Wiadomości z rynku

piątek
29 marca 2024

Coraz więcej pojazdów w leasingu

Małe i duże samochody bez angażowania gotówki
20 lipca 2018
Leasing pojaz­dów w Pol­sce cie­szy się coraz więk­szym powo­dze­niem. Doty­czy to zarówno pojaz­dów oso­bo­wych i dostaw­czych do 3,5 t (w struk­tu­rze rynku trans­ak­cje te mają ten­den­cję rosnącą i sta­no­wią już 46,5% – wg danych Związku Pol­skiego Leasingu za pierw­szy kwar­tał 2018 r. – dane za pierw­sze pół­ro­cze będą publi­ko­wane dopiero na koniec lipca), jak i środ­ków trans­portu cięż­kiego (27,1 proc. udział). Przed­się­biorcy chęt­nie korzy­stają z leasingu i pożyczki inwe­sty­cyj­nej, ofe­ro­wa­nej przez firmy leasin­gowe. 
War­tość nowych kon­trak­tów pol­skich leasin­go­daw­ców, doty­czą­cych finan­so­wa­nia pojaz­dów lek­kich w I kwar­tale 2018 r. wynio­sła 8,6 mld zł, przy 23,1 proc. dyna­mice (rok do roku) dla tego seg­mentu. Od stycz­nia do końca marca 2018 r., pol­scy leasin­go­dawcy pod­pi­sali także nowe kon­trakty, odno­szące się do takich akty­wów jak cią­gniki sio­dłowe, naczepy/przy­czepy, pojazdy cię­ża­rowe powy­żej 3,5 tony, auto­busy, samo­loty, statki czy środki trans­portu kole­jo­wego, o łącz­nej war­to­ści 5 mld zł. Dyna­mika seg­mentu środ­ków trans­portu cięż­kiego po I kwar­tale br. wynio­sła 18,1 proc. (r/r). 
Lide­rem na rynku leasingu pojaz­dów jest Grupa Idea Getin Leasing – war­tość leasin­go­wa­nych pojaz­dów po pierw­szym kwar­tale 2018 r. wynio­sła w tej fir­mie, wg danych ZPL, 1.525,4 mln zł netto. Idea Getin Leasing wie­dzie prym także w leasingu pojaz­dów cię­ża­ro­wych (278,5 mln zł) i cią­gni­ków sio­dło­wych (330,9 mln zł) oraz naczep i przy­czep (157,5 mln zł). 
Z pro­wa­dzo­nego suk­ce­syw­nie przez ZPL bada­nia koniunk­tury branży leasin­go­wej, prze­pro­wa­dza­nego wśród osób odpo­wie­dzial­nych za sprze­daż w fir­mach zrze­szo­nych w ZPL, wynika, że w II kwar­tale 2018 r. powinna popra­wić się aktyw­ność ryn­kowa, w zakre­sie liczby i war­to­ści wpły­wa­ją­cych wnio­sków. 43 proc. respon­den­tów spo­dzie­wało się wzro­stu zatrud­nie­nia i jest to dwa razy licz­niej­sza grupa w porów­na­niu do pro­gnoz na I kw. br. Badane firmy ocze­ki­wały wyż­szego poziomu finan­so­wa­nia we wszyst­kich seg­men­tach rynku, w szcze­gól­no­ści w rynku pojaz­dów lek­kich. 

