Maszyny rolnicze. Ciągnik John Deere 5R
            
				To jeden z najbardziej oczekiwanych tegorocznych debiutów na rynku ciągników. John Deere serii 5R jest maszyną uniwersalną, przeznaczoną dla gospodarstw małych i średnich, a właśnie tych w Polsce jest najwięcej. Do napędu ciągnika służy silnik wysokoprężny o pojemności 4,5 litra z systemem wtrysku bezpośredniego typu common rail. Chłodnicę (intercooler) umieszczono nad silnikiem, pod specjalną, perforowaną pokrywą. Maszyna rolnicza występuje w trzech wariantach mocy: 80, 90 i 100 KM.
Zdaniem samych konstruktorów ciągnik ten zaprojektowano specjalnie po to, aby spełnić wymagania stawiane przez rolników małych gospodarstw z produkcją roślinną, ze średnich gospodarstw z produkcją mieszaną oraz gospodarstw specjalistycznych. Konstrukcję maszyny oparto na pełnej ramie stalowej.
Ciągniki zaopatrywane są w kabiny klasy Premium. Cechą konstrukcji jest m.in. brak tylnych słupków narożnych (zamiast nich są szklane panele), co poszerza pole obserwacji. Dla zapewnienia odpowiednich warunków pracy operatorowi fotel posiada amortyzację. W zawieszeniu silnika zastosowano cztery łożyska przyczyniające się m.in. do minimalizowania drgań przenoszonych do kabiny.
Do napędu służy silnik wysokoprężny o pojemności 4,5 litra z systemem wtrysku bezpośredniego typu common rail (wcześniej jednostki tego rodzaju stosowano m.in. w ciągnikach John Deere serii 6030). Chłodnicę (intercooler) umieszczono nad silnikiem, pod specjalną, perforowaną pokrywą. Maszyna występuje w trzech wariantach mocy: 80, 90 i 100 KM. Wszystkie ciągniki mają takie same gabaryty. Napęd na cztery koła załączany jest elektrohydraulicznie.
Do wyboru są dwie przekładnie, w tym jedna z automatyczną zmianą biegów, bez potrzeby używania sprzęgła. Obie skrzynie współpracują z tempomatem, używanym wszędzie tam, gdzie wymagana jest stała prędkość obrotowa.
Zarówno w przednim, jak i w tylnym WOM zastosowano wielotarczowe sprzęgła chłodzone olejem. Zamontowano sterowanie zewnętrzne tylnym WOM (standardowo na lewym błotniku, opcjonalnie na błotniku prawym).
  
    
    
      | Silnik | wysokoprężny, czterocylindrowy | 
    
      | Moc maksymalna | 80, 90, 100 KM / 2.300 obr/min | 
    
      | Maksymalny moment obrotowy | 334, 376, 413 Nm / 1.100 obr/min | 
    
      | Liczba biegów przód / tył | 16 / 16 | 
    
      | Maksymalny udźwig podnośnika | 4.200 kg | 
    
      | Wydatek pompy hydraulicznej | 65 l/min | 
    
      | Maksymalny kąt skrętu kół przednich | 55 stopni | 
    
      | Masa własna | 3.700 kg | 
    
      | Długość / szerokość / wysokość | 3.950 / 2.175 / 2.540 mm | 
    
      | Zbiornik paliwa | 130 l |