Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Ładowarki made in Finland

Avant 700
03.09.2010 00:00:00
W nowej serii fińskich ładowarek Avant 700 producent wprowadził kilka nowych rozwiązań. Dzięki temu te maszyny budowlane mają lepsze parametry techniczne. Ładowarki Avant 700 są teraz bardziej wszechstronne, ergonomiczne i bezpieczne.
Określenie "ładowarka" jest uproszczeniem, bo w istocie jest to nośnik różnych narzędzi, w tym wielu wykorzystywanych na placach budów. Poza transportem materiałów, Avant może pracować z narzędziami budowlanymi, takimi jak młot wyburzeniowy, koparki do rowów, koparki podsiębierne, betoniarki, wiertła, zagęszczarki czy żurawie.
W obu modelach Avant serii 700 (745 i 750) zwiększono udźwig do 1.400 kg. Mogą one wykonywać większe zadania, niż poprzednie, mniejsze modele Avant, nie tracąc przy tym sprawdzonych walorów użytkowych.
Avant 745 przeznaczony jest do zadań, które wymagają dużej zdolności podnoszenia, wysokiego przepływu oleju w hydraulice pomocniczej i w których wystarczająca jest prędkość do 15 km/godz (siła uciągu 1.100-1.380 kp).
Model 750 do podobnych zadań, jeśli chodzi o zdolności podnoszenia i wysoki przepływ oleju w hydraulice pomocniczej, ale uzyskuje on większą prędkość (25 km/godz.) i ma większą siłę uciągu (1.600-1.880 kp).
Operator pod ochroną
W obu modelach umieszczony w przedniej części maszyny fotel operatora znajduje się tak blisko narzędzi roboczych jak tylko jest to możliwe ze względów bezpieczeństwa. Nie centrycznie względem osi maszyny położony wysięgnik zapewnia szersze pole widzenia, czyli lepszą kontrolę pracy. Operator nie musi podnosić się z fotela, aby zapewnić sobie dobrą widoczność pracujących narzędzi.
Według producenta miejsce pracy operatora zapewnia wystarczająco dużo przestrzeni nawet dla rosłego operatora. Obie maszyny mają dawać możliwość precyzyjnego sterowania napędem i przystawkami. Wyposaża się je w ramę bezpieczeństwa (ROPS) z daszkiem z pleksiglasu.
Rama chroni operatora przed urazami w przypadku uderzenia o występy np. w trakcie nieostrożnego cofania. Rama ta w połączeniu z daszkiem bezpieczeństwa FOPS spełnia normy bezpieczeństwa zgodne z ISO.
Ważną cechą maszyny tej wielkości jest sztywne połączenie przegubu, przenoszącego siłę na tylną ramę podwozia. Dzięki tej konstrukcji, wykluczającej oscylację na boki, niebezpieczeństwo wywrócenia się maszyny jest zdecydowanie mniejsze.
Ładunek pod kontrolą
Konstrukcja teleskopowego wysięgnika sprzyja stabilności maszyny. W trakcie normalnego używania, położenie wysięgnika utrzymywane jest zwykle w pozycji umożliwiającej utrzymywanie ładunku jak najbliżej ładowarki. Zwiększenie jego zasięgu poprzez teleskopowe wydłużenie stosowane jest jedynie wtedy, kiedy tego potrzebujemy.
Samopoziomowanie wysięgnika powoduje, że przenoszenie ładunku jest szybsze i bardziej precyzyjne. System samopoziomujący utrzymuje automatycznie ładunek przy wszystkich położeniach wysięgnika ładowarki.
Avant 700 standardowo wyposażany jest w czujnik przekroczenia masy załadunku. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych parametrów udźwigu, gdy tylne koła maszyny są na granicy styku, operator ostrzegany jest sygnałem dźwiękowym.
Taka maszyna jest wystarczająco zwarta do pracy w ciasnych miejscach. Konstrukcja przegubowa poprawia jej zwrotność i umożliwia boczny załadunek na małej przestrzeni. System szybkiego zaczepu zapewnia sprawne i bezpieczne mocowanie narzędzi.
Napęd hydrostatyczny obsługiwany jest dwoma pedałami (do przodu i do tyłu), zastosowano hydrauliczną pompę napędu o zmiennym wydatku i bezstopniową przekładnię hydrauliczną. Jazda ma być łatwa i płynna.
Na placach budowy Avant jest maszyną wielozadaniową. Zwarta ładowarka z napędem na cztery koła wykazuje według producenta doskonałe właściwości jezdne w terenie i może łatwo przenosić i transportować materiały sypkie, drewno, palety i inne ciężkie materiały w miejscach, dla których tradycyjne maszyny budowlane są zbyt duże i często zbyt ciężkie. Stosunkowo niewielka masa własna maszyny serii 700 umożliwia transport na przyczepie za samochodem dostawczym.
Trzy rodzaje kabin
Dostępne są trzy rodzaje kabin, oferujące różny stopień komfortu, wygody i bezpieczeństwa. Kabina L jest ekonomicznym wyborem, gdy operator chce mieć ochronę przed opadami i wiatrem z trzech stron (z przodu, z prawej strony i z tyłu). Kabina ta nie ma drzwi. Jest mocowana na standardowej ramie ROPS serii 700.
Kabina LX dodatkowo jest wyposażona w drzwi i ogrzewanie, co poprawia wygodę operatora w trudnych warunkach pogodowych. W cieplejszych porach roku drzwi i okna mogą być łatwo zdemontowane. Zarówno na kabinie typu L, jak i na kabinie LX mogą być instalowane lampy przednie, migacze, reflektor oraz sygnalizator błyskowy (wyposażenie dodatkowe).
Kabina DLX jest niezależną kabiną ROPS/FOPS, która jest montowana na maszynie zamiast standardowej ramy ROPS. Jest ona wyposażona w ogrzewanie, izolację wnętrza przed hałasem i tkaninowy fotel, radio i filtr powietrza kabinowego. W standardzie kabina DLX jest wyposażona również w lampy przednie, lampy robocze, migacze, zespół reflektorów oraz lampę błyskową. Takie wyposażenie umożliwia dopuszczenie do ruchu drogowego.
Dane techniczne
Model Avant 745 Avant 750
Długość 2.885 mm 2.885 mm
Szerokość 1.070-1.340 mm (zależy od rozmiaru kół) 1.080-1.380 mm (zależy od rozmiaru kół)
Wysokość (z kołami standard) 2.055 mm 2.070 mm
Masa 1.700 kg 1.720 kg
Koła standardowe 320/60-12 HD/ trawa/TR 320/60-12 HD/ trawa/TR
Przekładnia, napęd hydrostatic hydrostatic
Hydraulika pomocnicza 70 l/min 70 l/min
Promień skrętu wewn./ zewn. 1.240/2.780 mm 1.240/2.780 mm
Maks. wysokość podnoszenia
(z wysięgnikiem teleskopowym) 2.990 mm 3.010 mm
Maks. masa podnosz. (hydr.) 2.100 kg 2.100 kg
Maks. masa. załadunkowa (z przeciwciężarami) 1.400 kg 1.400 kg
Maks. masa przeciążenia/50 cm 1.400 kg 1.400 kg
Marka i typ silnika Kubota V2403 Kubota V2403
Moc silnika (ISO) 36 kW (49 KM) 36 kW (49 KM)
Rodzaj paliwa olej napędowy olej napędowy
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.