Rośnie opty­mizm wśród firm trans­por­to­wych

Ubie­gły rok zakoń­czył się dla branży finan­so­wa­nia trans­portu cięż­kiego na lek­kim plu­sie, choć jesz­cze w poło­wie 2017 r. nastroje w branży były wyjąt­kowo pesy­mi­styczne – trans­por­towcy zma­gali się z licz­nymi ogra­ni­cze­niami, jak rosnące koszty pro­wa­dze­nia dzia­łal­no­ści, brak wykwa­li­fi­ko­wa­nych kie­row­ców, pro­blemy finan­sowe kon­tra­hen­tów, dodat­kowe opłaty dro­gowe czy nowe ure­gu­lo­wa­nia prawne, w tym zaostrzone prze­pisy w Euro­pie, które doty­czyły prac nad Pakie­tem Mobil­no­ści. 
– Można było odczuć, że rynek trans­portu jest już wyraź­nie nasy­cony, jed­nak w dru­giej poło­wie roku nastą­piło odbi­cie i prze­woź­nicy przy­stą­pili do inwe­sty­cji – zauwa­żył Wal­de­mar Topiń­ski, dyrek­tor zarzą­dza­jący obsza­rem han­dlo­wym w Idea Getin Leasing S. A. – Firmy zaczęły roz­wi­jać tabor, wymie­niać stare pojazdy na nowe, zgodne z normą spa­la­nia Euro 6, co jest szcze­gól­nie istotne dla przed­się­biorstw obsłu­gu­ją­cych prze­wozy mię­dzy­na­ro­dowe. 
Czyn­niki makro­eko­no­miczne, jak rosnący wzrost gospo­dar­czy, wzrost pro­duk­cji prze­my­sło­wej w Euro­pie oraz eks­port sprzy­jają pol­skim prze­woź­ni­kom, któ­rzy wyka­zują wyraźny wzrost popytu na swoje usługi w całej Euro­pie i potrze­bują więk­szej liczby środ­ków trans­portu do obsługi nowych zamó­wień. 
– Sza­cu­jemy, że w dal­szej per­spek­ty­wie 2018 r. zapo­trze­bo­wa­nie na pol­skie usługi trans­por­towe będzie nie­prze­rwa­nie rosło, a rodzimy rynek TSL powi­nien na­dal wzra­stać. W Idea Getin Leasing będziemy wspie­rać branżę, pro­po­nu­jąc nasze inno­wa­cyjne pro­dukty dedy­ko­wane trans­por­towi, a w kon­se­kwen­cji – będziemy roz­wi­jać się szyb­ciej niż rynek i tym samym wzmoc­nimy pozy­cję lidera finan­so­wa­nia tego seg­mentu – oce­nił Wal­de­mar Topiń­ski. 

