Dwuosiowe, 400-konne "czwórki" marki Scania są przeciętnie awaryjne, proste i niedrogie w serwisowaniu. Za szwedzkim ciągnikiem przemawia też solidne zabezpieczenie antykorozyjne. Są jednym z najczęściej spotykanych ciągników siodłowych na europejskich drogach, mimo, że zdarzają się im awarie. Problemów nie sprawiają hamulce, kłopotów nie ma z elektryką i elektroniką. Co kilkadziesiąt tys. km warto kontrolować układ ssący silnika (pęka połączenie między filtrem powietrza a turbiną).
Pracująca pod kabiną Scanii, zasilana pompowtryskiwaczami rzędowa "szóstka" o poj. 11,7 l i mocy 400 KM ma opinię oszczędnej i trwałej. Średnio wytrzymuje ok. dwóch mln km. Tylko w egzemplarzach z 1996 r. z tymi jednostkami dochodziło do pęknięć zbyt słabych wałków rozrządu, jednak jak podkreślają mechanicy, większość wozów z tego rocznika przeszła już remont lub wymianę motoru. Minus: "czterysetki", podobnie jak innych wersji tego silnika, nie wolno zasilać marnym paliwem, jeśli chce się uniknąć wewnętrznej korozji pompowtryskiwaczy.
Ręczne, 12-stopniowe skrzynie GRS900 są przeciętnie trwałe. Uszkodzeniom ulegają w nich m.in. synchronizatory i łożyska. Sporadycznie w sprzęgłach wyrywane jest łożysko wyciskowe.
Zarówno mechaniczne, jak i pneumatyczne zawieszenie osi jest trwałe. Powyżej 700 tys. km wymaga jednak regularnych przeglądów. Przy ok. 700-800 tys. km zdarzają się defekty drążków kierowniczych, co ok. 800 tys. km wykonuje się łożyskowanie przednich resorów, przy ok. 1 mln km przebiegu pojawiają się nadmierne luzy na łożysku przy moście. Sporadycznie psują się zawory powietrzne. Gorzej z łożyskowaniem szoferki. Defektom ulegają zawory poziomujące, tuleje łączników wahaczy, pęka stabilizator. Same kabiny są przestronne i solidnie wykończone.
Problemów nie sprawiają hamulce, kłopotów nie ma z elektryką i elektroniką. Co kilkadziesiąt tys. km warto kontrolować układ ssący silnika (pęka połączenie między filtrem powietrza a turbiną). Rama, poza egzemplarzami z pierwszych lat produkcji, jest dobrze zabezpieczona przed korozją. Ze względu na prosty dostęp do mechaniki i niedrogie podzespoły koszty serwisu nie są wygórowane.
Zbigniew Sumiński, GTL Pojazdy Użytkowe w Gdańsku:
- Czterystukonna "czwórka", jeśli jest regularnie serwisowana, nie sprawia szczególnych problemów. Zawieszenie szoferki w pojazdach bez centralnego smarowania warto smarować co kilka-kilkanaście tys. km, inaczej zacierać się będą tuleje. Oleje i filtry w wozach eksploatowanych w ruchu międzynarodowym najlepiej wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta, w polskich warunkach eksploatacyjnych, ze względu na żywotność turbiny, filtr powietrza warto zmieniać co 90 tys. km.
  
    
    
      | DMC zestawu techniczna | 44.000 kg | 
    
      | DMC zestawu administracyjna | 40.000 kg | 
    
      | Masa własna | 7.100 kg | 
    
      | Rozstaw osi | 3.700 mm | 
    
      | Poj. silnika / cylindry | 11,7 l / R6 | 
    
      | Moc maksymalna | 400 KM | 
    
      | przy obr/min | 1.900 | 
    
      | Maks. moment obr. | 1.900 Nm | 
    
      | przy obr/min | 1.050-1.300 | 
    
      | Skrzynia biegów | ręczna 12+1 | 
  
  
    
    
      | Chłodnica | 3.106 zł | 
    
      | Sprzęgło (tarcza+ docisk+łożysko) | 3.804 zł | 
    
      | Reflektor | 817 zł | 
    
      | Tarcza hamulcowa | 650 zł | 
    
      | Filtr oleju | 112 zł | 
    
      | Filtr powietrza | 149 zł | 
  
  
    
    
      | Reflektor | 350 zł | 
    
      | Zderzak przedni | 800 zł | 
    
      | Szyba czołowa | 800 zł | 
    
      | Chłodnica | 1.000 zł | 
  
  
    
    
    
      | 1996 | 1.800 | 27,0 | 
    
      | 1997 | 1.680 | 33,5 | 
    
      | 1999 | 1.400 | 38,5 | 
    
      | 2000 | 1.000 | 44,0 | 
    
      | 2001 | 870 | 52,0 | 
    
      | 2002 | 650 | 66,0 | 
    
      | 2003 | 500 | 84,0 |