Wiadomości z rynku

niedziela
28 kwietnia 2024

Valtra S - kolosy z Finlandii

Maszyny rolnicze. Ciągniki Valtra nowej serii S
25.09.2009 00:00:00
Na rynku debiutują właśnie nowe duże traktory fińskiej Valtry. To maszyny odnowionej serii S. Mogą one służyć w średnich i dużych gospodarstwach rolnych. Wyprodukowano je w pięciu wariantach (232, 262, 292, 322, 352). Wszystkie wersje mają takie same rozmiary, ciągniki rolnicze z Finlandii różnią się natomiast mocą silnika.
Seria S składa się z pięciu maszyn: 232, 262, 292, 322 i 352. Przeznaczono je do pracy jako ciągniki podstawowe w średnich i dużych gospodarstwach. Wszystkie wersje mają takie same gabaryty, dysponują też identycznym rozstawem osi 3.105 mm.
Więcej mocy
W najsłabszym wariancie jednostka napędowa uzyskuje moc 270 KM, w najmocniejszym o 100 KM więcej. Nową serię opracowano na bazie własnych konstrukcji macierzystej spółki AGCO, wytwarzającej ciągniki marki Valtra. Sercem nowej serii S jest silnik Sisu Power (znany wcześniej pod nazwą Sisu Diesel), współpracujący z bezstopniową przekładnią AVT. Silnik zaopatrzono w system selektywnej redukcji katalitycznej SCR (standard w wersji S352 i opcja w innych wersjach serii S, z wyjątkiem 232), w którym tlenki azotu redukuje się, wtryskując do spalin wodny roztwór mocznika w postaci substancji AdBlue. Technologia SCR zmniejsza m.in. zużycie paliwa o ok. 5 proc., umożliwia zwiększenie mocy bez zwiększenia obciążenia cieplnego, przedłuża żywotność oleju silnikowego oraz zwiększa trwałość jednostki. W przekładni AVT prędkość jazdy i obroty silnika reguluje się za pomocą pedału przyspieszenia, ręcznej dźwigni lub systemu automatycznego.
Poradzić sobie w każdej sytuacji
Ciągniki serii S umożliwiają obsługę dużych i skomplikowanych maszyn polowych. Tylny podnośnik ma udźwig 7.500 lub 11.000 kg. Podnośnik czołowy, o udźwigu 5.000 kg, dostępny jest również w wersjach z amortyzowaną przednią osią. Układ hydrauliczny zaopatrzono w sześć bloków hydraulicznych i bezpośrednie złącze. Nominalną wagę ciągnika wynoszącą przeciętnie ok. 10.500 kg można zwiększyć o ok. 4.000 lub 7.000 kg (koła bliźniacze).
Kabina po nowemu
Kabina została zawieszona w czterech punktach. To ma skutecznie łagodzić wstrząsy. Ciągnik można zaopatrzyć w półaktywne zawieszenie kabiny AutoComfort. W elementach sterowania (np. hamulec i przekładnia nawrotna) nie eksperymentowano, stosując rozwiązania znane z innych traktorów Valtry.
W mechanizmie wspomagania układu kierowniczego zastosowano regulowany system QuickSteer. Ciekawostkę stanowią ksenonowe reflektory. Wewnątrz kabiny jest chłodzony schowek. Wśród elementów dostępnego wyposażenia nowych ciągników Valtra serii S znajdują się np. system satelitarnego wspomagania prowadzenia Auto-Guide oraz klimatyzowany fotel kierowcy.
Dane techniczne ciągników Valtra S
Silnik wysokoprężny, sześciocylindrowy, 8.400 ccm
Moc maksymalna 265, 290, 315, 340, 375 KM
Maks. mom. obrotowy 1.185, 1.295, 1.400, 1.492 ,1.540 Nm
Liczba biegów przekładnia bezstopniowa (AVT)
Mechanizm różnicowy elektrohydrauliczny
Maksymalny udźwig podnośnika 5.000 kg
Wydatek pompy hydraulicznej 200 l/min
Maksymalny kąt skrętu kół przednich 55 stopni
Masa własna 10.300-10.650 kg
Długość / szerokość / wysokość 4.745 / 2.250 / 3.380 mm
Zbiornik paliwa 580 l
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.