Im więk­sza firma tym czę­ściej sięga po leasing

Pod­sta­wo­wym źró­dłem finan­so­wa­nia sek­tora MŚP są środki wła­sne (80,3 proc. wska­zań). Ale już co drugi przed­się­biorca inwe­stuje dzięki leasin­gowi – wynika z „Baro­me­tru EFL”. Co istotne, świa­do­mość korzy­ści wyni­ka­ją­cych z leasingu rośnie wraz z wiel­ko­ścią firmy – z tej formy finan­so­wa­nia korzy­sta 29 proc. mikro firm, 61 proc. małych firm i aż 73 proc. śred­nich. Bio­rąc pod uwagę sek­tory, na leasing naj­czę­ściej decy­dują się przed­się­biorstwa pro­duk­cyjne, trans­por­towe i budow­lane. 
– Gotówka jako naj­czę­ściej wybie­rane źró­dło finan­so­wa­nia inwe­sty­cji mnie cie­szy, gdyż ozna­cza, że „pra­cuje” i przy­czy­nia się do wzro­stu war­to­ści przed­się­biorstwa – zwró­cił uwagę Rado­sław Kuczyń­ski, pre­zes EFL. – Żałuję jed­nak, że wciąż mamy do czy­nie­nia z tak dużą dys­pro­por­cją pomię­dzy naj­mniej­szymi a naj­więk­szymi podmio­tami z sek­tora MŚP, które się­gają po leasing. W tym momen­cie jest to instru­ment, po który bez więk­szych prze­szkód może się­gnąć nie tylko firma z dłu­go­let­nią histo­rią zatrud­niająca kil­ka­dzie­siąt czy kil­ka­set osób, lecz także młody przed­się­biorca pro­wa­dzący jed­no­oso­bową dzia­łal­ność gospo­dar­czą. W takim przy­padku korzy­ści wyni­ka­jące z leasingu mogą oka­zać się szcze­gól­nie istotne, gdyż nie anga­żuje on dużych zaso­bów pie­nięż­nych – poziom wkładu wła­snego może być równy zeru, nie blo­kuje zdol­no­ści kre­dy­to­wej podmiotu i, co wię­cej, pozwala, aby inwe­sty­cja zara­biała „sama na sie­bie” w trak­cie umowy leasin­go­wej. 
Patrząc na cały sek­tor MŚP, naj­czę­ściej wybie­ra­nym źró­dłem finan­so­wa­nia inwe­sty­cji są środki wła­sne (90,3 proc. wska­zań). Jed­nak spo­glą­da­jąc na wiel­kość podmio­tów sytu­acja przed­sta­wia się już tro­chę ina­czej. O ile w przy­padku mikro i małych firm gotówka wie­dzie prym nad zewnętrz­nymi for­mami finan­so­wa­nia, o tyle „śred­niaki” chęt­niej niż do wła­snych kie­szeni zaglą­dają do ban­ków lub firm leasin­go­wych. Ze środ­ków wła­snych korzy­sta dwie trze­cie przed­się­biorstw zatrud­niających od 50 do 249 pra­cow­ni­ków (66,7 proc.), pod­czas gdy z kre­dytu ban­ko­wego 8 na 10 (81,7 proc.), a z leasingu 73,3 proc. 
Nie­zmien­nie widać też drugą ten­den­cję, zgod­nie z którą, im firma zatrud­nia wię­cej pra­cow­ni­ków, tym czę­ściej korzy­sta z leasingu. Pod­czas gdy wśród mikro firm 29 proc. zarzą­dza­jących bazuje na leasingu, to wśród małych ten odse­tek jest już dwa razy wyż­szy i wynosi 61 proc., a wśród śred­nich podmio­tów aż 2/3 przed­się­bior­ców finan­suje swoją dzia­łal­ność leasin­giem. Wynik ten kore­spon­duje z naj­więk­szym opty­mi­zmem wśród „śred­nia­ków” doty­czą­cym pla­nów inwe­sty­cyj­nych na naj­bliż­sze mie­siące. 
Sporo, bo aż 72,5 proc. przed­się­biorstw korzy­sta z leasingu w trans­por­cie. W tym przy­padku wynika to z faktu, że więk­szość floty pojaz­dów jeździ wła­śnie „w leasingu”. 

