ale poziom podłogi (520 mm nad ziemią) jest najniższy w tej klasie pojazdów, co ułatwia załadunek. Takie rozwiązanie pozwoliło także na uzyskanie przestrzeni ładunkowej o kubaturze aż 4,1 m sześc. Ładowność samochodu wynosi 771 kg.
Składane siedzenia
Spore wnętrze przekłada się także na obfitość miejsca dla pasażerów w wersji kombi. Inaczej niż w niektórych modelach konkurencyjnych, wyposażonych w wyjmowane fotele - ciężkie i wymagające posiadania dodatkowego miejsca na ich przechowywanie po wymontowaniu z pojazdu, w wersji kombi NV200 fotele pozostają w samochodzie przez cały czas. Oparcie środkowej kanapy składa się w proporcji 60/40, co podnosi funkcjonalność pojazdu. Cały moduł można też złożyć na płasko i wsunąć pod przednie siedziska. Dwa fotele w ostatnim rzędzie składają się natomiast pojedynczo, w kierunku bocznych ścianek przedziału bagażowego.
NV200 zbudowane jest na zmodyfikowanej platformie B Nissana. W podwoziu zastosowano niezależne zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona na osobnej ramie pomocniczej i lekkie, ale solidne zawieszenie tylnej osi na resorach piórowych.
Dwa silniki i jedna skrzynia
Do wyboru będą dwa silniki, w tym jeden benzynowy i jeden wysokoprężny. Motor benzynowy to wykonana w całości z aluminium jednostka Nissana HR16 o pojemności 1,6 litra. Taki sam silnik montowany jest w modelach Micra, Note i Qashqai. Jest to szesnastozaworowa jednostka o pojemności 1.598 ccm, rozwijająca moc 108 KM i maksymalny moment obrotowy 153 Nm, współpracująca z pięciobiegową skrzynią manualną.
Diesel, także znany z Note i Micry, to ośmiozaworowa konstrukcja Renault-Nissan 1.5 dCi (K9K) o pojemności 1.461 ccm. Silnik rozwija maksymalny moment obrotowy 200 Nm i moc 86 KM. Towarzyszy mu pięciobiegowa przekładnia manualna.
Wyposażenie jak w osobówce
NV200, jako pierwszy van w tym segmencie, dostępne będzie z kamerą cofania. W kabinie znajduje się mnóstwo schowków, kieszeni i uchwytów na kubki i butelki. W górnej części schowka w desce rozdzielczej wygospodarowano ukrytą przegródkę na aparat fotograficzny, telefon komórkowy albo ważne dokumenty.
Wyposażenie obejmuje także inne elementy, typowe dla aut osobowych: inteligentny kluczyk, elektryczne szyby boczne czy ESP. Bezpieczeństwo jazdy podnosi takie wyposażenie standardowe, jak ABS z układem wspomagania hamowania awaryjnego (BA) i elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD). Standardem są dwa czołowe airbagi.
Produkcja w Barcelonie
Produkcja NV200 na rynek europejski rozpocznie się pod koniec bieżącego roku w Barcelonie (Hiszpania) obok innych modeli już produkowanych w tamtejszej fabryce, takich jak Pathfinder, pick-up Navara i Primastar (produkowany także jako Trafic dla Renault). Nissan Spanish Industrial Operations zaadaptuje dwie linie produkcyjne na potrzeby nowego modelu.
NV200 to pojazd globalny, który będzie produkowany w kilku fabrykach Nissana na świecie. Samochód zostanie wprowadzony na rynek najpierw w Japonii, wiosną 2009 r. W drugiej połowie tego roku będzie go można kupić w Europie, a później także na innych rynkach.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.