Wiadomości z rynku

czwartek
18 kwietnia 2024

Polsad od 20 lat z Renault Trucks

Są powody do zadowolenia
20 lipca 2018
W tym roku firma Pol­sad obcho­dzi 20-lecie współ­pracy z kon­cer­nem Renault Trucks. To jeden z fila­rów dzia­łal­no­ści przed­się­bior­stwa z Kutna. 
Histo­ria firmy jest ści­śle zwią­zana z branżą trans­por­tową. Przed­się­bior­stwo powstało w 1989 roku w Kut­nie i w począt­ko­wych latach pod­stawą jego dzia­łal­no­ści było świad­cze­nie usług trans­por­to­wych oraz spe­dy­cyj­nych. Jel­cze, które eks­plo­ato­wane były w pierw­szym okre­sie dzia­łal­no­ści, zostały zastą­pione samo­cho­dami marki Renault Trucks. Dogodna loka­li­za­cja sie­dziby firmy (obec­nie przy tra­sie 92), jak i dobra, potwier­dzona wła­snym doświad­cze­niem, opi­nia o samo­cho­dach cię­ża­ro­wych Renault wpły­nęły na pod­ję­cie decy­zji, żeby sta­rać się o kon­ce­sję Renault Trucks. W roku 1998 kon­cern Renault Trucks udzie­lił fir­mie Pol­sad kon­ce­sji na sprze­daż i ser­wis samo­cho­dów cię­ża­ro­wych i użyt­ko­wych tej marki. 
Jak wspo­mina Roman Rutecki, dyrek­tor ds. roz­woju i logi­styki Bud­mat Trans­port: – W tym okre­sie była to moja pierw­sza przy­goda z samo­cho­dami cię­ża­ro­wymi. Pozna­wa­łem te pojazdy i sys­temy, w które były wypo­sa­żane cię­ża­rówki Renault i wspól­nie sta­wialiśmy pierw­sze kroki w tej współ­pracy. Naj­więk­szą war­to­ścią firmy Pol­sad są ludzie. Bar­dzo cenimy pra­cow­ni­ków za ich kom­pe­ten­cje, za ich podej­ście do klienta, zro­zu­mie­nie naszych potrzeb, za szybką reak­cję, kiedy zgła­szamy usterki. 
– Z firmą Pol­sad współ­pra­cu­jemy od roku 2003, kiedy to zaku­pi­li­śmy pierw­szy samo­chód marki Renault – mówi Piotr Wycho­wa­łek z FH Nowa­lijka. – Od tam­tego czasu co roku kupu­jemy po kilka samo­cho­dów. 
– Nasza współ­praca z firmą Pol­sad roz­po­częła się w 2003 roku – mówi Rafał Domiń­czyk z firmy Mardo. – Pierw­szy pojazd zaku­piony przez naszą firmę to było Renault Midlum. Od 2011 roku suk­ce­syw­nie wymie­niamy pojazdy na Renault. W tym momen­cie nasza flota w 100 proc. składa się z samo­cho­dów tej marki. 
Obec­nie Pol­sad to firma dzia­ła­jąca na kilku płasz­czy­znach bizne­so­wych: jest auto­ry­zo­wa­nym kon­ce­sjo­ne­rem Volvo Trucks Polska, bez­po­śred­nim impor­terem oraz auto­ry­zo­wa­nym deale­rem i ser­wisem wóz­ków widło­wych Uni­car­riers, auto­ry­zo­wa­nym deale­rem i pro­wa­dzi ser­wis cią­gni­ków marki Kubota, auto­ry­zo­wa­nym deale­rem maszyn tere­no­wych Ausa i maszyn budow­la­nych Kubota. Pro­wa­dzi okrę­gowe sta­cje kon­troli pojaz­dów w Kut­nie, Rzgo­wie, Koni­nie i Fabia­no­wie, posiada rów­nież auto­ry­za­cje naczep Wiel­ton, jak i w dwóch punk­tach tj. Kut­nie (węzeł A1 Kutno) i Sta­rym Mie­ście (węzeł A2 Konin-Modła) mon­tuje i ser­wisuje urzą­dze­nia Toll Col­lect. 
Firma sta­wia duży nacisk na obsługę posprze­dażną. Mecha­nicy odby­wają w cen­trum szko­le­nio­wym Volvo Trucks wiele godzin szko­leń, by stale podno­sić swoje kwa­li­fi­ka­cje. Wspólny wysi­łek pra­cow­ni­ków ser­wisów owo­cuje naj­wyż­szymi oce­nami uzy­ski­wa­nymi w bada­niu satys­fak­cji klien­tów wyko­ny­wa­nym przez Pen­tor na zle­ce­nie Impor­tera. Wysoka jakość usług to m.in. ten powód, dla któ­rego wiele firm, jak choćby pro­du­cent opry­ski­wa­czy Bury, współ­pra­cuje z firmą Pol­sad od 20 lat. To wła­śnie firma Bury nabyła od Pol­sad pierw­szy sprze­dany przez niego pojazd. 
Jak pod­kre­śla Jacek Kor­czak, wła­ści­ciel, Pol­sad to firma rodzinna. Poma­gają mu dzieci, kuzy­no­stwo, a główne sta­no­wi­ska obej­mują osoby, które pra­cują w przed­się­bior­stwie wiele lat. Więk­szość han­dlow­ców, BOK-owców i mecha­ni­ków w Kut­nie jest od początku współ­pracy Pol­sadu z Renault Trucks, a więc od 20 lat. Podob­nie jest w oddzia­łach. Takie podej­ście owo­cuje nie tylko suk­ce­sami na polu współ­pracy z Renault Trucks, ale też pozo­sta­łymi mar­kami. Pol­sad jest naj­więk­szym sprze­dawcą japoń­skich cią­gni­ków Kubota w Pol­sce nie­prze­rwa­nie od 7 lat z 10 lat współ­pracy z Kubota i wpro­wa­dził na lokalny rynek już ponad 1500 sztuk maszyn. 
 