Szyb­szy dostęp do finan­so­wa­nia

Z badań Leasing Index wynika, że szyb­kość decy­zji i mini­mum doku­men­tów to główne kry­te­ria, któ­rymi posłu­gują się klienci przy wybo­rze oferty leasin­go­wej. BZ WBK Leasing wycho­dzi naprze­ciw tym ocze­ki­wa­niom i uła­twia uzy­ska­nie finan­so­wa­nia przez zmiany w pro­duk­tach. Z per­spek­tywy przed­się­bior­ców ozna­cza to mniej for­mal­no­ści i krót­szy czas ocze­ki­wa­nia na przedmiot leasingu. 
– Według naszych obser­wa­cji, popar­tych wyni­kami badań Leasing Index, w więk­szo­ści przy­pad­ków klienci, przed­sta­wi­ciele MŚP w Pol­sce wska­zy­wali, że na wybór dostawcy usług leasin­go­wych ma wpływ atrak­cyj­ność cenowa (35 proc.), ale nie tylko – powie­dział Daniel Mro­zek, dyrek­tor mar­ke­tingu i wspar­cia sprze­daży w BZ WBK Leasing. – Przed­się­biorcy coraz czę­ściej zwra­cają rów­nież uwagę na inne ele­menty, takie jak dopa­so­wa­nie oferty do potrzeb przed­się­biorstwa (13 proc.) czy też wybór takiej, która miała przej­rzy­ste i bez­pieczne zapisy umowy (11%). 
Obsługa klienta zarówno przed, jak i po zawar­ciu umowy leasingu musi stać na bar­dzo wyso­kim pozio­mie. O ponow­nym wybo­rze danej firmy czę­sto decy­duje zado­wo­le­nie klienta z kon­taktu z firmą leasin­gową w trak­cie umowy, zwłasz­cza gdy coś się dzieje z przedmio­tem lub płat­no­ściami. 
– Od zawsze dzia­łamy zgod­nie z zasadą, że zado­wo­lony klient to szansa na roz­wój biznesu w przy­szło­ści, co potwier­dzają wyniki badań. Ponad 90 proc. przed­się­biorstw z seg­mentu MŚP oce­nia dobrze lub bar­dzo dobrze współ­pracę ze swoim leasin­go­dawcą. – pod­kre­ślił Daniel Mro­zek. – Z myślą o klien­tach bizne­so­wych doce­nia­ją­cych ela­stycz­ność i oszczęd­ność czasu, regu­lar­nie uprasz­czamy spo­sób uzy­ska­nia finan­so­wa­nia i przy­spie­szamy wyda­wa­nie decy­zji. 
Dzięki wpro­wa­dzo­nym zmia­nom dużo wię­cej przedmio­tów tra­fiło do zbioru, w któ­rym dla uzy­ska­nia finan­so­wa­nia BZ WBK Leasing zmniej­szył wymogi doku­men­towe, a decy­zje zapa­dają szyb­ciej. Doty­czy to rów­nież więk­szej grupy przedmio­tów uży­wa­nych. Pod­nie­siony został poziom zaan­ga­żo­wa­nia mak­sy­mal­nego w ofer­cie Auto­le­asingu, obec­nie kwota finan­so­wa­nia poje­dyn­czej trans­ak­cji wynosi 150 tys. zł netto zamiast dotych­cza­so­wych 120 tys. zł. Auto­le­asing to finan­so­wa­nie zakupu nowych pojaz­dów, z któ­rego mogą skorzy­stać nawet firmy, które dopiero roz­po­częły swoją dzia­łal­ność, tzw. start-upy. Skala zmian jest duża i może prze­ło­żyć się na wzrost liczby szyb­ciej wyda­wa­nych decy­zji o przy­zna­niu finan­so­wa­nia – nawet o 30 proc. 
– Przy odświe­ża­niu zasad przy­zna­wa­nia finan­so­wa­nia zwięk­szy­li­śmy także dostęp­ność trans­ak­cji, dla któ­rych nie ma koniecz­no­ści sto­so­wa­nia zabez­pie­cze­nia wekslo­wego. Dzięki temu dostęp­ność finan­so­wa­nia BZ WBK Leasing jest nie tylko więk­sza, ale rów­nież szyb­sza i wygod­niej­sza – pod­kre­ślił D. Mro­zek. 

