Wiadomości z rynku

sobota
4 maja 2024

Solo Continentala do betoniarek

Serwis i części
19.07.2013 00:00:00
Continental opracował nową oponę HDC dla branży budowlanej, która zastąpi zestawienia bliźniacze na osi napędowej. To specjalne ogumienie o podwyższonej nośności pozwala na obniżenie masy własnej pojazdu i zwiększenie ładowności. Continental HDC w rozmiarze 385/65 R 22.5 na osie napędowe zadebiutowała w nowym modelu betoniarki Mercedes-Benz Arocs Loader.
Continental opracował nową oponę HDC dla branży budowlanej, która zastąpi zestawienia bliźniacze na osi napędowej. To specjalne ogumienie o podwyższonej nośności pozwala na obniżenie masy własnej pojazdu i zwiększenie ładowności. Continental HDC w rozmiarze 385/65 R 22.5 na osie napędowe zadebiutowała w nowym modelu betoniarki Mercedes-Benz Arocs Loader.
Około połowy wszystkich pojazdów budowlanych jest wykorzystywanych na samym placu budowy. Prawie 1/3 zapewnia dostawy zaopatrzenia i materiałów budowlanych, a ok. 15% to betoniarki przewożące masę betonową prefabrykowaną. Obecnie branża budowlana zgłasza większe niż kiedykolwiek zapotrzebowanie na samochody ciężarowe, które potrafią dostosowywać się do warunków eksploatacji. Producenci pojazdów użytkowych mogą je zaoferować do sprzedaży tylko wtedy, gdy wszystkie komponenty, np. opony, potrafią niezawodnie wykonywać wyznaczone zadania. W tym celu firma Continental opracowała nową oponę dla betoniarek 8x4/4, w przypadku których liczy się ładowność. Dzięki wyższej nośności może być ona wykorzystywana na tylnych osiach napędowych, jako opona pojedyncza, ograniczając masę własną pojazdu i umożliwiając przewożenie większych ładunków.
Nowa, pojedyncza opona 385/65 R 22.5 HDC o indeksie nośności 162 pozwala na przewóz ładunków do 9,5 t metrycznej, zamiast normalnych 9,0 ton metrycznych. Dodatkowo przy ograniczeniu maksymalnej dopuszczalnej prędkości do indeksu J umożliwia obciążenie osi nawet 10 tonami metrycznymi (164 J). Wytrzymałe opasanie opony HDC 385/65 R 22.5, uniwersalna mieszanka gumowa i specjalnie opracowany bieżnik mają zapewniać dobrą przyczepność, odporność na przecięcia oraz wysoką trwałość. Dzięki temu betoniarki są wyposażone zarówno do jazdy pod drogach asfaltowych, jak i w nierównym terenie budowy, nawet z pełnym ładunkiem. Ponadto dzięki przesunięciu mocowania kół na zewnątrz, szerokie opony napędowe znajdują się w równej linii z zewnętrzną krawędzią błotników. Oznacza to szeroki rozstaw kół i większą stabilność pojazdu.
Niezagrożone pozostają też niezawodność i bezpieczeństwo. Zazwyczaj betoniarki mają zasięg ok. 70 km. Przy tak krótkich dystansach oponę można szybko wymienić w razie przebicia - tym bardziej, że najpilniejsze problemy z oponami pojawiają się zwykle na placu budowy, a nie na drogach. Na niski poziom akceptacji dla opon pojedynczych w branży budowlanej wpływ mają często aspekty psychologiczne. Continental opracował więc oponę HDC 385/65 R 22.5 z tak dużym zapasem nośności, że w przypadku awarii jednej opony pozostałe trzy opony napędowe mają poradzić sobie z pełnym obciążeniem przy zachowaniu ograniczonej prędkości.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.