Wywiad z Jackiem Korczakiem, właścicielem firmy Polsad

– Panie Pre­ze­sie, ostat­nie lata dowo­dzą, że firma Pol­sad jest wio­dą­cym kon­ce­sjo­ne­rem marki Renault Trucks…
– No tak, przez ostat­nie lata trzy razy pod rząd otrzy­my­wa­li­śmy tytuł Dealera Roku Renault Trucks. To były efekty pracy w latach 2015, 2016 i 2017. Tak wyso­kie wyróż­nie­nie przy­znano m.in. na pod­sta­wie ocen klien­tów, któ­rzy doce­nili jakość i szyb­kość obsługi w naszych ser­wi­sach. 
 

– Dziś Pol­sad ma cztery ser­wisy Renault Trucks: w Kut­nie (główna sie­dziba), Rzgo­wie koło Łodzi, w Sta­rym Mie­ście koło Konina i w Fabia­no­wie koło Kali­sza. Czy to jest opty­malna sieć?
– Tak. Jest wystar­cza­jąco zagęsz­czona, odle­gło­ści pomię­dzy poszcze­gól­nymi pla­ców­kami nie prze­kra­czają 80 km, więc możemy mówić o opty­mal­nej pene­tra­cji rynku. W każ­dym z oddzia­łów obsłu­gu­jemy pojazdy od 3,5 do 40 ton. W każ­dym też wyko­ny­wane są drobne naprawy powy­pad­kowe, łącz­nie z wymianą szyb, nato­miast do warsz­tatu w Kut­nie tra­fiają pojazdy na poważ­niej­sze naprawy powy­pad­kowe. Każdy oddział pro­wa­dzi okrę­gową sta­cję dia­gno­styczną. Sta­ramy się na­dal uspraw­niać obsługę. Przy­kła­dem może być wpro­wa­dza­nie dorad­ców do spraw sprze­daży czę­ści. Ich zada­niem będzie mie­dzy innymi pro­fe­sjo­nalne doradz­two w zakre­sie doboru czę­ści zamien­nych, przy­go­to­wy­wa­nie i aktywna sprze­daż kon­trak­tów ser­wi­so­wych, spo­rzą­dza­nie ofert i kal­ku­la­cji dla klien­tów, stały kon­takt z klien­tami ser­wisu, infor­mo­wa­nie ich o aktu­al­nych akcjach pro­mo­cyj­nych i han­dlo­wych. Bo tych, wycho­dząc naprze­ciw ocze­ki­wa­niom klien­tów, impor­ter przy­go­to­wał wiele. 

– Pol­sad jest deale­rem róż­nych pojaz­dów, w tym cią­gni­ków i maszyn, ale w przy­padku cię­ża­ró­wek pozo­sta­je­cie Pań­stwo wierni tylko jed­nej marce…
– Zaawan­so­wa­nie tech­niczne pojaz­dów naj­now­szych gene­ra­cji wymu­sza spe­cja­li­za­cję. To ozna­cza szko­le­nia i kom­pe­ten­cje pra­cow­ni­ków oraz sto­sowne, spe­cja­li­styczne wypo­sa­że­nie ser­wisu. Wyspe­cja­li­zo­wa­li­śmy się w obsłu­dze pojaz­dów marki Renault i tego zamie­rzamy się trzy­mać. Chcemy się roz­wi­jać w kwe­stii jako­ści a nie ilo­ści. 

– Jakie rodzaje pojaz­dów tej marki cie­szą się naj­więk­szą popu­lar­no­ścią wśród nabyw­ców?– Domi­nują cią­gniki sio­dłowe, ale sprze­da­jemy też sporo pojaz­dów dla leśnic­twa, komu­nal­nych, stra­żac­kich, do prze­wozu mleka oraz budow­la­nych. Wszyst­kie pocho­dzą z nowej gamy Euro 6.

– Czy mógłby Pan pochwa­lić się jakimś spek­ta­ku­lar­nym kon­trak­tem na nowe pojazdy w ostat­nim cza­sie?
– Mamy klien­tów, któ­rzy zama­wiają u nas pojazdy od lat. Dla przy­kładu, w fir­mie Bud­mat użyt­kują już ponad 100 cię­ża­ró­wek Renault Trucks, w tym cią­gniki sio­dłowe i podwo­zia skrzy­niowe. Naj­now­szym dużym kon­trak­tem jest kil­ka­dzie­siąt cią­gni­ków sio­dło­wych dla prze­woź­ni­ków mar­ke­tów Dino. Mają być wyko­rzy­sty­wane w trans­por­cie kra­jo­wym – cie­szę się, że będą widoczne na pol­skich dro­gach. 

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.