Prze­ta­so­wa­nia na rynku 

W lutym br. spółki leasin­gowe Idea Leasing S. A. i Getin Leasing S. A. prze­kształ­ciły się w Idea Getin Leasing S. A. W wyniku fuzji powstała jedna z naj­więk­szych firm leasin­go­wych w Pol­sce i Euro­pie Środ­ko­wej, spółka roz­wijająca się znacz­nie szyb­ciej niż rynek, lider finan­so­wa­nia środ­ków trans­portu dla firm. 
– Połą­czy­li­śmy dwie silne, rów­no­rzędne, doświad­czone orga­ni­za­cje o ponad­prze­cięt­nym poten­cjale ryn­ko­wym – sko­men­to­wał Marek Bauer, pre­zes Zarządu Idea Getin Leasing S. A. – Suma naj­lep­szych prak­tyk bizne­so­wych oraz wyso­kie kom­pe­ten­cje naszego połą­czo­nego zespołu gwa­ran­tują klien­tom dostęp do naj­szer­szej, kom­plek­so­wej oferty finan­so­wej dla firm, dodat­kowo wzmac­nia­nej moż­li­wo­ściami Idea Banku oraz Getin Noble Banku, które finan­sują naszą dzia­łal­ność leasin­gową. 
Stra­te­gicz­nym celem Idea Getin Leasing jest dal­szy wzrost wyniku finan­so­wego, umoc­nie­nie pozy­cji lidera pod wzglę­dem war­to­ści i ilo­ści finan­so­wa­nych pojaz­dów, roz­wój inno­wa­cyj­nych pro­duk­tów dla przed­się­bior­ców oraz pozy­ska­nie nowych part­ne­rów bizne­so­wych. 
Przed połą­cze­niem, Idea Leasing dzia­łała szcze­gól­nie w dwóch seg­men­tach rynku: leasingu oraz zarzą­dza­nia flotą, kon­cen­tru­jąc się przede wszyst­kim na finan­so­wa­niu zakupu środ­ków trans­portu cięż­kiego oraz maszyn i urzą­dzeń. Getin Leasing pro­wa­dził nato­miast dzia­łal­ność w seg­men­tach: leasingu i sprze­daży kre­dy­tów samo­cho­do­wych, kon­cen­tru­jąc się na finan­so­wa­niu zakupu pojaz­dów oso­bo­wych. Połą­czona spółka Idea Getin Leasing S. A. ofe­ruje przed­się­bior­com pełną ofertę, skie­ro­waną zarówno do MSP, jak i podmio­tów dopiero roz­po­czy­na­ją­cych swoją dzia­łal­ność. 
Fuzja Idea Leasing S. A. i Getin Leasing S. A. to dru­gie połą­cze­nie spółek leasin­go­wych reali­zo­wane wśród podmio­tów powią­za­nych z Grupą Kapi­ta­łową Idea Banku w ciągu ostat­nich lat. W 2014 r. Idea Bank S. A. nabyła i włą­czyła w struk­tury Idea Leasing S. A. jedną z naj­więk­szych pol­skich firm leasin­go­wych – VB Leasing Pol­ska S. A. 
W 2017 r. Idea Getin Leasing S. A. (rapor­tu­jąca do Związku Pol­skiego Leasingu jako Grupa Idea Getin Leasing) osią­gnęła wynik 7,62 mld zł netto udzie­lo­nego finan­so­wa­nia, co daje jej 11,4% udziału w rynku leasingu rucho­mo­ści. Ubie­gło­roczny wynik ozna­cza wzrost sprze­daży aż o 29,1% w sto­sunku do 2016 r., przy dyna­mice rynku leasingu rucho­mo­ści ok. 15,6% r/r. Spółka, która roz­wija się nie­mal dwa razy szyb­ciej niż rynek, jest dziś nie­kwe­stio­no­wa­nym lide­rem finan­so­wa­nia pojaz­dów, zarówno lek­kich – do 3,5 t, jak i środ­ków trans­portu cięż­kiego oraz lide­rem dyna­miki wśród 5 naj­więk­szych firm leasin­go­wych w Pol­sce. 
W 2017 r. Idea Getin Leasing sfi­nan­so­wała rekor­dową liczbę ponad 66,1 tys. środ­ków trans­portu, w tym aż 50,5 tys. samo­cho­dów oso­bo­wych i lek­kich dostaw­czych, co sta­nowi aż 18,2% całego seg­mentu pojaz­dów o do 3,5 t. 
Spółka jest także lide­rem finan­so­wa­nia cięż­kich środ­ków trans­portu, gdzie odno­to­wuje wzro­sty znacz­nie szyb­sze niż rynek. W ciągu dwu­na­stu mie­sięcy 2017 r. war­tość sfinan­so­wa­nych przez Idea Getin Leasing cią­gni­ków sio­dło­wych wynio­sła 1,27 mld zł (wzrost aż o 22,1% r/r), a naczep i przy­czep – 0,63 mld zł (wzrost aż o 23,8% r/r). 
Ostat­nio, drugi rok z rzędu, Idea Getin Leasing otrzy­mała tytuł Marki God­nej Zau­fa­nia. Marka Godna Zau­fa­nia to bada­nie mające na celu pozna­nie opi­nii przed­się­bior­ców na temat naj­lep­szych marek, pro­duk­tów i usług skie­ro­wa­nych do biznesu. Gło­sami przed­się­bior­ców Idea Getin Leasing została wybrana ponow­nie na lidera zaufa­nia wśród wszyst­kich firm z branży leasin­go­wej. 
Bada­nie Marka Godna Zau­fa­nia zostało prze­pro­wa­dzone przez wydawcę mie­sięcz­nika „My Com­pany Pol­ska” w stycz­niu 2018 r. Za reali­za­cję i opra­co­wa­nie bada­nia odpo­wia­dała firma Kan­tar Mil­l­ward Brown. Bada­nie zostało zreali­zo­wane na pró­bie 951 przed­się­bior­ców, któ­rzy wymie­nili łącz­nie ponad 184 zna­nych sobie i cenio­nych marek. Uro­czy­sta gala wrę­cze­nia sta­tu­etek nagro­dzo­nym fir­mom odbyła się 5 czerwca w War­sza­wie. 

