Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Kia K 2700 - tani i dobry

Używane samochody dostawcze - Kia K 2700 kontener (1998-2002)
4 grudnia 2009
Niewiele aut zebrało w naszych redakcyjnych sondażach tak wiele pochwał jak Kia K 2700. Nie oznacza to jednak, że popularna szczególnie na przełomie ubiegłej i obecnej dekady "kijanka" nie ma wad. Do tych najpoważniejszych trzeba zaliczyć znikome wytłumienie kabiny i tandetne wykończenia oraz drogie części. Do plusów tego dostawczaka należą m.in. niska cena, solidne silniki, dobre systemy grzewcze i wentylacyjne.
Niewiele aut zebrało w naszych redakcyjnych sondażach tak wiele pochwał jak Kia K 2700. Nie oznacza to jednak, że popularna szczególnie na przełomie ubiegłej i obecnej dekady "kijanka" nie ma wad.
Bardzo dobra widoczność z kabiny, zarówno do przodu, jak i do tyłu (duże lusterka), znacznie lepsze niż u wielu konkurentów systemy grzewczy czy wentylacyjny w kabinie to tylko niektóre z podkreślanych walorów. Do tego rzadko zawodzący silnik i niska cena na rynku wtórnym.
Kia K 2700 należy do najtańszych aut z tego okresu w grupie dostawczaków o dmc 2,9-3,2 t. Egzemplarze, które udało nam się znaleźć w zachodnioeuropejskich komisach, wyceniano na niecałe 2 tys. euro (ok. 8 tys. zł), najdroższe kosztowały dwukrotnie więcej (ok. 4 tys. euro). W Polsce notowania K 2700 również są zachęcające, a przebiegi większości egzemplarzy umiarkowane (rzadko przekraczają 200 tys. km). Tymczasem... części do nich są droższe niż np. do VW T4.
Kontenerowce występują w trzech wersjach długości "pudła": 2.870, 3.130 i 2.200 mm (podwójna kabina). Wyboru silnika nie ma, jest tylko archaiczny, niezbyt oszczędny, ale rzadko zawodzący diesel. Spalanie w trasie na poziomie 9 l/100 km to normalka, w mieście jest to nawet o ok. 3 l więcej. Z tego powodu niektórzy użytkownicy utyskują na mały (65 l) zbiornik paliwa. Skrzynia biegów spisuje się nieźle. Nerwowość u kierowcy mogą powodować szwankujące detale, np. częste usterki wycieraczek czy zamków. Kia K 2700 jest też dość głośna - to rezultat nie tyle wyjątkowo hałaśliwego silnika, co słabego wyciszenia wnętrza (złośliwcy twierdzą, że jest całkowicie pozbawione izolacji akustycznej). Samo wnętrze, szczególnie jeśli chodzi o szerokość, też nie powala rozmiarami, wszak auto należy do mniejszych w segmencie.
Walorami są funkcjonalne zagospodarowanie szoferki oraz nisko umieszczona podłoga w części ładunkowej. Szkoda, że obraz kabiny psują tandetne elementy plastikowe, na domiar złego niestarannie spasowane. Użytkownicy skarżą się też na awaryjne elementy zawieszenia (szybko siadają amortyzatory), choć mechanicy tłumaczą to głównie systematycznym przeciążaniem pojazdów.

Ekspert

Józef Tworzydło - mechanik z Poznania
- Ze względu na umiarkowane ceny auto jest godne uwagi. Przed zakupem warto sprawdzić amortyzatory (bywają mocno zużyte, co może szybko narazić nabywcę na kolejne koszty) i układ wydechowy, bo nie należy do zbyt trwałych. Ważne są również drobiazgi w rodzaju silniczka wycieraczek czy mechanizmów otwierania szyb. Należy wymienić uszczelki w drzwiach bocznych, a także do przestrzeni ładunkowej, bo te są zazwyczaj w opłakanym stanie.

Plusy

Funkcjonalna szoferka.
Nisko umieszczona podłoga w części ładunkowej.
Znikoma awaryjność silnika.

Minusy

Tandetne tworzywa w kabinie.
Kiepskie wyciszenie wnętrza.
Szwankujące detale (np. zamki).
Drogie części zamienne.
Fabryczne dane techniczne
Auto ocenianeKia K 2700 2.7D kontener KonkurentVolkswagen T4 2.4D kontener
Dopuszczalna masa całkowita 2.900 kg 2.730 kg
Ładowność 1.200 kg 995 kg
Długość 5.130 mm 5.300 mm
Szerokość 1.750 mm 1.840 mm
Wysokość (bez ładunku) 2.410 mm 2.430 mm
Silnik / pojemność skokowa wysokoprężny, czterocylindrowy / 2.665 ccm wysokoprężny, pięciocylindrowy / 2.370 ccm
Moc maksymalna 80 KM 75 KM
przy obr/min 4.000 3.700
Maksymalny mom. obr. 169 Nm 164 Nm
przy obr/min 2.100 2.000
Prędkość maksymalna 135 km/h 130 km/h
Rozmiary części ładunkowej
długość 3.130 mm 3.100 mm
szerokość 1.750 mm 1.800 mm
wysokość 1.900 mm 1.950 mm
Ceny netto nowych części w autoryzowanych serwisach
Kia K 2700 Volkswagen T4
Chłodnica 1.200 zł 1.160 zł
Sprzęgło (tarcza+docisk+łożysko) 1.050 zł 930 zł
Reflektor 395 zł 320 zł
Tarcza hamulcowa 220 zł 190 zł
Filtr oleju 40 zł 40 zł
Filtr powietrza 70 zł 60 zł
Ceny części używanych - giełda w Przeźmierowie
Kia K 2700 Volkswagen T4
Reflektor 220 zł 110 zł
Zderzak przedni 200 zł 160 zł
Lampa tylna 120 zł 80 zł
Chłodnica 220 zł 180 zł
Przykładowe oferty na rynku wtórnym (listopad 2009 r.)
Rocznik Kia K 2700 kontener przebieg (tys. km) - cena brutto Volkswagen T4 2.4D kontener przebieg (tys. km) - cena brutto
1998 196 - 8,6 tys. zł 226 - 14,0 tys. zł
1999 169 - 10,5 tys. zł 175 - 16,5 tys. zł
2000 187 - 11,0 tys. zł 212 - 17,8 tys. zł
2001 298 - 12,8 tys. zł 148 - 19,5 tys. zł
2001 140 - 16,9 tys. zł 167 - 22,0 tys. zł
2002 164 - 19,7 tys. zł 210 - 22,4 tys. zł
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.