Wiadomości z rynku

sobota
4 maja 2024

Zmodernizowane DAF LF Edition 2009

Samochody ciężarowe. Dystrybucyjny DAF Edition 2009
28.08.2009 00:00:00
DAF wprowadza na rynek dystrybucyjny model LF Edition 2009, ze zmodernizowanymi silnikami. Produkcja unowocześnionej serii rozpoczęła się w lipcu. Ciężarówki LF znajdują zastosowanie m.in. w służbach komunalnych. Specjalnie do takich zadań, jak odbieranie lub mielenie odpadów stałych, wersje 4.5 są dostępne z nową przystawką odbioru mocy o momencie obrotowym 400 Nm.
Aby zapewnić większą wydajność, ciśnienie układu wtryskowego common rail stosowanego w silnikach czterocylindrowych Paccar FR 4,5 l i sześciocylindrowych Paccar GR 6,7 l zostało zwiększone z 1.600 do 1.800 barów. Poprawiono system sterowania silników, co w połączeniu z unowocześnioną konstrukcją tłoków pozwoliło na obniżenie zużycia paliwa.
Jednostka 4.5 jest dostępna w wersjach 140, 160 i 185 KM oraz w nowej o mocy 210 KM (maksymalny moment obrotowy 760 Nm przy 1.200-1.800 obr/min).
Silnik 6.7 proponowany jest w wersjach 224, 250 i 285 KM i w nowym wariancie 300 KM (1.100 Nm przy 1.200-1.800 obr/min) w 18-tonowej wersji LF55.
Zaawansowane wysokociśnieniowe systemy wtrysku paliwa pozwalają na takie obniżenie emisji cząstek, że żaden z nich nie potrzebuje filtra sadzy, by spełnić normę Euro 5. Co więcej, wszystkie wersje silnika 4.5 są dostępne w wariancie spełniającym normę EEV, też bez filtra sadzy.
Większa wygoda kierowcy
Nowe siedzenia mają zapewnić większy komfort pracy. Informacje o pojeździe i trasie podawane są na wyświetlaczu w 35 wersjach językowych (dotychczas 14). Wszystkie wersje LF posiadają w standardzie system ostrzegający kierowcę przed obniżeniem ciśnienia w oponach.
Nowe możliwości
Ciężarówki LF znajdują zastosowanie m.in. w służbach komunalnych. Specjalnie do takich zadań, jak odbieranie lub mielenie odpadów stałych, wersje 4.5 są dostępne z nową przystawką odbioru mocy o momencie obrotowym 400 Nm. Dodatkowo wszystkie wersje 6.7 posiadają moduł do montażu generatorów zasilających agregaty do pojazdów wykorzystywanych w transporcie chłodniczym. Moduł przedłuża żywotność paska wieloklinowego, bo jest montowany bezpośrednio na silniku.
Do aut transportujących paliwo przeznaczony jest skrzynkowy tłumik, montowany na podwoziu w sposób zapewniający miejsce do instalacji pompy dystrybutora i osprzętu. Ten wariant jest też interesujący dla firm zajmujących się transportem budowlanym, ponieważ zapewnia większy prześwit pod pojazdem.
Zastosowano też nową, elektroniczną regulację hamulca działającego w zależności od ciężaru ładunku, dzięki czemu uzyskano lepszą dystrybucję mocy hamulca. Dzięki wprowadzeniu nowych uszczelek hamulce tarczowe w zmodernizowanej serii nie wymagają konserwacji.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.