Uży­wane w leasingu

Leasing jest także wio­dącą formą finan­so­wa­nia trans­ak­cji doty­czą­cych pojaz­dów uży­wa­nych. Tak jest np. w OK TRUCKS, marce zaj­mu­ją­cej się sprze­dażą i mar­ke­tin­giem uży­wa­nych pojaz­dów cer­ty­fi­ko­wa­nych przez Iveco. Finan­so­wa­niem w tym przy­padku zaj­muje się Iveco Capi­tal. 
Jak powie­dział nam Piotr Winiar­ski, Dyrek­tor Sprze­daży w OK Trucks, nabywcy korzy­stają z najmu rocz­nego lub dwu­let­niego oraz leasingu trzy­let­niego. Klient w każ­dym przy­padku płaci raty mie­sięczne. W naj­mie rata obej­muje gwa­ran­cję na zespół napę­dowy i układ wyde­chowy oraz ubez­pie­cze­nie. W dru­gim warian­cie najmu uzu­peł­nie­niem jest Iveco Mobi­lity Care – tzw. gwa­ran­cja mobil­no­ści. W przy­padku unie­ru­cho­mie­nia pojazdu w tra­sie, w kraju lub za gra­nicą, wszel­kie naprawy o war­to­ści do 5 tys. euro, łącz­nie z holo­wa­niem, pokrywa Iveco. Kolejne moż­li­wo­ści to pełna gwa­ran­cja na pojazd, a także obję­cie go kon­trak­tem (ser­wis i naprawy). W takim przy­padku użyt­kow­nik pojazdu, poza rata mie­sięczną, musi tylko kupo­wać paliwo, ewen­tu­al­nie finan­so­wać usterki zwią­zane z opo­nami. 
Nabywcy w więk­szo­ści decy­dują się na takie kon­trakty. Ich zaletą jest prze­wi­dy­wal­ność kosz­tów. 
Przy 3-let­nim leasingu klient może dowol­nie wybie­rać ze wszyst­kich dodat­ko­wych opcji. Rata może zawie­rać tylko spła­cany kapi­tał, który można uzu­peł­nić o ubez­pie­cze­nie, dowolną gwa­ran­cję, Iveco Mobi­lity Care czy też kon­trakt ser­wi­sowy. 
– Sta­ramy się, żeby nasze usługi speł­niamy potrzeby klien­tów – dodał P. Winiar­ski. – Leasing lub najem naszych pojaz­dów to gwa­ran­cja spo­koju użyt­ko­wa­nia. Każdy samo­chód jest spraw­dzany pod wzglę­dem tech­nicz­nym przez zewnętrzną firmę. Wyjeż­dża­jąc poza bramę naszego punktu sprze­daży nie zosta­wiamy klien­tów samym sobie. Ofe­ru­jemy 24-godzinną opiekę Mobi­lity Care, dzia­ła­jącą w całej Euro­pie. Utk­ną­łeś na odlu­dziu? Zadzwoń, napra­wimy usterkę, a Ty znów będziesz w tra­sie!

