Wiadomości z rynku

sobota
25 czerwca 2022

Nissan Interstar - kuzyn Mastera i Movano

Samochody dostawcze. Nissan Interstar (od 2003 r.)
11.12.2009 00:00:00
"Japończyk" z Europy

Interstar zbiera dobre opinie za komfort jazdy i pewność prowadzenia

"Japończyk" z Europy

Wnętrze funkcjonalne, ale materiały nie są najwyższej jakości

"Japończyk" z Europy

Józef Tworzydło

Interstar był do niedawna jednym z mniej znanych w Polsce użytkowych Nissanów. Zyskuje na popularności dopiero od kilku lat, kiedy to na dobre ruszył import używanych aut. Te samochody dostawcze powstawały w czasach gdy Nissan tworzył grupę producencko-handlową z Renault i Oplem. Bliźniaczo podobne do Interstara są więc dostawczaki - Renault Master i Opel Movano.
Interstar jest wprawdzie autem marki japońskiej, jednak powstał już w czasie, gdy Nissan stanowił wspólną grupę producencko-handlową z Renault (bliźniaczy Master) oraz Oplem (Movano). Nie należy do najtańszych dostawczaków, ale zbiera pozytywne opinie użytkowników.
Podstawową wadą jest niestaranne wykonanie niektórych detali, np. złe spasowanie prowadnic suwanych drzwi bocznych sprawia, że te drzwi stukają. To samo dotyczy niepokojących odgłosów w kokpicie (szczególnie podczas dużych różnic temperatur), co wynika z marnej jakości tworzyw. Uciążliwe bywają zacinające się zamki drzwi czy rdzewiejące zawiasy. - Niby drobiazgi, ale potrafią człowieka zirytować - mówi pan Marek Biernat, który Interstarem jeździ już od trzech lat. Utyskiwania użytkowników dotyczą też np. niewielkiej trwałości teleskopowych amortyzatorów hydraulicznych, a także łożysk kół. Szybkiej wymiany wymagały nierzadko również stabilizatory (zarówno z przodu, jak i z tyłu). Niektórzy skarżyli się na mało trwałe tarcze hamulcowe.
Pozytywną cechą jest natomiast dobre wytłumienie komory silnika. Na liście plusów trzeba również wymienić spalanie. Wprawdzie średnie wyniki (wg wskazań użytkowników) mówiące o zużyciu ON w granicach 9-9,5 l/100 km trudno uznać za rekordowe, ale poniżej 8 l/100 km w trasie to już rezultat wart odnotowania. Minusem jest mała odporność jednostek (2,5-litrowy diesel o mocy 100, 120 lub 150 KM) na olej napędowy niskiej jakości.
Walorem jest stabilność auta - zarówno podczas jazdy bez ładunku, jak i załadowane po brzegi zachowuje się podobnie. Plusem jest funkcjonalność części towarowej, np. nisko umieszczona podłoga ładowni i wygodne drzwi (otwierają się pod kątem 270 st.).
ekspert: Józef Tworzydło, mechanik z Poznania:
- To sprawdzona konstrukcja. Zastrzeżenia można mieć m.in. do krótkiej żywotności tarcz hamulcowych, a także uszczelek pod miską olejową i pod głowicą. Wybierając auto na rynku wtórnym, radziłbym dokładniej przyjrzeć się elementom układu zawieszenia (amortyzatory), bo bywają w kiepskim stanie, a wymiana może unieruchomić auto i narazić użytkownika na dodatkowe koszty. Na zawodzące zamki, prowadnice czy zawiasy rada jest tylko jedna - trzeba je po prostu systematycznie konserwować.
Dane techniczne Nissan Interstar 2.5 dCi
DMC 3.500 kg
Ładowność 1.579 kg
Długość 5.888 mm
Szerokość 2.361 mm
Wysokość (bez ładunku) 2.490 mm
Silnik: turbodiesel z common rail, poj. 2.463 ccm
Moc maksymalna 120 KM
przy obr/min 3.500
Maks. mom. obr. 300 Nm
przy obr/min 1.500
Prędkość maks. 147 km/h
Rozmiary ładowni
długość 3.714 mm
szerokość 1.764 mm
wysokość 1.912 mm
Ceny netto nowych części w autoryzowanych serwisach
Chłodnica 1.260 zł
Sprzęgło (tarcza +docisk+łożysko) 1.350 zł
Reflektor 420 zł
Tarcza hamulcowa 190 zł
Filtr oleju 30 zł
Filtr powietrza 60 zł
Ceny części używanych - giełda w Przeźmierowie
Reflektor 160 zł
Zderzak przedni 165 zł
Lampa tylna 90 zł
Chłodnica 200 zł
Oferty na rynku wtórnym (listopad 2009 r.) Nissan Interstar 2.5 dCi furgon
Rocznik Przebieg (tys. km) Cena brutto (tys. zł)
2004 101 34
2005 145 38
2005 127 44,3
2006 99 49,5
2006 56 52
2007 104 61,2
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.