Wiadomości z rynku

środa
24 kwietnia 2024

Ciągniki i osprzęt łączone na odległość

Maszyny rolnicze. Valtra LH AutoLink i EcoWOM
21.05.2010 00:00:00
Powstała nowa koncepcja podłączania osprzętu z przodu ciągnika. Teraz czynności tej nie trzeba będzie już wykonywać ręcznie. Wprawdzie różne maszyny rolnicze, takie jak kosiarki, ładowarki, zgrabiarki, chwytaki, podnośniki..., montuje się w różny sposób, ale do ciągników wyposażonych w Valtra LH AutoLink i EcoWOM można podłączyć w zasadzie każdą.
Manualne podłączanie i odłączanie osprzętu roboczego do ciągnika to niebezpieczne i pracochłonne czynności. Valtra LH AutoLink i EcoWOM mają uczynić te operacje bezpieczniejszymi i łatwiejszymi, bez wydłużania czasu niezbędnego na ich wykonanie. Jak podkreślają konstruktorzy, jest to pierwsze kompletne rozwiązanie tego typu. Całym procesem podłączania i odłączania osprzętu kierowca ciągnika steruje zdalnie. Dotyczy to zarówno wałka odbioru mocy (WOM), jak i hydrauliki zewnętrznej, a także poszczególnych złączy stanowiących układ elektryczny. Valtra LH AutoLink i EcoWOM są systemami modułowymi, dzięki czemu możliwe jest użycie jednego z nich, a także stosowanie ich razem.
Mechaniczny pomocnik
Różnego typu maszyny (kosiarki, ładowacze, zgrabiarki, chwytaki, podnośniki itp.) montuje się w różny sposób. Valtra AutoLink i EcoWOM to rozwiązanie mechaniczne, ale za pomocą specjalnego, ruchomego w kilku miejscach łącznika można przytwierdzić praktycznie każdą maszynę do przedniego, trzypunktowego układu zawieszenia traktora. Jednocześnie łączone są trzy podstawowe elementy ciągnika i osprzętu: WOM (z trzema prędkościami obrotowymi), hydraulika, a także układy elektryczne i elektroniczne. Systemem objęte są ponadto: przekładnia Powershift, opcjonalna zmiana kierunków obrotu, zabezpieczenie przed przeciążeniem, a także automatyczne włączanie sprzęgła jednokierunkowego. Wszystkimi tymi operacjami steruje kierowca ze swego fotela w kabinie.
System zintegrowany
AutoLink pracując wraz z inteligentnym systemem EcoWOM, zapewnia większe możliwości wykorzystania wałka odbioru mocy w maszynach montowanych z przodu ciągnika. Dzięki zastosowaniu specjalnego przekaźnika nominalną prędkość obrotową WOM, 1.000 obr/min, można uzyskiwać przy różnych obrotach jednostki napędowej (1.300, 1.600 oraz 2.000 obr/min). Walorem takiego rozwiązania ma być lepsze dopasowanie pracy silnika do potrzeb osprzętu roboczego, elastyczność obrotów jednostki napędowej w stosunku do obrotów WOM skutkuje też oszczędnością paliwa, a także wydłużeniem jej żywotności. Oferowana jest też specjalna przekładnia przedniego WOM umożliwiająca zmianę kierunku obrotów. Całość układu ma zabezpieczenia przed przeciążeniami występującymi podczas pracy. Układ napędowy jest zatem sterowany automatycznie.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.