Z pomocą bro­ke­rów

Nabywcy pojaz­dów mogą sami wybie­rać firmy leasin­gowe, ale w wielu przy­pad­kach korzystne jest wspar­cie ze strony pro­fe­sjo­nal­nych dorad­ców, np. firm bro­ker­skich. Przy­kła­dem jest FI Finance Pol­ska, w któ­rej doradcy porów­nują oferty naj­więk­szych ban­ków i firm leasin­go­wych oraz sta­rają się zapew­nić nabywcy pojazdu naj­ko­rzyst­niej­sze warunki finan­so­wa­nia. Oferty przy­go­to­wy­wane są bez dodat­ko­wych kosz­tów pro­wi­zyj­nych w opar­ciu o kal­ku­la­cje pozy­ski­wane od 13 part­ne­rów finan­so­wych. 
Firma ma ponad dzie­się­cio­let­nie doświad­cze­nie w finan­so­wa­niu środ­ków trans­portu oraz pojaz­dów oso­bo­wych. Ofe­ruje m.in. leasing, kre­dyt i wyna­jem długo lub krót­ko­ter­mi­nowy. Poprzez sieć part­ne­rów zapew­nia moż­li­wość zakupu każ­dego rodzaju środka trans­portu bez względu na markę, rodzaj, wiek i spe­cy­fi­ka­cję pojazdu. 
W ofer­cie posiada uży­wane i fabrycz­nie nowe pojazdy. Dzięki dużej licz­bie zamó­wień i uni­kal­nemu sys­te­mowi raba­tów, naj­czę­ściej dostar­cza samo­chody w cenie niż­szej niż u auto­ry­zo­wa­nych deale­rów. 
FI Finance Pol­ska ofe­ruje leasing dla nowo zało­żo­nych przed­się­biorstw już od pierw­szego dnia dzia­łal­no­ści. Dekla­ruje, że sfinan­suje prak­tycz­nie każdy pojazd z udzia­łem wła­snym na pozio­mie 10%. Jeżeli klient pla­nuje zakup nowego samo­chodu oso­bo­wego do kwoty 100 tys. zł, a jego firma działa już trzy mie­siące, umoż­li­wia się otrzy­ma­nie leasingu z udzia­łem wła­snym w wyso­ko­ści 1%. 
Firma spe­cja­li­zuje się w finan­so­wa­niu trans­portu. Współ­pra­cuje z sie­cią dostaw­ców cią­gni­ków sio­dło­wych, samo­cho­dów cię­ża­ro­wych oraz naczep. Ponie­waż działa na zasa­dach przed­sta­wi­ciel­stwa 13 firm leasin­go­wych, może funk­cjo­no­wać ela­stycz­nie. Nie ogra­ni­cza się do przed­sta­wiania klien­tom oferty jed­nego „naj­lep­szego” leasingu. Pra­cow­nicy zawsze wyja­śniają róż­nice w warun­kach pro­po­no­wa­nych przez towa­rzy­stwa leasin­gowe. 
Wspól­nie z firmą Bus Trans Tech­nik Sp. z o. o., wyłącz­nym dys­try­bu­to­rem auto­bu­sów i auto­ka­rów Oto­kar na rynku pol­skim, ofe­ruje part­ner­ski pro­gram finan­so­wa­nia pod nazwą OTOKAR Leasing. Oprócz niskich kosz­tów finan­so­wa­nia auto­bu­sów, nabywca otrzy­muje korzystne i nego­cjo­wane warunki wie­lo­let­niego ubez­pie­cze­nia komu­ni­ka­cyj­nego. 
Oferta doty­czy rów­nież auto­bu­sów uży­wa­nych, sprze­da­wa­nych przez Bus Trans Tech­nik. 
Jak twier­dzi Paweł Maka­re­wicz, wła­ści­ciel FI Finance Pol­ska więk­szość firm leasin­go­wych w Pol­sce trak­tuje spółki prawa han­dlo­wego z kapi­tałem zagra­nicz­nym, jako podmioty podwyż­szo­nego ryzyka. Dla­tego uzy­ska­nie leasingu jest trudne. W tym przy­padku dekla­ruje: „jeżeli Twoja spółka prze­kro­czyła 2 lata dzia­łal­no­ści, obie­cu­jemy decy­zję kre­dytową w 24 godziny od momentu otrzy­ma­nia kom­pletu doku­men­tów leasin­go­wych. Umoż­li­wiamy finan­so­wa­nie do 500 tys. zł z udzia­łem wła­snym 5% w opar­ciu o uprosz­czone pro­ce­dury kre­dytowe. ”
Jako jeden z naj­więk­szych bro­ke­rów leasin­go­wych w Pol­sce FI Finance Pol­ska czę­sto posiada moż­li­wość ponad­stan­dar­do­wego obni­ża­nia marż leasin­go­wych do pozio­mów nie­osią­gal­nych przez deale­rów samo­cho­do­wych czy zwy­kłych pośred­ni­ków. 
– Dzięki dużym wolu­me­nom czę­sto możemy obni­żać marże, na zasa­dzie „duży może wię­cej” – powie­dział nam Paweł Mar­kie­wicz. – Mamy pod­pi­sane umowy o współ­pracy z róż­nymi dostaw­cami, spe­cjalne pro­gramy, z nego­cjo­wa­nym, niskim opro­cen­to­wa­niem, gdzie klient nie ponosi opłat np. za zmiany har­mo­no­gramu, reje­stra­cję, za foto­ra­dary, co stan­dar­dowo bywa ujęte w tabe­lach opłat i pro­wi­zji. Moja firma w tym roku za te dedy­ko­wane pro­dukty zdo­była godło Ryn­kowy Lider Inno­wa­cyj­no­ści, nada­wane przez redak­cję Gazety Praw­nej – zna­leź­li­śmy się w gro­nie wyróż­nio­nych poten­ta­tów ryn­ko­wych. 
Firma ofe­ruje pre­fe­ren­cyjne stawki na ubez­pie­cze­nia cią­gni­ków sio­dło­wych, auto­bu­sów oraz pojaz­dów oso­bo­wych. Jej przed­sta­wi­ciele, w zależ­no­ści od liczby pojaz­dów, szu­kają roz­wią­zań ubez­pie­cze­nio­wych bazu­ją­cych na tary­fach indy­wi­du­al­nych lub, nego­cju­jąc, uzy­skują atrak­cyjne warunki flo­towe. 
W związku z inten­syw­nym roz­wo­jem sieci sprze­daży FI Finance Pol­ska poszu­kuje doświad­czo­nych osób zde­cy­do­wa­nych na popro­wa­dze­nie nie­za­leż­nej pla­cówki Grupy FI Finance Pol­ska Sp. z o. o. 
– Two­rzymy grupę nie­za­leż­nych part­ne­rów – dodał P. Mar­kie­wicz. – W ciagu kilku ostat­nich mie­sięcy otwo­rzy­li­śmy oddziały w Bia­łej Podla­skiej, w Biel­sku-Bia­łej i Toru­niu. Wkrótce powinny roz­po­cząć dzia­łal­ność kolejne pla­cówki. Chcemy mieć co naj­mniej jeden oddział w każ­dym woje­wódz­twie. 
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.